کد مطلب: ۴۱۹۱۵۵

نایب رئیس اتحادیه املاک تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز:

آیا افزایش وام مسکن برای جوانان کارایی دارد؟ / متوسط قیمت مسکن در تهران ۱۴ میلیون تومان

آیا افزایش وام مسکن برای جوانان کارایی دارد؟ / متوسط قیمت مسکن در تهران 14 میلیون تومان

نایب رئیس اتحادیه املاک تهران می‌گوید: وام 240 میلیون تومانی وام مسکن تاثیر چندانی بر بالا بردن قدرت خرید ندارد. در حال حاضر متوسط یک خانه 70 متری در تهران بین 900 میلیون تا یک میلیارد تومان است.

نایب رئیس اتحادیه املاک تهران در پاسخ به این پرسش که وام 240 میلیون تومانی مسکن چه تاثیری در بازار مسکن دارد؟ به تجارت‌نیوز گفت: در این سال‌ها رشد تسهیلات مسکن همپای تسهیلات بانکی نبوده است. یعنی قیمت مسکن با رشد قیمت مواجه بوده اما تسهیلات مسکن هیچ رشدی نداشته است.

حسام عقبایی افزود: سال 1383 تسهیلات مسکن حدود 15 میلیون تومان بود و این رقم می‌توانست 47 درصد ارزش متوسط مسکن تهران را تامین کند؛ این در حالی است که زوجین با وام 240 میلیون تومانی می‌توانند بین 15 تا 20 متر خانه بخرند.

او اظهار کرد: بنابراین وام 240 میلیون تومانی وام مسکن تاثیر چندانی بر بالا بردن قدرت خرید ندارد. در حال حاضر متوسط یک خانه 70 متری در تهران بین 900 میلیون تا یک میلیارد تومان است. بنابراین وام 240 میلیون تومانی از نظر کمی رقم اندکی برای خانه‌دار شدن جوانان است. همچنین رقم بازپرداخت وام بالاست و هر زوجی توان پرداخت آن را ندارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مهدی

    واقعا همینطوره ما درشهرستان شاید بتونیم با 200 میلیون یه خونه 80 متری بخریم ولی واقعا از پس اقساط 4میلیونی بر نمیایم لطفا یه تجدید نظر بکنید

  • ناشناس

    دولت باید به خانواده هایی که خانه ندارند تا 300 میلیون تومان وام بلاعوض بدهد و این اصلا خنده دآر نیست چرا که خود دولت و در حقیقت حاکمان کشور با تصمیمات غیر کارشناسانه باعث تورم سرسام اور در بخش مسکن و غیره شده اند و اینکه 300 تومان بلاعوض پرداخت شود تازه قسمتی از ضرری که به مردم وارد کرده اند را جبران میکند
    امیدوارم دولتمردان درک کنند چه بلایی سر مردم اورده اند و بفهمند برای جبران چکار باید کرد