خبر مهم:

کد مطلب: ۷۳۲۷۳۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تلاش بازار رمزارز و بیت کوین برای حفظ روند صعودی

تلاش بازار رمزارز و بیت کوین برای حفظ روند صعودی

بیت‌کوین بار دیگر از مرز 17000 دلار عبور و چشم انداز صعودی خود را تا حدودی حفظ کرد. با این حال، بانک مرکزی اروپا (ECB) موضعی قوی علیه بیت‌کوین و بازار رمزارز اتخاذ کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به گفته Ulrich Bindseil، بیت‌کوین حدود 15 سال پیش برای تکمیل یا جایگزینی سیستم بانکی فعلی ایجاد شد. با این حال، Bindseil و دیگر تحلیلگران ادعا کرده‌اند که بیت‌کوین روش مناسبی برای سرمایه‌گذاری یا پرداخت نیست و علت این که در سال گذشته ارزش آن در بازار رمزارز فراتر از 1 تریلیون دلار رفت، صرفاً بر اساس هیجان و شرایط آن زمان بود.

علاوه بر این، مقامات بانک مرکزی خاطرنشان کردند که بیت‌کوین بارها توسط صرافی‌ها و یا ارائه دهندگان استیبل‌کوین‌ها دستکاری شده است. گفتنی است، به عقیده آن‌ها این استراتژی‌ها ثبات را در بازار رمزارز ایجاد نمی‌کنند.

اظهارات مقامات بانک مرکزی اروپا در مورد بیت‌کوین در زمانی بیان می‌شود که بازار رمزارز یکی از بدترین رکودهای خود را به دلیل سقوط صرافی FTX تجربه می‌کند. از آنجایی که بانک مرکزی اروپا بر بانک‌های منطقه یورو نظارت و مقررات مالی اتحادیه اروپا را کنترل می‌کند، اظهارات آن در این زمینه وزن قابل توجهی دارد.

آخرین پست وبلاگ بانک مرکزی اروپا، حتی اگر حاوی ادعاهایی نادرست باشد، نشان دهنده نگرش این موسسه درباره بیت‌کوین و فناوری بلاکچین است. بیت‌کوین پس از انتشار این پست کاهش قیمت را تجربه کرد یافت.

کراکن بیش از 1000 کارمند را اخراج کرد

کراکن، صرافی معروف ارزهای دیجیتال، طی یک پست توسط جسی پاول، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت، اعلام کرد که نزدیک به 30 درصد از نیروی کار خود را به منظور «انطباق با شرایط فعلی بازار رمزارز» اخراج می‌کند. این خبر در حالی منتشر می‌شود که صنعت رمزارز در زمستان خود قرار دارد.

پاول رشد کندتر شرکت را به «عوامل کلان اقتصادی و ژئوپلیتیکی» نسبت داد. او توضیح داد که رکود اخیر بازار رمزارز باعث کاهش حجم تجارت، ثبت‌نام و تقاضای مشتریان برای خدمات شرکت شده است.

Unchained Capital و Coinbase از جمله شرکت‌هایی هستند که کاهش قابل توجهی در تعداد نیروی کار خود داشته‌اند. این بخش همچنان با عواقب فروپاشی FTX دست و پنجه نرم می‌کند، که باعث شده است قیمت بزرگترین رمزارز بازار، بیت‌کوین، به پایین‌ترین حد دو سال گذشته خود برسد.

طرح حفاظت از ماینر بیت‌کوین

Compass Mining، شرکتی که تجهیزات استخراج بیت‌کوین و خدمات میزبانی را به کاربران ارائه می‌کند، از راه‌اندازی اولین طرح حفاظتی خود برای کمک به مشتریان در ایمن کردن ماشین‌های استخراج خود خبر داده است. «طرح حفاظت از استخراج» اولین محصول حفاظتی است که به طور خاص برای استخراج کنندگان بیت‌کوین ASIC طراحی شده است.

Compass Mining اولین شرکتی بود که بسته‌های خرید مستقیم و میزبانی را در صنعت استخراج بیت‌کوین ارائه کرد و اکنون در حال توسعه مجموعه کاملی از محصولات حفاظتی جدید است.

استخراج با ASIC یک راه کارآمد برای شروع در صنعت استخراج بیت‌کوین است. با این حال، تاکنون هیچ دستگاهی برای محافظت از ماینرهای بیت‌کوین در برابر بلایای طبیعی یا سرقت تجهیزات در دسترس نبوده است.

بازار رمزارز و بیت‌کوین

نمودار قیمت بیت‌کوین - منبع: Tradingview

روند قیمت بیت‌کوین

قیمت فعلی بیت‌کوین تقریبا 17 هزار دلار است و حجم معاملات 24 ساعته آن در حدود 21 میلیارد دلار قرار دارد. بیت‌کوین در 24 ساعت گذشته بیش از 0.50 درصد کاهش یافته است. علاوه بر این، ارزش آن در هفته گذشته حدود 3 درصد افزایش داشته است.

بیت‌کوین همچنان در عبور از سطح 17250 دلار ناتوان بوده است و ظاهر کندل‌های قیمت نشان‌دهنده یک اصلاح نزولی بالقوه هستند. اگر قیمت به زیر 16950 دلار سقوط کند، می‌تواند روند نزولی را تا رسیدن به سطح 16750 دلار ادامه دهد. این حرکت نشان دهنده یک اصلاح تا سطح فیبوناچی 23.6 درصدی از بالاترین سطح اخیر قیمت است.

اگر بیت‌کوین سقوط بیشتری را تجربه کند، می‌تواند سطح 16600 دلار را هدف قرار دهد. گفتنی است، شکست قیمت به زیر این سطح می‌تواند این رمزارز را در معرض کاهش تا سطح 16450 دلار قرار دهد.

از سوی دیگر، شکست صعودی قیمت بالاتر از سطح 17250 دلار می‌تواند منجر به صعود به سطح 17650 دلار و 18100 دلار شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.