کد مطلب: ۵۹۳۲۱۲

کشف ۱۴۰ هزار تن ذرت فاسد در انبار بندر امام خمینی

کشف ۱۴۰ هزار تن ذرت فاسد در انبار بندر امام خمینی

دادستان کل کشور از کشف ۱۴۰ هزار تن ذرت فاسد در انبار بندر امام خمینی خبر داد و گفت: در یک انبار هم ۳۷۰۰ تن کالای مسموم از سال ۹۷ وجود دارد که مربوط به پشتیبانی امور دام است که تاکید شد زودتر ترخیص شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، منتظری در جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه با اشاره به بازدید از انبار بندر امام خمینی (ره) افزود: در هر سه انبار از سال‌های گذشته کالا‌هایی وجود داشت. در یکی از انبار‌ها ۴۲۰۰ تن برنج باقی مانده که مرجوعی است و باید به کشور مورد نظر برگردانده شود.
وی افزود: در یک انبار هم ۱۴۰ هزار تن ذرت فاسد وجود داشت که ۱۲۰ هزار تن را خارج کردند و تاکید شد که بقیه آن نیز ظرف یک ماه از انبار تخلیه شود؛ چراکه آثار زیانباری برای محیط زیست دارد.

دادستان کل کشور افزود: در یک انبار هم ۳۷۰۰ تن کالای مسموم از سال ۹۷ وجود دارد که مربوط به پشتیبانی امور دام است که تاکید شد زودتر ترخیص شوند.

محسنی اژه‌ای در واکنش به گزارش دادستان کل کشور در خصوص انبار‌های نگهداری کالا که در جریان سفر استانی خوزستان مورد بازدید قرار گرفته بود با نامطلوب ارزیابی کردن وضع موجود به دادستان کل کشور و رئیس سازمان بازرسی دستور داد که به صورت مستمر این موضوع را بررسی و تدبیری برای رفع مشکل نگهداری کالا در انبار‌ها اتخاذ نماید.

وی با گلایه از وضع نگهداری کالا‌ها در انبار‌های سازمان امور تملیکی و گمرکات کشور که گاهی منجر به فاسد شدن برخی از آن‌ها می‌شود و با بیان اینکه به رئیس جمهور و رئیس مجلس اظهار کرده‌ام که این موضوع با عقل و منطق و شرع پذیرفته نیست، گفت: کالا‌های زیادی می‌آید و در انبار گمرک می‌ماند و انبار را اِشغال می‌کند و وقتی انبار ِاشغال شد محلی برای کالای دیگر که باید تخلیه شود موجود نیست و باید در نوبت بماند که این موضوع هزینه بر می‌شود.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: کالا می‌ماند و به هر دلیلی ترخیص نمی‌شود درحالیکه باید در مورد کالایی که می‌آید پیش بینی صورت گیرد که آیا می‌تواند تخلیه و ترخیص شود و اگر نمی‌تواند چند وقت می‌تواند نگهداری شود.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با بیان اینکه این کالا مورد نیاز کشور است، تخلیه هم می‌شود، اما ترخیص نمی‌شود تا زمانیکه فاسد شود، از روند موجود انتقاد کرد و گفت: چه منطقی است که کالا را نیاز داشته باشیم، پول هم داده باشیم، ولی آن کالا بیاید تا در انبار بماند.
وی با اشاره به گزارش دادستان کل کشور در مورد ۱۴۰ هزار تن ذرت فاسد در یکی از انبار‌های بندر امام خمینی (ره) گفت: این ذرت‌ها به کشور آمده، مانده و فاسد شده است و اکنون باید کلی پول هزینه شود تا برای این جنس فاسد فکری صورت گیرد. حال سئوال اینجاست که این کالای فاسد کجا باید امحا شود؟

رئیس قوه قضاییه با طرح این سئوال که دو نماینده قوه قضاییه در سازمان اموال تملیکی چه کاری انجام می‌دهند، گفت: اموال زیادی در انبار‌های سازمان اموال تملیکی وجود دارد که فاسد شده و تاریخ گذشته است و یا تعداد آن از مقدار ذکر شده روی کارتن کمتر است که مشخص نیست تعدی به این کالا، در کجا صورت گرفته است؟

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با تاکید براینکه هیچکس این وضعیت ورود، نگهداری و ترخیص کالا را قبول نمی‌کند به رئیس سازمان بازرسی و دادستان کل کشور ماموریت داد تا هر اقدامی که می‌شود برای رفع مشکلات موجود صورت دهند.
وی با اشاره بر اینکه ممکن است در این زمینه قانونگذاری نیاز باشد در عین حال تاکید کرد که با همین قوانین فعلی هم می‌شود بهتر از روند موجود عمل کرد.

رئیس دستگاه قضایی آمادگی خود را برای استقرار قاضی سیار یا ثابت در همه گمرکات کشور اعلام کرد و گفت: تا جایی که جز اختیارات بنده است هر نوع همکاری را انجام می‌دهم؛ چراکه وضعیت بسیار نامناسب است.

وی ادامه داد: این موضوع از طریق وزارت اقتصاد باید دنبال شود، به صرف اینکه یک نامه نوشته شود که فلان آسیب موجود است نباید موضوع رها نشود. در مورد هر فردی که کوتاهی کرده است چه در دولت سابق چه در این دولت و چه در دستگاه‌های دیگر و در قوه قضائیه باید از نظر قضایی پیگیری صورت گیرد.

منبع: صداوسیما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • Bik

    تیتر کشف انبار ذرت چیه زدین .این موضوع رو همه میدونن. در مورد این انبار چندین بار اومدن و رفتن ولی نتونستن کاری بکنن .معلوم نیست مال کیه که حتی جرات امحائ کردن هم ندارن

  • قاسم

    همین که جنس گرون میشه جنس میاد بدین تو بازار پدر مردم در آوردین

  • ناشناس

    سلام من دامدارم که این نهادها باید برسی وبا قیمت یک میلیون تومان مستقیم بدست دامداران برسد در روستاها

  • ناشناس

    سلام شیخ رضا باوی هستم که این نهادها را بدستم برسانید وخودم باقیمت هزار تومان به مردم می فروشم مسله حل هیچ موقع گیر نکنید

  • ناشناس

    کاش نظر این ادمه هم مسولین میخوندن ولی به اقای اژه ای باید گفت حاجی سخت نیست درست کردنواین چیزاا کار سه سوت فقط ادمش نیاز نترسی حل میشه ماجرا گندم و ذرت نیست ماجرا جرات حقیقت

    • ناشناس

      وایییی اخه چرا…این کشور شده هرکی به هرکی.

  • ناشناس

    با سلام من خودم راننده کامیون هستم متاسفانه چون نهاده های دامی امور دام خیلی کرایه پایین میدن و زیاد مشکلات توی تخلیه داریم این بار رو جا به جا نمیکنیم

  • ناشناس

    دلال بازی بسیار زیاد

  • ناشناس

    نه

  • M

    با سلام
    بنده در یکی از ارگانهای حمل غلات در بندر امام خمینی
    شاغل هستم .
    شرکت امور دام در ترخیص بار و اعزام بار و …… در همه کارهای خود خیلی تعلل دارد خیلی بهاطر همین هیچ شرکتی حاظر نیست با امور دام کار کند و از او بار بگیرد .

  • ناشناس

    خوب الان چی شد شما که کشف کردین چکارکردین؟