کد مطلب: ۲۹۴۸۹۷

مهدی میرزایی، کارشناس بازار سرمایه پاسخ داد:

دلیل ریزش ۱۳۶۲ واحدی شاخص بورس چیست؟

دلیل ریزش 1362 واحدی شاخص بورس چیست؟

امروز بورس تهران شاهد کاهش 1362 واحدی شاخص کل بود. دلیل این ریزش چیست و چرا نمادهای فولاد و فملی بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل داشتند؟

به گزارش تجارت‌نیوز، امروز 10 شهریورماه 1397، ارزش معاملات بورس اوراق بهادار تهران به 5908 میلیارد ریال رسید و شاخص با کاهش 1362 واحد در رقم 136109 جای گرفت. همچنین ارزش معاملات فرابورس به 2986 میلیارد ریال رسید و شاخص با کاهش 11 واحد در رقم 1545 جای گرفت. ابین درحالیست که کارنامه هفته گذشته بورس حاکی از نوسانات پی‌درپی بود.

در معاملات امروز بازار سرمایه نماد‎های « وبملت، حکشتی، جم، وتجارت، سقاین» بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل و نمادهای « فولاد، فملی، فخوز، فارس، پارس» بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل امروز دارند.

مهدی میرزایی، کارشناس و تحلیلگر بازارسرمایه در گفتگو با «تجارت‌نیوز» درباره دلایل ریزش 1362 واحدی شاخص کل بورس در اولین روز معاملات هفته جاری، گفت: زمانی که شاخص کل بورس روند صعودی یا نزولی در پیش دارد، طبیعی است که موج‌های کوچکی در روند بازار سرمایه ایجاد شود.

این تحلیلگر بازار سرمایه تصریح کرد: در سال 92 شاهد بودیم که بازار طی مدت یک هفته روند نزولی داشت، اما مجدد روند صعودی خود را در پیش گرفت، بنابراین بازار نیازمند به ریز موج‌های استراحت و اصلاحی است.

میرزایی افزود: با توجه به اینکه شرکت‌های صادرات محور ارز حاصل از صادرات محصولات خود را به نرخ ارز در بازار ثانویه می‌فروشند، بنابراین احتمال افزایش سودآوری و رشد ارزش سهام شرکت‌های صادراتی بسیار زیاد است.

این تحلیلگر بازار سرمایه تصریح کرد: معتقدم هم‌اکنون که شاخص کل بورس بالای 135 هزار واحد است برای بازار سرمایه هیچ مشکلی ایجاد نخواهد شد.

میرزایی افزود: شنیده‌ها حاکی از آن است که دولت در هفته جاری خواهان آزادسازی نرخ محصولات فولادی در بورس کالا است که این خبر باعث تقاضا برای سهام شرکت‌های فولادی و رشد صعودی شاخص کل بورس در هفته پیش‌رو خواهد شد.

این تحلیلگر بازار سرمایه تصریح کرد: در حال حاضر بازار با مشکلی که باعث ریزش شاخص کل بورس شود، مواجه نیست و پیش‌بینی می‌کنم که شاخص کل بورس در هفته جاری روند مثبت و صعودی داشته باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.