کد مطلب: ۵۸۷۶۶۴

رئیس اتحادیه املاک خبر داد:

کد رهگیری مسکن رایگان است

کد رهگیری مسکن رایگان است

کد رهگیری معاملات مسکن رایگان است اما برخی از آژانس‌های مسکن برای اعطای کد رهگیری هزینه جداگانه‌ای از مردم دریافت می‌کنند. رئیس اتحادیه املاک تهران گفت: مردم بابت دریافت کد رهگیری نباید مبلغی بپردازند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تعداد معاملات انجام شده مسکن در تهران کاهش یافته است. در تیر امسال ۵٫۱ هزار معامله انجام شده که نسبت به خرداد افت ۰٫۶ درصدی و نسبت به تیر پارسال کاهش ۶۳٫۹ درصدی داشته است.

با این حال اما آژانس‌های مسکن با هر نوع معامله از مردم مبالغ متفاوتی را به بهانه کد رهگیری دریافت می‌کنند. آیا دریافت پول بابت کد رهگیری قانونی است؟
رئیس اتحادیه املاک تهران به تجارت‌نیوز گفت: کد رهگیری مانند مُهر زدن آژانس‌های املاک در قراردادهاست. یعنی آنها باید کد رهگیری را بدون هیچ هزینه اضافی به مردم ارائه بدهند.

مصطفی قلی خسروی توضیح داد: دریافت پول بابت تحویل کد رهگیری به معامله‌گران غیرقانونی است و مطالبه پول اضافی برای دریافت کد رهگیری معنایی ندارد.

او بیان کرد: آژانس‌های املاک بابت هر نوع معامله تنها حق دارند ۹ درصد مالیات همراه با ارزش افزوده را دریافت کنند. بنابراین کد رهگیری از قدیم الیام رایگان بوده و هست.

بازار مسکن همچنان راکد است

براساس گزارش ایسنا در شهریور امسال معاملات مسکن راکد بوده و چنگی به دل نزده است. علت رکود در بازار مسکن چیست؟ معامله‌گران گفتند همزمانی چند عامل از جمله تغییر دولت، وعده ساخت یک میلیون مسکن در سال، کاهش قیمت سیمان و فولاد، طرح دولت برای ارایه زمین و مصالح ارزان قیمت و برنامه شهرداری برای نوسازی بافت‌های فرسوده، بازار را در شرایط انتظار قرار داده است.

براساس گزارش معاملات مسکن در تیر ماه امسال بیشترین واحد‌هایی که معامله شده نیز تا پنج سال ساخت بوده و منطقه پنج تهران با سهم ۱۴٫۴ درصدی از کل معاملات، بیشترین تعداد معاملات را به خود اختصاص داده است.

در تیر امسال متوسط قیمت یک متر مربع خانه در تهران به نرخ ۳۰ میلیون تومان رسیده که نسبت به خرداد ۱٫۳ درصد رشد کرده است. همچنین مناطق ۱۰ و ۲ به ترتیب با اختصاص سهم‌های ۱۰٫۴ و ۹٫۶ درصادی در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

برای مطالعه بیشتر گزارش چه خانه‌ای بخریم را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ح ر

    به چین نفت داده شود و چین در ایران با واردات مصالح ساختمانی و با استفاده از کارگر و نظارت ایرانی به سرعت خانه بسازد مطمعن باشید قیمت خانه کمتر ازنصف می شود به چشم کوری تحریم کنندگان دلاری هم بخاطر تحریم جابجا نمی شود قیمت اجاره ها هم نصف خواهد شد لطفا این مطلب را به اطلاع مسئولین مربوطه محترم برسونید تا اقدام شود

    • ناشناس

      در این 40 سال فقط به نفع مسولین بوده و هیچ وقت ما مردم چیزی جز بدبختی و گرانی نصیبمان نشده اما امیدوارم که سخن شما درست باشد و خانه نصف قیمت شود.

