خبر مهم:

کد مطلب: ۴۲۱۸۰۷

کالاها در پایان سال گران نمی‌شوند / ذخیره سازی اقلام اساسی برای بیش از یک سال آینده

کالاها در پایان سال گران نمی‌شوند / ذخیره سازی اقلام اساسی برای بیش از یک سال آینده

معاون وزیر صمت با بیان اینکه وزارت صمت از مدتی پیش اقدام به ذخیره‌سازی اقلام ضروری برای بازار شب عید کرده، گفت: ذخیره مناسب اقلام ضروری می‌تواند این نوید را به مردم کشور بدهد که تغییرات میزان تقاضا در بازار شب عید تأثیری در قیمت‌ها نخواهد داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عباس قبادی، معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت درباره اقدامات وزارت صمت برای کنترل بازار شب عید، اظهار کرد: با توجه به اهمیت بازار شب عید و احتمال بروز نوسانات قیمتی، وزارت صمت از مدتی پیش اقدام به ذخیره‌سازی اقلام ضروری برای بازار شب عید کرده است تا از بروز اختلالات قیمتی جلوگیری کند.

او تصریح کرد: با برنامه ریزی‌های انجام شده، کالاهایی که امکان ذخیره آنها وجود داشت به اندازه کافی انبار شده است اما اقلام خاصی وجود دارند که باید در زمان مناسب ذخیره‌سازی آنها آغاز و یا عرضه انجام شود که از جمله این اقلام می‌توان به میوه‌هایی مانند سیب و پرتقال اشاره کرد که از جمله اقلام پرمصرف در ایام نوروز محسوب می‌شود.

معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت افزود: ذخیره‌سازی اغلب کالاهای اساسی از مدت‌ها پیش آغاز شده و امروز حجم مناسبی از گوشت قرمز، گوشت سفید، برنج و سایر اقلام پرمصرف در این ایام داریم و مابقی اقلام موردنیاز در این دوره تا چند مدت آتی ذخیره‌سازی خواهد شد.

قبادی تأکید کرد: ذخیره مناسب اقلام ضروری می‌تواند این نوید را به مردم کشور بدهد که تغییرات میزان تقاضا در بازار شب عید تأثیری در قیمت‌ها نخواهد داشت.

او با تأکید بر برنامه‌های جامع وزارت صمت برای کنترل نوسانات قیمتی، گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه‌های مناسبی برای کنترل میزان عرضه و تنظیم بازار دارد؛ ذخیره‌سازی اقلام مصرفی در نهایت باعث کنترل قیمت‌ها خواهد شد و می‌توانیم این نوید را به مردم بدهیم که نوسان قیمتی چندانی در کالاهای مصرفی نخواهیم داشت.

معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت تصریح کرد: امسال توجه به وفور کالا و تامین مناسب آن در سطح عرضه مهمترین کار بخش بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده است اما با تدابیر اتخاذ شده جلوی بسیاری از شوک‌های اقتصادی در مقاطع مختلف زمانی گرفته شد؛ برای حفظ تعادل بازار و در تامین به موقع کالا در سطح بازار، باید منافع مردم و بخش تولید در کنار هم مورد توجه قرار گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.