خبر مهم:

کد مطلب: ۸۱۷۶۷۰

واردات خودرو نیاز بازار را مرتفع خواهد کرد؟

واردات خودرو نیاز بازار را مرتفع خواهد کرد؟

معاون اقتصادی رئیس جمهور درباره ضرورت واردات خودرو اظهار نظر کرد. واردات خودرو می‌تواند مشکلات بازار را تا چه میزان حل کند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، تولید و عرضه در بازار خودرو با میزان تقاضا همخوانی ندارد و باید این خلاء را با واردات خودرو مرتفع کرد.

محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس‌جمهور گفت: تولید و عرضه خودرو در کشور با تقاضای موجود همخوانی ندارد و از این‌رو، تلاش می‌شود تا بخشی از نیازهای مردم در زمینه خودرو با واردات رفع شود.

محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس‌جمهور پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در حاشیه بازدید از شرکت خودروسازی فردا در شهرک صنعتی سمنان اظهار کرد: صنایع خودروسازی کشورمان باید بتوانند خود را به سطحی از توانمندی برسانند که بسیار بهتر از صنایع نظامی، پهبادسازی و موشکی فعالیت کنند و این مسأله مهمی است.

وی تصریح کرد: باید بتوانیم در صنعت خودروسازی توانمندی‌های ایران اسلامی را هم در کیفیت تولید و هم در قیمت تمام‌شده خودرو به اثبات برسانیم.

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور اضافه کرد: صنعت خودروسازی ایران باید آنقدر توانمندی داشته باشد تا در عرصه جهانی خود را مطرح کند.

رضایی با اشاره به نیاز بالای جامعه به خودرو، شرایط کنونی بازار خودرو را دارای التهاب توصیف کرد و گفت: امروز تقاضای بر جای مانده بالایی در حوزه خودرو در جامعه وجود دارد و از سوی دیگر، تولید کم است.

وی تصریح کرد: تولید و عرضه خودرو در کشور هم‌اکنون با تقاضای موجود همخوانی ندارد و از این‌رو، تلاش می‌شود تا بخشی از نیازهای مردم در زمینه خودرو با واردات رفع شود و این امر در دست پیگیری است.

معاون امور اقتصادی رئیس‌جمهور برای بررسی برخی طرح‌های در دست اجرا و مشکلات اقتصادی استان سمنان به این استان سفر کرده است.

واردات خودرو چه زمانی آغاز می‌شود؟

ممنوعیت واردات خودرو که در سال ۱۳۹۷ تصویب شد، جهت جلوگیری از خروج ارز از کشور صورت گرفت که با مصوبه مجلس، از اردیبهشت سال گذشته لغو شد. بنابراین درصورت فراهم شدن زیرساخت‌های لازم جهت واردات، شرکت‌های واردکننده می‌توانند روند سفارش‌گیری را آغاز کنند.

همچنین بنابر اظهارات اخیر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس، هیچ محدودیتی بر سر واردات خودروی نو و دست دوم نیز وجود ندارد. بنابراین در صورت رعایت استانداردهای لازم، دولت می‌تواند واردات خودروهای دست دوم را نیز در دستور کار خود قرار دهد، بدون اینکه مجلس مخالفتی داشته باشد.

منبع: انتخاب

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اساسا واردات خودرو صورت نخواهد گرفت و اگر هم صورت بگیرد باهزینه های تحمیلی دولتی مرهون به صرفه نخواهد پول
    البته با کدوم پول و ارز ؟