کد مطلب: ۷۳۳۱۴۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

همکاری شرکت علی بابا و پلتفرم آوالانچ

همکاری شرکت علی بابا و پلتفرم آوالانچ

غول تجارت الکترونیک چین، علی‌بابا، به تازگی برای گسترش پلتفرم ابری خود با شبکه آوالانچ قراردادی را امضا کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت علی‌بابا کلود (Alibaba Cloud) که با نام Aliyun نیز شناخته می‌شود خبر همکاری با شبکه آوالانچ را اعلام کرده است .

قراداد با علی‌بابا

شرکت علی‌بابا کلودز که یکی از زیرمجموعه‌های غول تجارت‌ الکترونیک چینی، علی بابا محسوب می‌شود، خبر از پیوند پلتفرم خود با شبکه بلاک‌چین آوالانچ را داده است . آوالانچ، یک پلتفرم متن باز با قابلیت اجرای قرارداد‌های هوشمند (Smart Contract) است. این شبکه قابلیت برنامه‌‌ ریزی برای ساخت برنامه‌های غیرمتمرکز (DApp) را نیز داراست . آوالانچ ادعا دارد که سریع ترین پلتفرم در بلاک چین با سرعت پردازش بیش از ۴۵۰۰ تراکنش است . همچنین، اکوسیستم آوالانچ میزبان طیف وسیعی از پروژه‌های مربوط به حوزه امور مالی غیرمتمرکز ( دی‌فای ) ، NFT و … است .

آوالانچ در سال ۲۰۲۰ توسط آوا لبز (Ava Labs) تاسیس شد . این بلاکچین توانست در مدت کوتاهی طرفداران زیادی پیدا کند . رمز ارز اختصاصی این شبکه AVAX نام دارد و در این پلتفرم مورد استفاده قرار می‌گیرد .


آوالانچ و علی بابا

هدف همکاری علی‌بابا

علی‌بابا قصد دارد تا از شبکه این پلتفرم برای گسترش قابلیت بخش نوآوری شرکت در حوزه نود به عنوان سرویس (Node-as-a-service) استفاده کند . همکاری آوالانچ با علی بابا کلود باعث توسعه ابزار‌هایی می‌شود که کاربر را قادر می‌سازد‌ تا گره تایید‌کننده (Node Validator) را در شبکه عمومی آوالانچ در آسیا به کار بیندازند .

این ادغام به‌ توسعه دهندگان آوالانچ کمک خواهد کرد تا از ساختار پلاگ‌ اند پلی (Plug and Play) به عنوان سرویس در علی‌بابا کلود استفاده کنند و اعتبارسنج‌های جدیدی را به کار بیندازند .

گستردگی قرارداد

بر اساس اعلام این پلتفرم، این شبکه میزبان ( هاست ) بیش از ۱۲۰۰ اعتبارسنج ( ولیدیتور ) است و روزانه بیش از دو میلیون معامله را پردازش می‌کند . حجم قرارداد ادغام این دو پلتفرم بسیار وسیع است چرا که پلتفرم علی‌بابا کلود لقب بزرگترین شرکت خدمات ابری در منطقه آسیا را دارد .

شبکه این پلتفرم در حال حاضر ۱۰۰۰ پروژه از جمله پروژه‌های اکوسیستم‌های امور مالی غیرمتمرکز ( دی‌فای ) مانند: Aave ، Curve ، چین‌لینک و Sushi را در خود دارد .

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.