خبر مهم:

کد مطلب: ۳۰۵۴۵۲

گزارش میدانی تجارت‌نیوز از بازار ارز

روایتی از نوسان قیمت‌ها در میدان فردوسی

روایتی از نوسان قیمت‌ها در میدان فردوسی

اگرچه تا لحظه تنظیم گزارش قیمت دلار به 18 هزار تومان رسید، اما مشاهدات میدانی از بازار فردوسی نشان داد که تنها به مدت یک ساعت فروش هر دلار آمریکا 500 تومان نوسان داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، ساعت 11 و 30 دقیقه امروز، چهارشنبه چهارم مهر ماه تابلوی صرافی‌ها در میدان فردوسی نشان می‌داد که قیمت هر دلار آمریکا برای فروش 16 هزار و 850 تومان و برای خرید 16 هزار و 700 تومان است.

این در حالی است که در همان لحظه دلالان با اختلاف قیمتی حدود 400 تومانی هر دلار آمریکا را به فروش می‌رسانند. به طوری که فرد میانسالی به خبرنگار تجارت‌نیوز می‎گوید: «هر دلار شما را با قیمت 17 هزار و 200 تومان می‌خرم.»

البته تفاوت در اینجاست که بسیاری از صرافی‌ها خرید و فروش دلار نداشته و اگر خرید و فروش نیز داشته باشند تنها با ارائه بلیط و پاسپورت تا سقف پنج هزار دلار می‌فروشند.

شواهد میدانی از بازار فردوسی حاکی از آن است که اکثر صرافی‌ها قیمت‌ها را بر روی تابلو اعلام نکرده‌ و تابلو اکثر آنها خاموش است. اما بعد از استعلام قیمت از فرد میانسال و تنها به فاصله چند دقیقه فرد دلال دیگری می‌گوید: «دلار شما را با قیمت هر دلار 17 هزار و 500 تومان می‌خرم.»

پسر جوانی به خبرنگار تجارت‌نیوز می‌گوید: «از صبح تا الان به اینجا آمدم اما کسی دلار نمی‌فروشد، اکثرا به دنبال خرید هستند.»

این فرد که ادعا می‌کند دانشجو است و برای کار دانشجویی ارز می‌خواهد، ادامه می‌دهد: «چهار روز پیش از یکی از صرافی‌ها بدون اینکه کارت ملی یا پاسپورت بخواهند، دلار 14 هزار تومانی گرفتم. اما الان هیچ کسی دلار نمی‌فروشد.»

لازم به ذکر است تا لحظه تنظیم این گزارش قیمت دلار به 18 هزار تومان رسید که حاکی از افزایش شدید قیمت و نوسان لحظه‌ای است.

تابلو یک صرافی‌ عدد 16 هزار و 850 تومان را نشان می‌دهد. این در حالی است که یک ساعت قبل همین صرافی قیمت خرید هر دلار آمریکا را 150 تومان کمتر اعلام کرده بود.

در میان دلالان نیز بعد از یک ساعت گذر زمان، قیمت خرید دلار به 17 هزار تا 17 هزار و 100 تومان رسیده است. با این حال چون تب بازار بر روی فروش دلار است تا خرید.

به طور کل مشاهدات میدانی از میدان فردوسی نشان داد که تنها در مدت یک ساعت قیمت هر دلار آمریکا برای فروش توسط صرافان 500 تومان نوسان داشته است.

روز گذشته قیمت فروش هر دلار آمریکا در ساعت 14 توسط دلالان به میزان 16 هزار و 600 تومان بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    این نرخ ها را معلوم نیست کی می دهد و دولت هم خواب