کد مطلب: ۳۹۱۷۹۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

یک روز پر اتفاق اقتصاد ایران / صعود آرام بازارها، خط و نشان مالیاتی و آغاز آزمایشی بازار متشکل ارزی

یک روز پر اتفاق اقتصاد ایران / صعود آرام بازارها، خط و نشان مالیاتی و آغاز آزمایشی بازار متشکل ارزی

در روزی که قیمت نفت کمی افزایش یافت، در بازار داخلی ایران قیمت دلار و شاخص بورس به میزان ناچیزی رشد کرد و قیمت طلا ارزان شد. در میان اخبار اقتصادی خط و نشان‌های مالیاتی قابل تامل به نظر می‌رسد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازارهای داخلی در حالی امروز کار خود را آغاز کردند که در بازار جهانی قیمت نفت افزایش 0.5 درصدی را ثبت کرد. امروز صبح اعلام شد، در حالی که انتظار می‌رود مقامات فدرال‌رزرو در نشست دو روزه پیش رو برای کاهش نرخ بهره موافقت کنند، قیمت نفت برنت در معاملات امروز با افزایش 0.5 درصدی مواجه شد.

از آغاز به کار بازارهای داخلی تا ساعت حوالی 17 قیمت دلار در بازار داخلی با 0.1 درصد افزایش، 12,050 تومان اعلام شده است.

قیمت سکه امامی نیز در بازار آزاد امروز سه شنبه ۸ مرداد ساعت ۱۶ با 51 هزار تومان کاهش، به چهار میلیون و 142 هزار تومان رسید.

در بازار سهام نیز شاخص کل بورس امروز با 0.16 درصد افزایش به 252 هزار و 898 واحد رسید. پربازده‌ترین صنایع امروز محصولات چرمی و چاپی بودند.

final 6

شاخص کل بورس امروز 0.16 درصد رشد داشت.

راه‌اندازی نسخه آزمایشی بازار متشکل ارزی

اما شاید یکی از مهمترین اتفاقات امروز این بود که اعلام شد پس از گذشت بیش از شش ماه از تصویب راه‌اندازی بازار متشکل ارزی ، این بازار به صورت آزمایشی کار خود آغاز کرده است.

همزمان با این اتفاق نرخ دلار در صرافی ملی بدون تغییر باقی ماند.

Capture 27

نرخ دلار صرافی ملی امروز بی تغییر ماند.

همچنین آمارهایی از بازار مسکن تهران طی تیر ماه امسال نیز منتشر شده که نشان می‌دهد قیمت مسکن در تهران طی تیر ماه سال 98 نسبت به مدت مشابه سال گذشته 91 درصد رشد داشته است. حداقل قیمت هر متر مسکن در تهران شش میلیون تومان و حداکثر قیمت آن نزدیک به 30 میلیون تومان است.

Untitled 2 4

نمایی از بازار مسکن تیر ماه سال 1398.

خط و نشان‌های مالیاتی

در همین حال امروز روزنامه‌های سراسری بیش از هر زمانی به اولتیماتوم سازمان امور مالیاتی خطاب به پزشکان پرداخت. صبح امروز، سه‌شنبه هشتم مرداد ماه سال 98، چهار روزنامه ایران، هفت صبح، خراسان و شرق درباره مالیات پزشکان و مقابله با فرار آنها از پرداخت آن نوشتند و از مهلت 15 روزه آنها برای ثبت‌نام کارت‌خوان خبر دادند.

این در حالیست که امروز تجارت‌نیوز در گفتگویی ویدئویی با سیامک قاسمی، کارشناس اقتصادی به این موضوع پرداخته که چرا مالیات متهم اصلی تعطیلی تولید است؟

در کنار این اخبار، یکی از گزارش‌های تجارت‌نیوز که انعکاس قابل توجهی در رسانه‌های دیگر داشت مربوط به تولید گسترده سیگارهای آمریکایی توسط ژاپنی‌ها در ایران است که در زیر می‌توانید بخوانید.

« ۲۰ سال حبس در انتظار داماد وزیر » نیز تیتر گزارشی از مشروح نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه در امروز است.

اقتصاد ایران هرچند امروز شاهد یک روند آرام در بازارها بود اما با راه‌اندازی نسخه آزمایشی بازار متشکل ارزی و انتشار آمارهای مربوط به بازار مسکن و اعلام حکم یک دادگاه اقتصادی آن را به یکی از روزهای پراتفاق اقتصادی تبدیل کرده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.