کد مطلب: ۳۸۱۲۵۳

جعفرزاده ایمن آبادی پاسخ داد:

چرا دلار ارزان شد؟

چرا دلار ارزان شد؟

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس دلایل کاهش نرخ ارز را اعلام کرد و گفت: نرخ واقعی دلار در محدوده ۸ هزار تومان است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به کاهش نوسانات ارزی در روزهای اخیر، گفت: یکی از عمده دلال آرامش ایجاد شده در بازار ایجاد بازار متشکل ارزی است.

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه عوامل مختلفی به بهبود وضعیت بازار ارز منجر شده است، افزود: کاهش تقاضا در زمینه خرید ارز یکی دیگر از عوامل مهم تاثیر گذار در بهبود وضعیت این بازار است.

وی با تاکید بر اینکه در ماه‌های اخیر اعزام های پزشکی به خارج از کشور در جهت درمان کاهش یافته است، تصریح کرد: با کاهش حجم سفرها و همچنین واردات غیرضرور تقاضا برای ارز کاهش یافته که این خود به افت قیمت آن منجر شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه اشباع شدن بازار از دلار عامل دیگر در کاهش نوسان ارزی است، گفت: دلارهای خانگی در حال حاضر به شدت دچار نوسان بوده و مردم در خصوص ادامه نگهداری آن‌ها دچار واهمه شده اند از این رو به سمت فروش آنها حرکت کرده اند که این خود قیمت را نزولی می کند.

جعفرزاده ایمن آبادی با تاکید بر اینکه بازار ارز باید کاهش قیمت را تجربه کند، افزود: در حال حاضر قیمت ارز واقعی نبوده و باید با کاهش همراه شود.

وی با بیان اینکه قیمت دلار در محدوده ٨ هزار تومان باید قرار بگیرد، گفت: قیمت دلار بر اساس روابطی حاصل می شود و فرمول خاصی نیز دارد از این رو طبق فرمول نهایت قیمت قابل قبول ارز در محدوده ٨ هزار تومان است.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ادامه روند کاهش نرخ ارز ادامه خواهد داشت اما پیش بینی زمان دقیق اتمام نوسانات ممکن نیست.

منبع: ایبِنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    واقعا از نظرات این نماینده مجلس درباره قیمت ارز و نرخگذاری ارز بوسیله بازار بسیار متاسف هستم بدو دلیل:
    1-در ایران امروز کسانی فاقد معلومات تخصصی در زمینه بخصوصی هستند و اتفاقا در همان زمینه اظهار نظر میکنند
    2- جناب نماینده محترم مجلس نرخ ارز بوسیله بازار و تحت فاکتورهای خاص اقتصادی و سیاسی معین میشود مگر در این چند سال گذشته نرخ بیکاری در کشور کاهشی بوده یا نرخ تورم کاهشی بوده یا تولید ناخالص داخلی رو به افزایش بوده یا ما شاهد نرخ بالا وایستای اشتغال در این کشور بودیم.فقط بذکر این بسنده میکنم که براساس پیش بینی IMF نرخ رشد منفی که در سال 1397 به منفی 3.6 رسیده بود در سال 1398 به منفی 4.5 خواهد رسید و این یعنی کاهش و ریزش شدید ریال در مقابل دیگر ارزها