کد مطلب: ۷۲۱۵۸۵

راه‌حل‌های کاهش هزینه ترخیص کالا + معرفی شرکت

راه‌حل‌های کاهش هزینه ترخیص کالا + معرفی شرکت

آزادسازی کالا به منظور ترخیص آن و رسیدن به دست صاحب خود معرفی می‌شود. ترخیص کالا دارای هزینه های بسیاری است که تمامی آن ها باید پرداخت شوند تا برگه صدور آن تایید گردد.

همواره کالاها برای هر نوع صادرات و وارداتی باید در گمرک قرار بگیرند و بعد از طی کردن مراحل مربوطه به مقصد برسند. برای مثال کالای وارداتی وقتی به گمرک می‌رسد تا زمان آزادسازی در انبار گمرک نگه داشته می‌شود. آزادسازی کالا به منظور ترخیص آن و رسیدن به دست صاحب خود معرفی می‌شود. ترخیص کالا دارای هزینه های بسیاری است که تمامی آن ها باید پرداخت شوند تا برگه صدور آن تایید گردد. حال ترخیص کالا اگر در راه درست خود و توسط فرد متخصص طی نشود وارد پیچیدگی های فراوانی می‌شود که علاوه بر طولانی شدن روند آزادی سازی، زیان های مالی را در پیش دارد. عوارض گمرکی و هزینه های تعیین شده مهم ترین بخش گمرکی به حساب می‌آیند که باید تمامی آن ها به ترتیب پرداخت گردد. حال برای جلوگیری از پرداخت هزینه های اضافی و کاهش آن ها با ما همراه باشید.

ترخیص کالا چیست؟

ترخیص کالا همانطور که از نامش پیدا است به منظور آزادسازی کالا از گمرک است. در زمانی که کالا از گمرک خارج می‌شود و به صاحب خود تحویل داده می‌شود، ترخیص کالا به اتمام رسیده است. این مرحله پایانی ترین مرحله از واردات کالا است که بعد از طی کردن تشریفات گمرکی و قوانین موجود این امر امکان پذیر است. کالاها بعد از تحلیل و بررسی می‌توانند وارد گمرک گردند و تا پایان ترخیص در انبارها نگهداری گردند.

ترخیص کار کیست؟

همانطور که گفته شد ترخیص کالا یک فرایند پیچیده است چرا؟ چون که با مراحل متعدد و متنوعی که دارد ممکن است فرد را دچار زیان مالی و اتلاف وقت کند به همین خاطر برای از بین بردن این مشکل نیازمند یک فرد آگاه هستیم. ترخیص کار شخصی حقیقی یا حقوقی است که از طرف شرکت دارای نمایندگی تام برای خروج و ترخیص کالا می‌باشد این فرد با داشتن کارت بازرگانی اعتبار خود را به تاجران و گمرک نشان می‌دهد و با ارسال کالا به صورت صحیح و سالم به صاحبش مهر تایید را بر کار خود می‌زند.

مراحل ترخیص کالا

54

مراحل ترخیص کالا

1. آماده سازی
2. ثبت اسناد واردات یا صادرات کالا به شکل فیزیکی یا الکترونیک
3. محاسبه وجوهی همچون سود بازرگانی
4. حقوق گمرکی
5. مالیات
6. ماخذ تعرفه گمرکی
7. تسهیلات ارائه شده توسط دولت به واردکنندگان و صادر کنندگان کالا

چه عواملی بر هزینه های گمرکی تاثیر دارد؟

• تعرفه کالا
• نرخ تعرفه
• ارزش گمرکی
• نوع کالا
• عوارض
• مدت زمان ترخیص
• حجم کالا
• وزن خالص و ناخالص کالا
• نوع بسته بندی

نکاتی مناسب برای کاهش هزینه های گمرکی

55

نکاتی متاسب برایکاهش هزینه‌های گمرکی

1. طبقه بندی تعرفه ای صحیح کالا: از مهم ترین نکاتی که می‌شود به آن اشاره کرد انتخاب کد تعرفه صحیح برای کالا است. این مسیر اگرچه راحت به نظر می‌رسد اما نیازمند یک فرد متخصص آگاه به تمامی مقررات طبقه بندی است. فهم و درک HS اهمیت بسیار بالایی دارد زیرا با وجود کد تعرفه صحیح فرد وادرکننده حداقل حقوق گمرکی را پرداخت می‌کند و از هزینه هایی که پیش روی او برای جریمه قرار دارد جلوگیری می‌‌کند. برای این مسئله شما نیاز به کارگزاران و افراد آگاه به مسائل گمرکی دارید که گروه تجاری آربی بهترین در این عرصه است.

