کد مطلب: ۵۶۰۵۰۰

متروکه شدن ۶ هزار کانتینر کالا در گمرک شهید رجایی

متروکه شدن ۶ هزار کانتینر کالا در گمرک شهید رجایی

به گفته ناظر گمرکات استان هرمزگان، از سال ۹۹، تشریفات متروکه شدن حدود شش هزار و ۴۰۰ کانتینر کالا در حال انجام است، تا به سازمان اموال تملیکی تحویل داده شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ابوالفضل اکبرپور، با اشاره به وضعیت کالای متروکه در بندر شهیدرجایی و گمرکات استان هرمزگان افزود: از ابتدای سال ۹۶ تا پایان سال ۹۸ تعداد ۶۲ هزار و ۱۳۹ ردیف (کانتینر) موضوع تعداد ۱۷ هزار قبض انبار به وزن ۸۵۴ میلیون تن بوده است.

مدیرکل گمرک شهید رجایی بندرعباس افزود: بالغ بر ۱۳ هزار و ۳۰۰ کانتینر مروبط به سال ۹۶، بیش از ۲۷ هزار و ۸۸۰ کانتینر برای سال ۹۷ و حدود ۲۱ هزار کانتینر نیز سال ۹۸ متروکه شد.

1 4

ناظر گمرکات استان هرمزگان تاکید کرد: از فهرست فوق، بالغ بر ۱۳ هزار و ۵ قبض انبار، در حین انجام تشریفات متروکه شدن توسط صاحب کالا از گمرک ترخیص و از بندر شهیدرجایی خارج شده است.

وی ادامه داد: از تعداد ۳۹۹۵ قبض انبار باقیمانده، تعداد ۲۸۵۸ قبض انبار تشریفات متروکه شدن آن در گمرک به اتمام رسیده و کالا تحویل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی شده است. همچنین ۱۱۳۷ قبض انبار، در جریان تشریفات تکمیلی متروکه هستند که بالغ بر ۱۹۹۴ اظهارنامه متروکه مربوط به سال ۹۶ بوده که از این میزان ۱۵۴۴ قبض انبار به سازمان اموال تملیکی ارسال شده و ۴۵۰ مورد آن در جریان تشریفات متروکه است.

22

اکبرپور در مورد سال ۹۷ نیز گفت: ۱۱۹۹ اظهارنامه متروکه به ثبت رسیده که ۸۶۷ اظهارنامه به اموال تملیکی ارسال شده و ۳۳۲ اظهارنامه نیز در جریان تشریفات متروکه هستند.

به گفته وی، در سال ۹۸ نیز ۸۰۲ مورد اظهارنامه متروکه وجود داشت که ۴۴۷ اظهارنامه به سازمان اموال تملیکی ارسال شد و ۳۵۵ اظهارنامه نیز در جریان تشریفات متروکه قرار دارد.

ناظر گمرکات استان هرمزگان در مورد کانتینرهای متروکه سال ۹۹ نیز عنوان کرد: کل کانتینرهای سال گذشته شامل ۱۹ هزار و ۴۲۸ ردیف (کانتینر) بوده که از این تعداد در حال حاضر تعداد ۱۳ هزار و ۴۱ کانتینر در حین انجام تشریفات متروکه، توسط صاحب کالا از گمرک ترخیص و از بندر شهیدرجایی هرمزگان خارج شده است، برای تعداد ۶۳۸۸ کانتینر به تعداد ۱۲۳۰ اظهارنامه تنظیم شده است که تشریفات متروکه شدن آن در جریان قرار دارد.

منبع: فارس

آخرین اخبار حوزه صادرات و واردات را در صفحه خدمات و بازرگانی تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.