کد مطلب: ۶۸۲۶۴۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی بازارهای دلار، طلا و سکه/ نگاهی به بازارهای مالی

پیش‌بینی بازارهای دلار، طلا و سکه/ نگاهی به بازارهای مالی

در آخرین روز کاری هفته جاری دلار صرافی ملی افزایشی کمی را تجربه کرد. از آنسو در بازار طلا و سکه قیمت‌ها کاهشی بود. در بازار سرمایه نیز برخلاف روزهای قبل شاخص بورس صعودی بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در آخرین روز کاری هفته جاری قیمت دلار صرافی ملی تنها سه تومان افزایش داشت. از آنسو قیمت طلا و قیمت سکه نزولی بود.

پیش‌بینی بیت‌کوین

در نظر سرمایه‌گذاران هنوز تغییراتی در اخبار پیرامون بازار به وجود نیامده و برای تصمیم گیری جهت سرمایه‌گذاری بلندمدت نیاز به صبر بیشتری است. از منظر معامله‌گران نیز شرایط بازار برای معاملات کوتاه مدت می‌تواند مساعدتر باشد. البته معاملات کوتاه مدت نیاز به شناخت سیستم‌های معاملاتی و تحلیلی دارد و در این شرایط بازار، بدون علم نباید وارد معامله شد.

یکی از مقاومت‌های پیش‌ روی بیت‌کوین، سطح ۲۲ هزار و ۱۸۰ واحد بود که در این لحظه بیت‌کوین با بازگشت پرقدرت، آن را پشت سر گذاشت. سطح بعدی مهم مدنظر تحلیلگران، سطح ۲۳ هزار و ۲۷۳ واحد است. گفتنی است پس از سطح ۲۳ هزار دلاری، سطح ۲۵ هزار دلار قرار دارد. درصورت پیروزی خرس‌های بازار و سقوط بیت‌کوین به زیر سطح ۲۱ هزار، سطح ۲۰هزار و ۵۹۵ واحد از سطوح حمایتی نزدیک به حساب می‌آید.

آیا بازار سال ۲۰۱۸ تکرار می‌شود؟

به طور خلاصه اگر بخواهیم این موضوع را بررسی کنیم، وضعیت بازار با این که قیمت‌ها افت شدیدی را تجربه کرده‌اند و بسیاری از سرمایه‌گذاران بزرگ شرایط زمستانی را برای بازار پیش‌بینی می‌کنند؛ اما باید به این موضوع توجه کرد که در شرایط بازار ۲۰۱۸، بخش بزرگی از سقوط بازار و زمستان متعاقب آن، این بود که زیرساخت های آن زمان در مقایسه با آنچه اکنون در دسترس است، بسیار پیچیده نبود.

به عقیده فعالان بازار رمزارز و بلاکچین، محیط اکوسیستم رمزارز کنونی به شدت با دوران ۲۰۱۸ متفاوت است. صرافی‌ها و پروتکل‌های DeFi، محصولات متنوع با قابلیت‌های وام دهی و بسیاری دیگر از قابلیت‌های کنونی بازار در آن زمان یا وجود نداشتند و یا در وضعیت امروز بازار قرار نداشتند.

در پایان انتظار می‌رود که بازار کریپتوکارنسی در شرایط سخت به سمتی برود که حرکت صعودی بعدی بیت‌کوین و بازار محقق شود. به عقیده برخی فعالان کریپتو، معمولا در شرایط سخت بازار احتمال می‌رود که پدیده جدیدی خلق شود، که عامل نجات بازار شود و رشد دیگری را برای بازار به ارمغان بیاورد.

پیش‌بینی بورس

فردین آقابزرگی، کارشناس بازار سرمایه در پیش‌بینی معاملات هفته آینده گفت: کاهش محسوس شاخص بورس در دو ماه گذشته فروشندگان بالقوه را مردد به فروش کرده و ارزش ذاتی اغلب سهام بیش از قیمت آنها است. بنابراین می‌توان گفت که بازار سرمایه هفته آینده روندی متعادل خواهد داشت.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: صنایعی که بیشترین افت را در این مدت تجربه کرده‌اند، متعادل خواهند بود.

پیش‌بینی دلار

جواد فلاحیان، کارشناس بازارهای مالی درباره نرخ دلار گفت: درحال حاضر به دلیل اینکه شاهد افزایش نرخ بهره بین‌بانکی هستیم، دولت درحال ایجاد شرایط رکودی در بازار است. این مساله باعث شد نرخ ارز در محدوده‌ای ثابت بماند و به دلار نیمایی نزدیک شود.

او ادامه داد: به‌نظر می‌آید فاصله بین دلار نیمایی و دلار آزاد درحال کاهش است. از سوی دیگر مهم‌ترین عاملی که باعث صعود قیمت دلار در بازار آزاد شد، افزایش نقدینگی بود.

فلاحیان همچنین بیان کرد: اکنون سیاست‌ها به سمتی است که فنر دلار را به سمت فشرده شدن پیش می‌برد و از یک مقطعی به بعد این فنر آزاد می‌شود. به‌طور کلی روند دلار در بلندمدت صعودی است.

پیش‌بینی طلا

مریم محبی، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز بیان کرد: در جامعه جهانی شاهد قدرت گرفتن شاخص دلار هستیم. تا جایی که ارزش آن به بالاترین حد در ۲۰ سال گذشته رسید.

او ادامه داد: این اتفاق باعث کاهش ارزش انس جهانی طلا شد. علاوه بر این صندوق‌های طلا مثل SPDR و بانک‌های مرکزی کشورهای مختلف اقدام به فروش طلا در هفته‌های گذشته کردند و با خرید اوراق قرضه آمریکا میزانی از دارایی‌های خود را به‌عنوان پشتوانه انتقال دادند.

این کارشناس همچنین بیان کرد: انتظار می‌رود قدرت گرفتن دلار تاثیری منفی بر ارزها در تمام جهان داشته باشد. از سوی دیگر در ایران وضعیت ناپایدار مذاکرات وین باعث شد قیمت دلار افزایش یابد.

محبی گفت: اکنون ارزش انس جهانی رو به کاهش است. البته کاهش قیمت انس آنقدر در مقابل قیمت دلار قدرت ندارد. با وجود اینکه کاهش قیمت طلای جهانی وجود دارد، اما در بلندمدت کاهش چشمگیر طلا در بازار داخلی را نمی‌توان متصور بود.

آخرین اخبار از تحولات بازارها را در صفحه گزارش بازارها ی تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.