2. تعیین نظام تعرفه ای صحیح: ممکن است مبلغ حقوق ورودی برای یک کالا با دیگر کالاها متفاوت باشد یا میزان تعرفه نظام ها در هر کشور با کشور دیگری فرق دارد. به همین خاطر اول باید از ماخذ حقوق ورودی به طور صحیح اطلاعات کسب کنید و نسبت به آن اقدام کنید.

3. تعیین ارزش صحیح برای حقوق گمرکی: در ابتدا باید ارزش کالا برای محاسبه حقوق واردات و مالیات به گمرک اعلام شود و از طرفی دیگر می‌دانید که نرخ تعرفه کشورها با یکدیگر یکسان نیست. گمرک براساس مقرراتی که دارد روش های مشابهی برای تعیین ارزش محموله ها قرار می‌دهد. مبلغ و ارزش گذاری برخی از اقلام ممکن است در زمان محسبات گمرکی تغییر کند و مبلغ جدید مورد تحلیل قرار گیرد.

4. انتخاب کارگزار گمرکی باتجربه و قابل اطمینان: اولین و مهم ترین ملاک برای انتخاب کارگزار هزینه کارگزاری است که این هزینه ها به دو صورت مستقیم و غیرمستقیم تقسیم می‌گردد. البته توجه داشته باشید هزینه کارگزاری یک هزینه مستقیم است. بنابراین شما می‌توانید برای جلوگیری از هر گونه خطا در کد تعرفه و… از یه کارگزار باتجربه و قابل اطمینان کمک بگیرید.

5. کاهش هزینه های کارگزاری: هزینه های کارگزاری بین دو طرف واردکننده و کارگزار توافقی است و براساس تعداد کالاها، تعداد کانتینر و ماهیا اقلام در اظهارنامه ارائه شده تعیین می‌گردد. در زمان توافق می‌توانید درباره مبالغ و هزینه های آن ها صحبت کنید و از مبالغ بکاهید. همچنین شخص واردکننده این اختیار را دارد که برای مجموع خدمات ترخیص کالا یک هزینه مشخص پیشنهاد دهد و کارگزار نیز هزینه ها را به صورت مجزا اعلام می‌کند و در آخر بر سر آن به توافق می‌رسند.

6. کاهش هزینه های مربوط به زمان: از دیگر مسائل مهم این است که افراد کارگزار می‌توانند از طریق مدیریت زمان، هزینه ترخیص کالا را کاهش دهند. در ایران سرعت عمل بسیار کند بوده و تاخیرهای هفتگی و ماهانه مطرح است.

7. پرداخت یا ضمانت های معوق: بعضی از کشورها با ایجاد زمان بیشتر برای پرداخت عوارض باعث می‌شوند که واردات محصولات تشویق گردد.

8. استرداد مالیات و عوارض: در بعضی موارد امکان این که مالیات و عوارض برای کالای شما تعیین شود وجود دارد. تصور کنید یک کالا به طور موقت وارد شده است از این رو مبلغ پرداختی را می‌شود به واردکننده پس داد.

9. کاهش هزینه با تسهیل در اسناد حمل و نقل بین المللی: مهم ترین نقش برای کاهش هزینه ها توسط کارگزارن ایفا می‌شود زیرا تنها این افراد هستند که با اطلاعات کامل و تسلط بر این زمینه می‌توانند حرکتی رو به جلو داشته باشند. طبق قوانین برخی کشورها ممکن است برخی اسناد حذف شوند یا برخی دیگر اضافه شوند بنابراین برای هر فرایندی باید از مدارک و شرایط موجود آن اطلاعات داشته باشید.

معرفی شرکت آربی دارنده بهترین تیم متخصص در فرایندهای گمرکی

گروه تجاری آربی (https://rbtradinggroup.com ) با داشتن سابقه درخشان توانسته است با ارائه بهترین خدمات به مشتریان خود محبوبیت بسیاری در عرصه واردات و صادرات و فرایندهای گمرکی کسب کند. این شرکت با داشتن تیم متخصص و قابل اطمینان می‌تواند شما را از زمان واردات کالا تا ترخیص و آزادسازی آن یاری دهد تا کالای شما در سلامت کامل به دستان شما برسد. فرایند گمرکی دارای پیچیدگی های بسیاری است بنابراین اگر بدون اطلاع برای آن اقدام کنید دچار پرداخت هزینه های اضافی و زیان مالی، همچنین اتلاف وقت برای ترخیص کالا می‌شوید. از این رو بهتر است از کارگزاران ماهر و ترخیص کاران با تجربه یاری بگیرید. مشاوران این گروه تجاری همه روزه در حال پاسخگویی به سوالات شما به صورت رایگان هستند، تنها کافی است با آربی تماس بگیرید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.