کد مطلب: ۷۴۳۸۵۸

بازار ملک قطر رکورد شکنی کرد

بازار ملک قطر رکورد شکنی کرد

قطر به عنوان یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیا شناخته شده است و هزینه زندگی و مسکن در شهرهای این کشور بسیار گران است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قطر به عنوان یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیا شناخته شده است و هزینه زندگی و مسکن در شهرهای این کشور بسیار گران است.

بازار املاک و مستغلات قطر ۵.۵ میلیارد دلار گردش مالی داشته به طوریکه در سال ۲۰۲۲ حدود ۲۰ میلیارد ریال (۵.۵ میلیارد دلار) برای خرید مسکن در این کشور معامله صورت گرفته است.

به نقل از خبرگزاری اردنی عمون، فهرست املاک در گردش در شهرداری‌های الریان، الداین، دوحه، الوکرا، ام صلال و الشمال متمرکز شده است.

این گزارش حاکی از آن است که اجاره بخش وسیعی از شرکت‌های املاک و مستغلات برای احقاق حق میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ نقش مهمی در افزایش سطح اشغال در طول سال ۲۰۲۲ داشته است.

از سوی دیگر، سرمایه گذاران با توجه به تداوم حرکت سرمایه‌ای دولت برای پروژه‌های توسعه‌ای بزرگ، امید زیادی به بهبود بخش املاک و مستغلات در سال آینده بسته‌اند.

بررسی وضعیت زندگی در قطر

می توانیم قطر را در شمار توانمندترین کشورهای جهان نام ببریم، که با توجه به فزونی منابع و پیشرفت‌های چشمگیر بسیاری از مردم امروزه این کشور را برای مهاجرت انتخاب می‌کنند. این شرایط و منابع باعث شده که برحسب آمارهای غیر رسمی چیزی بین ۷۰ تا ۸۰ % جمعیت در حال حاضر در این کشور متشکل از مهاجران باشد و با توجه به میزان تولیدات خالص این کشور همه‌ی طبقات جامعه از سطح زندگی بالایی برخوردار هستند.

در دوحه تمامی مناطق از لحاظ امنیت مناسب و یکسان هستند و تنها نوع معماری ساختمان‌ها و مجلل بودن آنها در مناطق متفاوت است و طبیعتا اجاره خانه در قطر به این عوامل بستگی دارد. به مهاجرین در قطر کمک هزینه‌ای برای خانه تعلق می گیرد که یا به صورت یک وام است یا ماهیانه پرداخت می‌شود. همچنین برای هزینه حمل و نقل، لوازم خانگی، مبلمان، مواد غذایی هم وام اعطا می شود زیرا این کالاها به طور کل وارداتی و بسیار گران هستند.

منبع: ایبنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.