خبر مهم:

کد مطلب: ۴۹۸۲۹۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی قیمت دلار فردا ۲۲ آذر ۹۹ / احتمالا دلار ارزان نشود

پیش‌بینی قیمت دلار فردا 22 آذر 99 / احتمالا دلار ارزان نشود

در بین اخبار مهم آخر هفته شاید اخبار مربوط به تنش سیاسی ایران و ترکیه تاثیر بیشتری بر بازار ارز بگذارد و کمی تقاضا در این بازار را تحریک کند اما با این حال به نظر می‌رسد این نوسان محدود احتمالی، طولانی‌مدت نباشد و تنها به روزهای نخست هفته محدود شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در هفته اخیر هر سه بازار طلا، دلار و بورس به یک میزان و معادل دو درصد افزایش قیمت را تجربه کردند. اما برای فردا ممکن است بازار ارز چه روندی را در پیش بگیرد؟

در بین اخبار مهم آخر هفته شاید اخبار مربوط به تنش سیاسی ایران و ترکیه تاثیر بیشتری بر بازار ارز بگذارد و کمی تقاضا در این بازار را تحریک کند اما با این حال به نظر می‌رسد این نوسان محدود احتمالی، طولانی‌مدت نباشد و تنها به روزهای نخست هفته محدود شود.

با این حال، بهبود آمار جانباختگان روزانه کرونا، پیش‌بینی ثبات در بازار موازی ارز یعنی بازار طلا و اخبار مربوط به fatf نیز از جمله اخباری هستند که ثبات دلار در روزهای دیگر هفته را نوید می‌دهند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره لوایح FATF صحبت‌های جدیدی مطرح کرده است. صحبت‌هایی هرچند کوتاه، اما شاید نشانه برخی اتفاقات تازه در این خصوص باشد.

محسن رضایی اخیرا در پاسخ به سؤالی درباره درخواست دولت برای بررسی مجدد لوایح FATF در مجمع تشخیص گفت: «این مسأله بستگی به مجلس شورای اسلامی دارد چون مجلس این لوایح را فرستاده است. منتها دولت آقای روحانی نیز از رهبر انقلاب تقاضا کردند که مجمع به بررسی خود روی این لوایح ادامه بدهد. بنابراین بحث‌ها در این رابطه در دولت ادامه دارد و مجمع منتظر پاسخ سؤالات و ابهامات خود از سوی دولت است.»

دو خبر دیگر نیز ممکن است چنین اثرگذاری‌ای داشته باشد.

وزیر کشور از دستور رییس‌جمهوری برای تهیه هر چه زودتر واکسن کرونا خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم تا دی یا بهمن واکسن کرونا را برای گروه‌های هدف تهیه کنیم.(ایرنا)

همچنین اخیرا شبکه بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش داد که جو بایدن قصد دارد در برنامه‌های تحریمی وزارت خزانه داری آمریکا بازبینی گسترده‌ای انجام دهد. ایران در دوران ریاست جمهوری ترامپ به میزان زیادی هدف این تحریم‌ها قرار گرفته است.

آخرین نرخ دلار صرافی ملی 26070 تومان و دلار آزاد نیز 26100 تومان بوده است. می‌توانید در صفحه قیمت دلار ، به صورت روزانه نرخ ارز را دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    پس شک نکن ارزون میشه تجارت نیوز هر چی میگه برعکس میشه

    • امیر

      دقیقا از22برج شروع میشه تا10برج بعد میره بالا بعد میگه فس

  • ناشناس

    چرت و پرت نگو تنش کجا بود چ ربطی ب دلار داره رابطه ایران ترکیه !!!!!!!!!!!!!!

  • عقاب

    تو این داستان فقط و فقط مردم ایران هستن که زندگیشون هی بدتر و بدتر میشه

  • ناشناس

    بانک مرکزی هر زمانددلار میخواد بریزه قیمت و بالا میبره دلار و ۲۵ نمیخریدن ۲۵۱۰۰ قیمت فروش میزاذاست کلا مقصر بانک مرکزی و سایت های اون است به فکر سفره مردم نیست

  • ناشناس

    دلار ۹ تومانی بزودی

  • حسن

    سلام این هفته قیمت دلار و طلا روبه بالاست باتوجه نزدیک شدن شب یلدا و کریسمس