کد مطلب: ۲۶۶۹۹۶

کاهش سرعت رشد معاملات و سرعت رشد قیمت مسکن

کاهش سرعت رشد معاملات و سرعت رشد قیمت مسکن

بررسی آمار ارائه شده از بازار مسکن شهر تهران در خردادماه که توسط دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی ارائه شده نشان می‌دهد با این‌که قیمت‌ها ۲۹ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش یافته از سرعت رشد آن کاسته شده و علت این افزایش قیمت نیز پرش قیمت‌های پیشنهادی در مناطق ۱، ۲ و ۵ بوده است.

دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی آمار تعداد معاملات مسکن در خردادماه امسال و میانگین قیمت هر متر مربع آپارتمان چه در سطح مناطق ۲۲گانه و چه در سطح شهر تهران را اعلام کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس این گزارش تعداد کل مبایعه‌نامه‌های امضا شده در شهر تهران ۱۵ هزار و ۲۰۹ فقره بود که نسبت به اردیبهشت امسال ۲۱.۷ درصد تعداد معاملات کاهش یافته است.

همچنین میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران ۶ میلیون و ۴۹۰ هزار تومان بوده که نسبت به ماه گذشته (اردیبهشت ۹۷) معادل ۷.۷ درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته (خرداد ۹۶) ۲۹.۵ درصد افزایش را نشان می دهد.

نکته قابل توجه از بررسی این آمار آن است که علت رشد میانگین قیمت، پرش قیمت‌های پیشنهادی و قطعی در مناطق ۱، ۲ و ۵ بوده و افزایش قیمت در سایر مناطق شیب ملایم‌تری داشته است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.