کد مطلب: ۲۶۱۵۵۸

کاهش ارزش دلار پس از دیدار کیم و ترامپ

کاهش ارزش دلار پس از دیدار کیم و ترامپ

پس از برگزاری نشست رهبر کره شمالی و رئیس‌جمهور آمریکا، ارزش دلار به بالاترین میزان طی سه هفته گذشته رسید اما با گذشت چند ساعت از این دیدار، دلار منفی شد.

پس از برگزاری نشست رهبر کره شمالی و رئیس‌جمهور آمریکا، ارزش دلار به بالاترین میزان طی سه هفته گذشته رسید اما با گذشت چند ساعت از این دیدار، دلار منفی شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، خبرگزاری فارس به نقل از رویترز؛ صبح امروز دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در سنگاپور با یکدیگر دیدار کرده و توافقاتی را برای خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی و توسعه روابط با آمریکا و غرب انجام دادند.

با برگزاری این اجلاس و تاکید رئیس‌جمهور آمریکا بر مثبت بودن نتایج آن اغلب بورس‌های بین‌المللی روند مثبتی را در پیش گرفتند.

ارزش دلار نیز در بازارهای اروپایی منفی شد. این در حالی است که در ساعات اولیه صبح امروز ارزش دلار به بالاترین میزان طی سه هفته گذشته رسیده بود.

سرمایه‌گذاران به نتایج این نشست واکنش‌های مختلفی داشتند.

ایان اورمیستون مدیر صندوق اولدمیوچوآل گلوبال اینوسترز معتقد است هرگونه کاهش تنش خوب است چرا که شما در پس ذهن خود همواره نگران چنین شرایطی هستید و اگر شما شرایط سال گذشته را که مملو از خشم و تهدید بود با شرایط کنونی مقایسه کنیم شاهد آن خواهید بود که به صورت واضح اوضاع بهتر شده است.

وی ادامه داد: البته مذاکرات تجاری در اجلاس G7 شرایط نگران‌کننده‌‌تری را فراهم کرده است.

سو پرین مدیر بخش فارکس آسیایی موسسه RBC کپیتال مارکت معتقد است اگرچه دیدار رهبران دو کشور تاریخی است اما تاثیری بر قواعد بازی ندارد و نگاه دو کشور نسبت به موضوع خلع سلاح هسته‌ای همچنان با یکدیگر فاصله زیادی دارد.

وی می‌گوید: خلع سلاح هسته‌ای از منظر آمریکا این است که کره شمالی باید به طور کامل و غیرقابل بازگشتی فعالیت هسته‌ای خود را از بین ببرد و برای کره شمالی خلع سلاح هسته‌ای به معنای توقف آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای در قبال دریافت امتیازات اقتصادی بزرگ و همچنین عقب‌نشینی آمریکا از شبه جزیره کره است.

در پی برگزاری این دیدار شاخص نیکی 225 ژاپن با 0.3 درصد افزایش در معاملات امروز بسته شد.

شاخص KF11 کره جنوبی نیز کمی کاهش یافت و شاخص سهام‌های چین روند مثبتی را طی کردند.

بورس‌های اروپایی واکنش جدی به دیدار ترامپ و کیم نداشته به گونه‌ای که STOXX 600 اروپا تنها 0.1 درصد در معاملات امروز رشد کرد.

ارزش دلار در برابر سبد ارزهای بین‌المللی 0.1 درصد کاهش یافت. ارزش هر ین ژاپن در برابر دلار از110.49 ین در برابر دلار در ساعات اولیه امروز به 110.25 ین در برابر دلار رسید.

ارزش یورو نیز در برابر دلار 0.1 درصد افزایش یافت و به 1.1840 دلار رسید.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.