خبر مهم:

کد مطلب: ۴۸۲۹۴۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی قیمت دلار شنبه ۱۹ مهر ۹۹

پیش‌بینی قیمت دلار شنبه 19 مهر 99

آخرین نرخ دلار در صرافی‌ ملی ۲۹۲۰۰ تومان ثبت شده و بر اساس آنچه کانون صرافان اعلام کرده، قیمت دلار در بازار آزاد در آخرین روز کاری هفته اخیر، ۲۹۵۶۰ تومان بوده است. احتمالا این قیمت روز شنبه 19 مهر 99 چه روندی را در پیش خواهد گرفت؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، اعلام تحریم جدید اقتصاد ایران، اظهار نظر رئیس کل بانک مرکزی و سخنان رئیس جمهور سه عامل قابل اشاره در پیش‌بینی روند قیمت دلار روز شنبه 19 مهر ماه سال 99 است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا عصر پنجشنبه تحریم‌های جدیدی را علیه ۱۸ نهاد مالی ایرانی اعمال کرد. اما این تحریم‌های تازه چگونه و چطور بر بازار ارز ما اثر خواهد گذاشت؟

مهدی پورمهر، کارشناس اقتصادی در پاسخ به این سوال تجارت‌نیوز می‌گوید: استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا گفته که یکی از دلایل تحریم اخیر جلوگیری از دسترسی ایران به دلار آمریکا است. فقط این جمله به تنهایی کافی است که نرخ ارز را افزایش دهد.

به اعتقاد او نوسان‌گیرها و سوء استفاده‌کنندگان، بیشترین استفاده را از این جمله می‌برند. زیرا جلوگیری از دسترسی ایران به دلار یعنی عرضه کم‌تر دلار. محدودیت‌های ارزی و در این شرایط با توجه به نیاز مبرم به واردات و عدم مدیریت صحیح بانک مرکزی، سهوی یا عمدی، ممکن است منجر به رشد مجدد قیمت دلار شود.

او می‌گوید: البته در هفته پیش رو بانک مرکزی و دولت برای اینکه نشان دهند تحریم‌های آمریکا بی اثر است طبیعتاً سعی می‌کند نوسان دلار را کنترل کنند و در قیمت ۲۹ تا ۳۰ تومانی نگهش دارند. اما به نظر می‌رسد هم خود دولت از دلار گران نفع می‌برد و هم انتظار افزایش قیمت در جامعه وجود دارد. در نتیجه این احتمال وجود دارد که این عوامل به افزایش قیمت مجدد دلار دامن بزند.

علاوه بر این، پس از اعمال تحریم جدید رئیس کل بانک مرکزی گفته است: هر چند در ماه‌های گذشته برای تامین دارو و غذای مردم به خاطر فشار حداکثری، به شدت در مضیقه بودیم، ولی تاکنون از مسیرها و روش‌هایی اجازه ندادیم هیچ‌گونه کمبودی در کشور ایجاد شود و از این پس نیز بانک مرکزی در کنار بخش خصوصی، تمام تلاش خود برای تامین دارو و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم از روش‌های مختلف به کار خواهد بست و اجازه نخواهد داد از این ناحیه فشار بیشتری بر مردم وارد شود.

رئیس جمهور هم تلاش‌های آمریکا برای ایجاد موانع و مشکلات جدی در نقل و انتقال ارزی برای تامین دارو و غذا را ظالمانه، تروریستی و غیرانسانی خواند و گفت: دولت آمریکا در چارچوب تحلیلی غلط بر این باور بود که این تحریم‌ها مقاومت ایران را در هم می‌شکند و ما را دچار مشکل می‌کند اما گذشت زمان نشان داد که این تحلیل بشدت با واقعیت فاصله دارد و ناکارامد بوده است.

بررسی تاثیر تحریم‌های گذشته بر بازار ارز را در گزارش « واکنش بازارها به تحریم » بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • بی پول

    متاسفانه به 30 میرسه و مردم بیچاره میشن

  • محمد

    خاک بر سر ترامپ هنوز ضرب المثل انقلاب کردن کشورهای خاورمیانه رانمیداند ضرب المثل:(اگه میخواین مردم ایران انقلاب کنن شکمشون رو سیر نگه دارین و اگه میخواین عرب انقلاب کنه گرسنه نگهشون دارین)

  • ناشناس

    دولت خودش عامل گرونیه و از گرونی همه چیز منفعت میبره.بیشتر از این مردمو احمق فرض نکنید.تحریم هم بهانه ی خوبیه که همه چیو گرون کنن بندازن گردن آمریکا .این آمریکا اگر نبود اینا میخواستن مشکلات و بی کفایتی خودشون رو گردن کی بندازن؟ چرا آمریکا با شما مشکل داره و شما رو تحریم میکنه؟ کل دنیا رو ول کرده فقط چسبیده به شما ؟؟ کرم از خوده درخته

  • ناشناس

    من که دارم بابدبختی دست وپنجه میزنم شباازاینکه قلبم دردمیگیره ویه موقع هایی فکرمیکنم الانه که سکته کنم من که سرازدلاروارزدرنمیارم فقط فکراینم که فرداچطوری دوتانون بگیرم وازگرسنگی نمیریم همین یه زنم وسرپرست واقعاکجابایدپناه برد

  • ناشناس

    ما زمان جنگ تریم بودیم هیچ سلاهی نداشیم مشکلات مردم کمتربود دزدها زیادشدن قانون برای ادم های ظعیف است نه برای دزدا

  • ناشناس

    شما چرا به شعور ملت توحین می کنید دارو.مواد غذای جزع تحریم نیست فقط باید در چها چوب سازمان ملل انجام گیرد چون برای شما منفعت دارد این بحانه شده تحریم هستیم بیایید رای گیری کنید ۹۸درصد خواهان بر قراری ارتبا ط با کل دنیا هستند مشکل از شما هست وما ملت می سوزیم خودتان وفرزندانتان در اروپا در اسایش وما در جهنم شما

  • yalda

    کجا کی کنار مردم بودن اینا یه مشت مفت خور دزدن که بااین چرندیا مردم مسخره کردن بااین گرونیا حتی پول نون هم فرداش نداریم کی به فکر مردم بودن کی مشکلشون حل کردن فقد خدا لعنتشون کنه الهی که اونا بچهاشون مث ما بشن بعد بفهمم بدبختی نداری یعنی چی ایران خراب کردن رفت لعنت

  • افشین

    اقا یه کلام ختم کلام ما اگر نخوایم استبداد جهانیو شکست بدیم چه کسی را بیاید ببینیم . اقا شعارو بذارید کنار به بفکر شعور مردم باشید . مردم سالهاست که طاقتشون تموم شده دیگه بس کنید این همه ظلمی که به مردم میکنید. مردم بیچاره شدن

  • ناشناس

    امروز در یکی از شهرداریها برگ ا4نداشتن به من نامه استعلام بدن!
    هیچ نیازی به امریکا نداریم

  • علی

    چی شده ما مردم اینقدر بیغیرت شدیم که هر بلایی می‌خوام سرمون میارن