    • ناشناس

      بالا باشی…خخخ..منتظر فرمان جنابعالی بودن که نفت بدن به چین…به چین خیییلی وقته دارن میدن حالا حالاها هم ادامه داره..کجای کاری..مصالح خودمون چشه که میره عراق و افغانستان و..

    • ناشناس

      بعد هم نام کشور را بگذارند ایرانچیانگ!

  • ناشناس

    من رفتم خونه اجاره کنم برای کد رهگیری مبلغ بالاتر میگه قبول کردم میگه مالک خونه اگه کد بخواین قبول نمیکنه چون باید مالیات بده

    • ناشناس

      اصلا خودت فهمیدی چی گفتی..؟!

    • ناشناس

      خونه های زیر ۱۵۰ متر مشمول قانون مالیات نمیشن ولی متاسفانه صاحبخونه ها در برابر فهمیدن مقاومت میکنن

  • محمد

    وقتی برای وام مهر املاک اجبارمیکنیداین چیزهارامگرنمیدانید که چقدر سواستفاده میکنند این املاکیها.ازمن ۵۰۰هزارتومان خواستند قید وام زدم وقتی من با۴بچه هیچی بغیرسیم کارت به اسمم نیست چرا مارا بگیر این ازخدابیخبران میندازید پس قبول کنید فقط حرف کمکاست

  • ناشناس

    چی قیمتها خیلی گران هست قدرت خرید مردم ندارن بیچاره شدن مردم از این بی نظمی جامعه

  • منفرد

    برای وام ودیعه مسکن رفتیم املاک کد رهگیری گرفتیم و بابت این کد ۶۰۰ هزار تومن از ما پول گرفتند .چرا هیچ نظارتی روی این کارها نیست هر کس هر کاری دلش میخواد میکنه .
    یه وام ودیعه مسکن ثبت نام کردیم کلی خرج کردیم آخرش هم معلوم نیست موفق بشیم وام بگیریم یا نه…

  • ایرانی

    لطفاتیترتون رواصلاح کنید .کد رهگیری ازپیوست های قراردادهست اما درمواردی افرادنیازبه یک قرارداد برای ارائه به ادارات دارند مثلا تعویض پلاک خودرو دریافت وام ودیعه مسکن ثبت نام فرزند و…. که دراین موارد بنگاه درواقع مبلغی بابت تنظیم اون قرارداد دریافت می کنه کدرهگیری هم می گیره وبابت کدرهگیری هم مبلغی دریافت نمی کنه.

  • ناشناس

    خدا ازشون نگذره اول زندگی که هزار تومن هم برای ما هزارتومنه و ارزش داره ازمون 1میلیون گرفتن که مجبور شدیم قسط عقب بندازیم بعدم که هیچی به هیچی میگن اونایی که وام مسکن بگیرن بهشون مسکن ملی تعلق نمیگیره آخه این چ وضعشه همش به سود خودتون کار میکنید چرا اونایی که وام میگیرن مسکن یوخ؟

  • ناشناس

    نیگن اگه کدرهگیری میخوایین باید کلی پول بدین چون برای مغازه ما ومالک مالیات میاد!!!!کشور که نیست هرکی به هرکیه تصمیم گیرنده هر بخش دلالهای همون بخشن

  • علی

    اگر دولت رئیسی میخواهد ارزش پول ملی افزایش وگرانی وتورم مهار وحباب سکه وارز از بین برود .فقط وفقط حباب قیمت مسکن را به هر طریقی که هست بشکند حتی از کشورهای خارجی کمک بگیرد نفت مجانی بدهد تا بیابند در ایران میکن بسارند بعد خواهید دید هک همه چیز ارزان میشود.

  • ناشناس

    به نظر من از خودم شروع میکنم این خبرها رو کسایی میخونن که خیلی الاف هستن و هیچکدوم از اقایونی که راس کار هستن وقت این کارها رو ندارن اگه میخوان وام بدن سنگ اندازی اگه میخوان کد بدن سنگ اندازی هر کاری که میخوان بکنن هی یکی میخواد جلوشون وایسه انگار نمیتونن از سدش بگذرن