کد مطلب: ۷۷۹۷۹۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

معرفی تسلا S plaid / موشک زمینی تسلا

معرفی تسلا S plaid / موشک زمینی تسلا

بی‌شک کمپانی تسلا، یکی از انقلابی‌ترین خودروسازی‌های جهان است که دیگر رقبا را به فکر ساخت خودروهای الکتریکی انداخت. تسلا S plaid جنجالی‌ترین خودروی این کمپانی است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در سال 2008 بود که کمپانی تسلا اولین محصول خود با نام تسلا رودستر را روانه بازار کرد. پس از آن در سال 2012 با توقف تولید این مدل، تسلا مدل S را روانه بازار کرد. حال با رونمایی از مدل جدید به نام تسلا S plaid، این کمپانی غوغای دیگری به راه انداخته است.

مشخصات فنی

تسلا S plaid اولین محصول این شرکت است که به همراه سه موتور الکتریکی عرضه شده که دو موتور در محور عقب و یک موتور در محور جلو قرار می‌گیرد. نتیجه همکاری این موتورهای الکتریکی، شتاب دیوانه‌وار این خودروی برقی است.

به ادعای شرکت تسلا، حداکثر مسافت قابل پیمایشی که این سدان برقی با باتری فول شارژ می‌تواند طی کند، 637 کیلومتر بوده که با توجه به قدرت حیرت‌انگیز و وزن بسیار زیاد دو تنی آن، مسافت قابل قبولی است. وزن بسیار بالای این سدان برقی، به دلیل باتری‌های سنگین وزن آن است که زیر خودرو قرار گرفته است.

البته باید این نکته را نیز در نظر داشت که این نتایج در شرایط آزمایشگاهی به‌دست آمده و در شرایط واقعی، انتظار مسافت‌های قابل پیمایش پایین‌تری داریم.

Tesla S plaid info

یکی از نقاط ضعف خودروهای الکتریکی که از زمان پیدایش آنها همیشه وجود داشته، مدت زمان شارژی است که باید سپری شود. به لطف جایگاه‌های فست‌شارژی که کمپانی تسلا شروع به تاسیس آنها در اکثر نقاط کشورها کرده است، تسلا S plaid می‌تواند با 15 دقیقه شارژ، مسافتی برابر با 320 کیلومتر طی کند.

همچنین به لطف باتری‌های لیتیوم‌یون سنگینی که زیر خودرو قرار گرفته و آیرودینامیک عالی، امکان چپ شدن خودرو به حداقل مقدار ممکن می‌رسد.

طراحی ظاهری

طراحی تسلا S plaid شباهت بسیاری به دیگر محصولات خود دارد و این خط طراحی، در همه محصولات تسلا به چشم می‌خورد.

طراحی این خودرو به نوعی متفاوت است. به دلیل الکتریکی بودن آن، جلوپنجره بزرگی در بخش جلوی خودرو وجود ندارد اما یک دریچه‌هوای نسبتا عریض در پایین‌ترین محل سپر تعبیه شده که موتورهای الکتریکی و باتری‌ها را خنک‌تر کند.

در نمای جانبی، رینگ‌های 19 اینچی به چشم می‌خورد که در نسخه پایه روی آن قرار دارد اما در نسخه‌های گران‌تر، رینگ‌های بزرگ‌تری روی خودرو قرار می‌گیرد. همچنین دستگیره درب‌ها با تماس دست، به صورت پاپ‌آپ از داخل بدنه بیرون می‌آید.

اما به‌طور کلی این خودرو جزو آیرودینامیک‌ترین خودروهای جهان است که با ضریب 0.208 می‌تواند شکست هوا را به بهترین شکل ممکن انجام دهد تا با صرف کم‌ترین نیرو، بیش‌ترین شتاب را داشته باشد.

Tesla S plaid back

طراحی داخلی

همان‌طور که در ابتدای گزارش اشاره کردیم، تسلا S plaid از هر لحاظ، خودروی عجیب و غریب و فضایی محسوب می‌شود. این طراحی عجیب در بخش داخلی نیز به چشم می‌خورد.

با ورود به داخل کابین، فرمان بسیار متفاوت در اولین نگاه توجه شما را جلب می‌کند. همچنین طرح بسیار ساده و به دور از شلوغ کاری ممکن است در اولین استفاده، کمی شما را سردرگم کند. چون تقریبا همه تنظیمات مربوط به رانندگی، از طریق نمایشگر 17 اینچی وسط داشبورد انجام می‌گیرد.

