کد مطلب: ۷۹۱۴۳۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تصمیم امروز FOMC ایالات متحده چه تاثیری بر بیت کوین می‌گذارد؟

تصمیم امروز FOMC ایالات متحده چه تاثیری بر بیت کوین می‌گذارد؟

افزایش اخیر قیمت بیت کوین و اتریوم توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران و معامله‌گران را به خود جلب کرده است، به طوری که هر دو ارز دیجیتال طی چند ماه گذشته افزایش قابل توجهی را تجربه کرده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تصمیم آتی درباره نرخ بهره فدرال رزرو ایالات متحده (FOMC) باعث ایجاد تردید و گمانه‌زنی در مورد چگونگی تأثیر آن بر بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال شده است.

بیت کوین(BTC)، بزرگترین رمز ارز جهان، صبح چهارشنبه توانست روند خود را بازیابد و به بالاترین سطح خود در 9 ماه اخیر در حدود 28 هزار دلار برسد، معامله‌گران صبورانه منتظر نتیجه نشست کمیته بازار آزاد فدرال ایالات متحده (FOMC) هستند که ممکن است منجر به افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره شود.

در همین حال، دومین ارز دیجیتال بزرگ، اتریوم، افزایش قابل توجهی داشته و در 24 ساعت گذشته 3.50 درصد رشد را تجربه کرده است.

افزایش 40 درصدی بیت کوین در بحبوحه فروپاشی موسسات مالی

بیت کوین بیش از 40 درصد افزایش یافته است، این موضوع عمدتاً به دلیل بحران بانک‌های بزرگ بوده است. این امر باعث شده تا سرمایه‌گذاران اعتماد خود را به سیستم مالی از دست بدهند و به بیت کوین به عنوان جایگزین قابل اعتمادتری روی بیاورند.

شایان ذکر است که بیت‌کوین یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز است که توسط بانک‌های مرکزی یا مؤسسات مالی متمرکز کنترل نمی‌شود و همین امر باعث شده تا در دوران رکود یا تورم اقتصادی به عنوان یک دارایی امن شناخته شود.

افزایش شتاب ارزش این رمز ارز به دلیل چندین ورشکستگی مهم بانکی، بر اهمیت فزاینده ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز در چشم انداز مالی امروز تاکید می‌کند.

از آنجایی که سازمان‌ها و افراد بیشتری به دنبال بیت کوین به عنوان جایگزینی مناسب برای سیستم‌های مالی مستقر هستند، انتظار می‌رود که محبوبیت آن در ماه‌های آینده همچنان رو به افزایش باشد.

وضعیت مناسب شاخص ترس و طمع

شاخص ترس و طمع وسیله‌ای برای سنجش سنتیمنت سرمایه گذاران در بازارهای مختلف است. با این حال، مقادیر این شاخص در بازه 1 تا 100 قرار دارد. هرچقدر این رقم به 1 نزدیک‌تر باشد سرمایه‌گذاران به حالت ترس نزدیک هستند و از طرفی نزدیکی این شاخص به 100 نشان می‌دهد که فعالان در وضعیت طمع و اطمینان کامل در این بازار قرار دارند.

بر اساس تحلیل‌های اخیر، شاخص ترس و طمع بیت کوین در سطح 68 قرار دارد که بالاترین میزان در سال جاری بوده است. این موضوع، نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران نسبت به آینده بیت کوین خوش‌بین‌تر هستند و انتظار دارند ارزش این ارز دیجیتال افزایش یابد.

نشست FOMC و نرخ بهره فدرال

معامله‌گران امروز، جلسه کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC)، زیر نظر دارند. تصمیم فدرال رزرو در مورد نرخ بهره ایالات متحده می‌تواند بر قیمت بیت کوین تأثیر بگذارد و بنابراین، فعالان بازار مشتاقانه منتظر نتیجه این نشست خواهند بود.

توجه به این نکته مهم است که در سال 2022، فدرال رزرو چندین بار نرخ بهره را افزایش داد تا با افزایش تورم مبارزه کند. با این حال، در دسامبر همان سال، آنها افزایش نرخ را به 0.50 درصد و سپس به 0.25 درصد در فوریه 2023 کاهش دادند.

به دنبال آن، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو پیشنهاد کرد که به دلیل عملکرد قوی اقتصاد، ممکن است نیاز باشد که نرخ‌های بهره را فراتر از آنچه در ابتدا پیش‌بینی شده بود، افزایش دهند. در نتیجه، قیمت ارزهای دیجیتال کاهش یافت و بیت کوین به زیر 22000 دلار رسید.

بحران مالی جهانی کنونی ممکن است بر تصمیم فدرال رزرو در افزایش نرخ‌های بهره طبق برنامه این نهاد تاثیر بگذارد. گفتنی است، کاهش نرخ بهره می‌تواند منجر به افزایش ارزش بیت کوین شود.

نمودار بیت کوین

نمودار قیمت بیت کوین - منبع: Tradingview

روند قیمت بیت کوین

قیمت فعلی این رمز ارز 28 هزار و 100 دلار است و حجم معاملات 24 ساعته آن در سطح 35.1 میلیارد دلار قرار دارد.

از روز چهارشنبه، بیت کوین پس از عبور از سطح مقاومت 27 هزار و 750 دلاری، نزدیک به آستانه 28 هزار دلار تثبیت می‌شود. اگر این روند صعودی ادامه یابد، ارزش بیت کوین به طور بالقوه می‌تواند به سطوح 29 هزار و 250 دلار سپس سطح 30 هزار و 700 دلار برسد.

اگر بیت کوین از سطوح حمایت 26 هزار و 700 دلار و 25 هزار و 200 دلار عبور کند، سطح حمایت بعدی این رمز ارز 23 هزار و 150 دلار خواهد بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.