کد مطلب: ۲۸۸۶۴۸

یک کارشناس بازار مسکن در گفتگو با تجارت‌نیوز:

گرانی مسکن تا آبان ماه ادامه دارد

گرانی مسکن تا آبان ماه ادامه دارد

یک کارشناس بازار مسکن می‌گوید که قیمت مسکن تا زمان آغاز دور بعدی تحریم‌ها افت خواهد کرد، چرا که به اعتقاد او باتوجه به افزایش 30 درصدی قیمت مسکن خریداری در بنگاه‌های املاک مشاهده نمی‌شود.

یک کارشناس بازار مسکن درباره تاثیرپذیری مسکن از تحریم‌های غرب علیه ایران به تجارت‌نیوز گفت: تابستان امسال شاهد افزایش چشمگیر قیمت مسکن بودیم. به طوری‌که افزایش 50 درصدی قیمت‌ها هم در برخی مناطق مشاهده می‌شد اما به نظر می‌رسد که این افزایش قیمت‌ها تا آبان ماه که آغاز دور بعدی تحریم‌های غرب علیه ایران است، تداوم داشته باشد.

فرهاد بیضایی در پاسخ به این پرسش که علاوه بر رشد 50 درصدی قیمت خانه در تهران آیا قیمت‌ها به طور مجدد افزایش خواهد یافت یا خیر، پاسخ داد: به‌نظر می‌رسد همین افزایش قیمت که در تابستان امسال اعمال شد در نیمه دوم سال جاری نیز تداوم داشته باشد؛ این در حالی است که در فصل پاییز و زمستان میزان تقاضا کاهش یافته و بر این اساس قیمت مسکن نیز در این بازه زمانی افت خواهد کرد. چرا که در این شرایط با رشد 50 درصدی قیمت مسکن تقاضایی برای خرید خانه از سوی مردم در بنگاه‌های املاک مشاهده نمی‌شود. بنابراین برای افزایش مجدد قیمت‌ها باید تقاضا وجود داشته باشد تا قیمت مسکن هم گران شود.

او در بخش دیگر سخنانش درباره مقصران افزایش قیمت مسکن گفت: دامن زدن به افزایش قیمت بیشتر توسط برخی بانک‌ها رخ می‌دهد. در حقیقت بانک‌ها ذی‌نفع‌ترین بخش کشور در حوزه مسکن به شمار می‌روند و افزایش قیمت مسکن باعث می‌شود تا آنها از وضعیت قرمز کنونی خارج شوند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • عباس پور

    چرا با انتخاب تیترهایی نادرست به وضعیت نا بسامان مسکن دامنه می زنید خود بنگاه داران هم در بعضی مواقع می گویند اگر عجله ندارید صبر کنید قیمت مسکن 20 تا 30 درصد پایین می آید

  • ناشناس

    افزایش قیمت واقعی در کار نخواهد بود چون آدم حقوق بگیر با این قیمتها یه اتاق 10 متری هم نمیتونه بخره در نتیجه به مستاجری بسنده میکنه. میمونه رانت خورها و کسایی که پولای باد آورده دارن که هر کدوم 100 تا واحد دارن میخوان واحداشونو بکنن 200 تا !!! در نتیجه هم فروشنده خودشونن و هم خریدار وقتی هم تعادل بازار بهم بخوره به شکلی که تقاضای واقعی توی بازار وجود نداشته باشه انتظار یه رکود بلند مدت رو باید داشته باشیم. واقعا که فاجعست….[…]