بحث از نمایشگر وسط داشبورد تسلا S plaid شد. این نمایشگر به حدی قابلیت دارد و باکیفیت است که می‌توان به‌عنوان کنسول گیم از آن استفاده کرد. همچنین تعویض به دنده عقب و جلو نیز از طریق نمایشگر قابل انجام است.

دکمه‌های کنترلی روی فرمان، به صورت فیزیکی نبوده و لمسی است. یکی دیگر از طرح‌های عجیب و گیج‌کننده، تعبیه دکمه بوق لمسی در کنار دکمه‌های کنترلی روی فرمان است.

برای سیستم تهویه داخل اتاق، کانال‌های مخفی در سرتاسر کابین به کار رفته تا تهویه آن به بهترین شکل ممکن انجام شود. سیستم صوتی خودرو، با 22 عدد اسپیکر کوچک در همه جای کابین تعبیه شده تا بهترین کیفیت صوتی را در اختیار مصرف‌کننده قرار دهد.

این سیستم صوتی علاوه‌بر پخش موسیقی، یک قابلیت نویزکنسلینگ نیز دارد که می‌تواند سروصدای اضافی بیرون کابین را به صورت کامل بگیرد و به داخل منتقل نکند. درنتیجه داخل کابین از سکوت و آرامش حیرت‌انگیزی برخوردار است.

Tesla S plaid interior

در ردیف دوم، فضای پا و سر برای سه نفر بسیار مناسب و راحت بوده و از امکانات رفاهی زیادی همچون شارژر بی‌سیم برخوردار است. لازم به ذکر است نمایشگری که برای این ردیف نیز تعبیه شده، همانند نمایشگر داشبورد، قابلیت اتصال دسته بازی و انجام سرگرمی‌های متفاوت را دارد.

اما از ایراداتی که می‌توان برای ردیف عقب گرفت، ارتفاع کم صندلی است که باعث می‌شود زانوها از روی صندلی، کمی بالاتر قرار گیرد و ممکن است در سفرهای طولانی، کمی آزاردهنده باشد.

از دیگر نقاط ضعف خودرو، ایرادات مونتاژی کوچک و جنس متریال نسبتا پایینی است که تسلا S plaid با این قیمت، نسبت به رقبای خود دارد.

این خودرو به دلیل برخورداری از موتور الکتریکی، از فضای خالی در کاپوت جلو بهره برده و هم در قسمت جلو و هم قسمت عقب، فضای بار بسیار مناسبی در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌دهد. برای مثال فضای بار صندوق عقب نزدیک به 800 لیتر است که برای خودرویی با این ابعاد، بسیار مناسب است.

آپشن‌ها و امکانات

تسلا S plaid همانند دیگر محصولات این شرکت، مجموعه‌ای عظیم از آپشن‌ها و امکانات رفاهی را در اختیار مصرف‌کننده خود قرار می‌دهد.

از جمله آپشن‌های جالب این خودرو می‌توان به کروزکنترل تطبیقی، اتوپارک، رادار نقطه کور، رادار تغییر لاین، رادار تصادف از جلو، رادار تصادف از عقب، ترمز اضطراری، گرم‌کن بدنه (با قابلیت آب کردن برف روی خودرو)، دوربین 360 درجه، سیستم اتوپایلوت یا رانندگی خودکار، سقف پانارومای بسیار بزرگ و… اشاره کرد.

قیمت جهانی تسلا S plaid

قیمت پایه این خودرو در بازار جهانی از حدود 110 هزار دلار شروع می‌شود و بر حسب آپشن‌ها و امکانات، ممکن است این قیمت بالاتر برود.

با توجه به قیمت این خودرو، نتیجه می‌گیریم که با خودروی نسبتا گران‌قیمتی طرف هستیم که دارای شتاب دیوانه‌وار و آپشن‌های فراوانی است که مصرف بنزین نیز ندارد و مصرف‌کننده باید درنظر بگیرد، همه مزیت‌ها و معایب خودرو، ارزش پرداخت این مبلغ را دارد یا خیر؟

برای مطالعه بیشتر صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز را دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.