کد مطلب: ۵۳۴۲۰۰

مسکن مهر از قرنی به قرن دیگر!

مسکن مهر از قرنی به قرن دیگر!

گذشت ۱۴ سال، پروژه مسکن مهر را از قرن ۱۴ به آستانه قرن ۱۵ کشاند اما هنوز ۶۵ هزار واحد از این پروژه فرسایشی که دولت‌های قبل کلنگ زدند و رفتند باقی مانده است؛ عمده واحدهای نیمه‌کاره در شهرهای پردیس، پرند و هشتگرد قرار دارد و سودای خانه‌دار شدن متقاضیان، لابه‌لای قول‌های مسئولان رنگ باخته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر که در سال ۱۳۸۶ توسط دولت نهم کلنگ‌زنی شد طبق آماری که بانک مسکن به تازگی ارایه کرده تا کنون ۲ میلیون و ۱۰۹ هزار واحد فروش اقساطی شده که طبیعتا باید نهایتا یک ماه بعد تحویل شود اما هستند کسانی که ۱۸ ماه دارند قسط می‌پردازند و هنوز واحد خود را تحویل نگرفته‌اند.

دهه ۸۰ عنوان می‌شد که پروژه ها ۱۸ ماهه یا نهایتا دو ساله تکمیل می‌شود اما نشد که نشد. نهایتا طرح مسکن مهر از احمدی‌نژاد به روحانی به ارث رسید. در دولت تدبیر و امید هم سال ۱۳۹۴ گفته شد که ۹۰ درصد مسکن مهر امسال به اتمام می‌رسد. سال‌های بعد هم مکررا اعلام شد پرونده مسکن مهر امسال بسته می‌شود و عمده قول‌ها از زبان احمد اصغری مهرآبادی، قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی بیان می‌شد. اما هر سال وعده تکمیل بزرگترین پروژه مسکن دولتی بعد از انقلاب به سال احاله شد تا قطار مسکن مهر به ۱۴۰۰ برسد.

سهم دولت‌ها از تحویل واحدها

از کل پروژه مسکن مهر، سهم احمدی‌نژاد از تحویل واحدها ۶۹۰ هزار واحد معادل ۳۱ درصد و تا کنون سهم دولت روحانی حدود یک میلیون و ۴۱۹ هزار واحد معادل ۶۵ درصد بوده و مابقی در مرحله ساخت قرار دارد. در حال حاضر حدود ۱۰۰ هزار واحد نیمه‌تمام در کشور باقی‌مانده که ۶۵ هزار واحد مشکلاتی از جمله مسائل حقوقی، نبود متقاضی یا پیشرفت فیزیکی زیر ۳۰ درصد دارند که اتمام و تحویل آنها از عهده دولت خارج است. اما مسئولان وزارت راه و شهرسازی قول داده‌اند سایر پروژه‌ها تا پایان دولت دوازدهم به اتمام برسد.

عمده واحدهای باقی‌مانده مسکن مهر در استان‌های تهران و البرز در شهرهای پردیس، پرند و هشتگرد قرار دارند که اغلب تکمیل شده اما به دلیل نبود خدمات و انشعابات، قابل تحویل نیست.

آخرین اخبار حوزه مسکن را در صفحه مسکن تجارت‌نیوز بخوانید.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • یار

    پیر شدیم و مستاجریم در انتظار فاز 8 پردیس پروژه توما نشسته ایم خسته شدیم از بس گفتن شش ماه دیگه تحویل میدن