کد مطلب: ۷۲۵۰۸۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

صرافی رمزارز دیگری که معامله‌گران باید از آن دوری کنند

صرافی رمزارز دیگری که معامله‌گران باید از آن دوری کنند

Crypto.com تراکنشی به ارزش 400 میلیون دلار اتریوم را به آدرسی اشتباه ارسال کرده است، مدیر عامل صرافی بایننس به کاربران خود هشدار می‌دهد که از این پلتفرم دور بمانند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، صرافی رمزارز Crypto.com در اواخر ماه اکتبر به اشتباه 320 هزار اتریوم را به یک آدرس کیف پول مرتبط با Gate.io ارسال کرد. در حالی که این پلتفرم از آن زمان دارایی‌ها را بازیابی کرده است، Changpeng Zhao، مدیرعامل بایننس، به کاربران خود توصیه کرد بهتر است از این پلتفرم دوری کنند.

صرافی کریپتو و بایننس

صرافی رمزارز و بی اعتمادی کاربران

فروپاشی بی‌سابقه FTX که زمانی سومین صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال بود. در خلال بحران اخیر کریپتو، این صرافی شهرتی را که به عنوان نجات‌دهنده بازار ارزهای دیجیتال به دست آورده بود، از دست داد و باعث شد بسیاری از طرفداران صنعت کریپتو نسبت به قابلیت بازیکنان متمرکز این بازار ابراز نگرانی کنند.

در تلاش برای رفع این شک و تردید، مدیران ارزهای دیجیتال شروع به اشتراک گذاشتن مدارک مربوط به ذخایر خود کردند. برای اولین بار، Crypto.com آدرس‌های رمزنگاری خود را منتشر کرد و نشان داد که چه میزان ارزهای رمزنگاری شده را از طرف مشتریان خود ذخیره می‌کند.

با این حال، کاربران به سرعت انتقال مشکوک 320 هزار واحد اتریوم را به یک آدرس کیف پول مرتبط با Gate.io در تاریخ 21 اکتبر 2022 تشخیص دادند.

کریس مارسالک، مدیرعامل Crypto.com فاش کرد که این تراکنش یک اشتباه بوده است. وی افزود:«این حجم از اتریوم قرار بود به یک آدرس جدید منتقل شود، اما به آدرس صرافی خارجی در لیست سفید ارسال شد.»

وی افزود: «ما با تیم گیت همکاری کردیم و متعاقباً این وجوه را به سردخانه بازگرداندیم. همچنین فرآیند و اقدامات جدیدی برای جلوگیری از تکرار این اتفاق نیز عملی کردیم».

علی‌رغم این توضیحات، جامعه رمزنگاری تجربه تلخی نسبت به اینگونه اشتباهات پلتفرم‌ها دارند. بسیاری از کاربران کریپتو این سوال را مطرح کرده‌اند که چگونه ممکن است تصادفاً 400 میلیون دلار اتریوم به آدرسی اشتباه ارسال شود.

تکرار یک اشتباه

گفتنی است، این اولین بار نیست که Crypto.com چنین اشتباهی را مرتکب می‌شود. در ماه آگوست نیز این صرافی به طور تصادفی 10.5 میلیون دلار استرالیا (به ارزش بیش از 7 میلیون دلار آمریکا) را به جای بازپرداخت 100 دلار استرالیا به سرمایه‌گذاران مستقر در ملبورن ارسال کرد. که این موضوع نیز جنجال زیادی به پا کرد.

مسئله‌ای که اوضاع را بدتر می‌کند این است که این حادثه در ماه می 2021 رخ داد و تا دسامبر 2021 بدون توجه فعالان حوزه رمزارز باقی ماند.

در همین حال، مدیر عامل صرافی بایننس که اخیراً به دلیل درگیر شدن با صرافی FTX در اخبار مطرح بوده است، به کاربران توصیه کرد که از Crypto.com دوری کنند و ادعا کرد که این اشتباه آن‌ها نشانه واضحی است که این پلتفرم به میزان کافی شایستگی ندارد.

وی افزود: «اگر یک صرافی مجبور باشد قبل یا بعد از نشان دادن آدرس کیف پول خود، مقادیر زیادی رمزارز را جابجا کند، این نشانه آشکاری از مشکلات درونی آن است.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بایننس حسابی احساس خطر کرده…