کد مطلب: ۶۷۱۵۹۷

کمبود یک میلیونی خانه در تهران/ ۶۶ سال زمان برای خانه‌دار شدن در پایتخت لازم است

کمبود یک میلیونی خانه در تهران/ ۶۶ سال زمان برای خانه‌دار شدن در پایتخت لازم است

شهردار تهران با بیان اینکه امروز در پایتخت با کمبود یک میلیون خانه روبرو هستیم، گفت: ۶۶ سال طول می‌کشد یک فرد در تهران صاحب خانه شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شهردار تهران با بیان اینکه امروز در پایتخت با کمبود یک میلیون خانه روبرو هستیم، گفت: ۶۶ سال طول می‌کشد یک فرد در تهران صاحب خانه شود.

صداوسیما نوشت، علیرضا زاکانی امروز دوشنبه در نشست هم اندیشی با نخبگان ، فعالان اجتماعی و معتمدین منطقه ۸ تصریح کرد: تهران در شب ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر ساکن دارد و وقتی این جمعیت را در بعد خانوار که عدد ۲.۹ است، تقسیم کنید، در می‌یابید که تهران به ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار خانه نیاز دارد و امروز تهران یک میلیون خانه کم دارد.

زاکانی افزود: یک حقوق بگیر باید ۶۵ درصد درآمد خود را برای بحث مسکن هزینه کند و ۶۶ سال طول می‌کشد در تهران صاحب خانه شود.

شهردان تهران گفت: تا امروز شهرداری پروانه صادر می‌کرد و سازندگان می‌ساختند، اما ماه‌ها است که تصمیم گرفتیم طبق بند ۲۱ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها کمک کنیم به ساخت خانه‌های استطاعت پذیر و خانه دار شدن مردم و در قرارگاه مسکن بنا شد ۱۸۰ هزار واحد را برای مردم کارسازی کنیم.

وی یادآور شد: تلاش ما این است که با تسهیل در صدور پروانه و فراتر از آن فراهم کردن شرایط برای مشارکت مردم و به میدان آوردن امکانات توسط آنها، به خانه دار شدن‌شان کمک کنیم؛ همچنین شهرداری تلاش می‌کند بازار اجاره را در دست بگیرد تا شرایط اجاره داری را که ۵۱ درصد مردم شهر را شامل می‌شود، بهبود ببخشد و تا ظرف ۶ تا ۷ سال آینده کمبود‌های حوزه مسکن را جبران کنیم و در فاز مثبت قرار بگیریم.

شهردار تهران همچنین گفت: درمساله ترافیک و حمل و نقل عمومی هم تلاش می‌کنیم از ۳۲۵ ایستگاه مترو که ۱۴۳ ایستگاه آن در حال حاضر فعال است، بهره برداری صحیح داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: هویت، معماری و ایمنی شهر و در کنار آن مسکن مردم را تامین خواهیم کرد و هم یک بازطراحی امکانات موجود برای موضوعات مختلف تهران خواهیم داشت و با استفاده از این اقتضائات و امکانات، مترو را به سرعت تکمیل می‌کنیم.

زاکانی گفت: طبق برنامه گذشته، متروی تهران باید تا ۱۹ سال آینده تکمیل می‌شد، اما در این دوره این زمان ۵ ساله است چرا که مشکل اصلی تامین اعتبار بود که امروز بر اساس توسعه بر محور ایستگاه‌ها این مشکل حل خواهد شد.

شهردار تهران افزود: در برنامه کلان ۱۰ میلیون سفر سهم مترو است، اما امروز این عدد ۱.۵ میلیون نفر است و تکمیل مترو می‌تواند بار اصلی را به زیر زمین منتقل کند؛ بر اساس همین اقدامات در نیمه دوم امسال ۱۲ ایستگاه مترو افتتاح می‌شود و بزرگترین مجتمع ایستگاهی غرب تهران را در هفته آینده افتتاح می‌کنیم.

زاکانی گفت: در کنار مترو ظرفیت‌های اتوبوسرانی را فعال خواهیم کرد و امسال با افرایش ۱۵۰ درصدی تعداد اتوبوس‌ها از حدود دوهزار دستگاه به ۵ هزار دستگاه می‌رسد و برنامه ریزی این کار انجام شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ما کمبود خونه تهران نداریم زیاد هم داریم همین الان تو اب شرب و برق ماندید لطف کنید افرادی که از شهرستانها امده بفرستید شهر خودشون و تا مشکل یک‌میلیون خونه حل شود اخه نمیشه که کل ایران‌بخواهند تهران زندگی کنند

  • ناشناس

    خب خود شما هم از شهرستان اومدی. اگه تهران به دنیا اومدی، حتما پدر یا پدربزرگ شما از شهرستان اومده. تهرانی اصیل شاید به چند صد هزار نفر هم نرسه. اونایی که چهار نسل قبل از خودشون تهران زندگی می کردند، تهرانی اصیل هستند. بقیه همه از شهرستان اومدند. مگه میشه برای مکان زندگی آدم تصمیم گرفت؟ یا مثلا گفت اونایی که از ده سال پیش اومدن تهران، برگردند شهرشون؟ شما خونت رنگین تر از خون بقیه هست؟ در ضمن بنده شهرستانی ساکن شهرستان هم هستم. ی وقت فکر نکنی ساکن تهران هستم که این حرفا رو میزنم.