کد مطلب: ۵۵۷۹۳۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

چرا برخی جایگاه‌ها بنزین ندارند؟

چرا برخی جایگاه‌ها بنزین ندارند؟

برخی از جایگاه‌های سوخت کشور با مشکل نبودن بنزین مواجه بودند و بسیاری از مردم موفق به سوخت‌گیری نشدند. همایون صالحی، رئیس کانون جایگاه‌داران سوخت می‌‌گوید: این قضیه به دلیل کمبود بنزین نیست و مساله اصلی در پخش آن است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز، امکان سوخت‌گیری در برخی از جایگاه‌های کشور نبود. همایون صالحی، رییس کانون جایگاه‌داران سوخت در این باره می‌گوید: ناوگان حمل و نقل با مشکل رو‌به‌رو شده است و با توجه به کمبود درآمد رانندگان و جایگاه‌داران، پیش‌بینی می‌شود این مشکل گسترده‌تر هم شود.

صالحی توضیح می‌دهد: کرایه نفت‌کش‌ها به نسبت کرایه حمل تریلی‌ها و کامیون‌ها، بسیار پایین است. این صنف مدت‌هاست مطالبه خود را مطرح می‌کنند اما کسی به آنان توجه نمی‌کند و تنها ۵۰ درصد به حقوق آنان اضافه شده و نفت‌کش‌ها در حال حاضر بیشتر ترجیح می‌دهند ماشین‌های خود را به کانتینر یا هر وسیله کاربری دیگر که برای‌شان به صرفه است، تبدیل کنند.

او درباره مشکلات جایگاه‌داران اذعان می‌کند: حق‌الزحمه‌ای که به جایگاه‌داران داده می‌شود، بسیار پایین است و بانک مرکزی تورم را بیش از ۴۲ درصد گزارش کرده؛ با این حال، تنها ۲۵ درصد به حقوق این افراد اضافه شده و با این وضعیت قطعا تعطیلی ناخواسته پیش می‌آید.

رییس کانون جایگاه‌داران سوخت ادعا می‌کند که این مشکل سراسری است و اضافه می‌کند: ناوگان حمل‌و‌نقل اغلب استان‌ها بسیار کم شده و آن‌ها برای سوخت‌رسانی دچار مشکل شده‌اند. همه تلاش مسولان این است که بنزین تهران را تامین کنند اما در سطح کشور ناوگان حمل و نقل دچار مشکل است. این به علت کمبود سوخت نیست و تاثیرات اعتصاب کارکنان نفتی هم هنوز خود را نشان نداده است.

همایون صالحی تصریح می‌کند: رانندگان به دلیل به صرفه نبودن کارشان، در حال تغییر کاربری کامیون‌های خود هستند. چون نفت‌کش تا بندرعباس می‌رود و راننده حقوق مناسبی هم دریافت نمی‌کند. این راننده‌ها چون به مطالبات خود نمی‌رسند دیگر با شرکت پالایش و پخش توزیع نفت همکاری نمی‌کنند.

برای مطالعه بیشتر در این باره، گزارش « قیمت بنزین در دولت رئیسی » را از سایت تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • tak. tirandaz2

    نفت قاطی کنید ایرانی ها راهش بلدن
    از مجسمه آدم میسازن

  • عبدل

    دوبرج است بنزین ماسوخت می شود به خاطرنبودبنزین این چه افتضایی است چرابه این وضع رسیدگی نمیشه بلوچستان سراوان

  • ناشناس

    ما که همه جوره.به فنا رفتیم این بنزین هم روش