کد مطلب: ۷۵۳۵۲۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سومین سرمایه‌گذاری مایکروسافت در OpenAI

سومین سرمایه‌گذاری مایکروسافت در OpenAI

شرکت مایکروسافت قصد دارد تا برای سومین بار، قرادادی 10 میلیارد دلاری را با شرکت OpenAI که سازنده چت بات ChatGPT است، عقد کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در تازه‌ترین اخبار منتشر شده درباره شرکت مایکروسافت، مشخص شده است که این غول تکنولوژی، قصد سرمایه‌گذاری در شرکت OpenAI را دارد . این سرمایه‌گذاری به شرکت مایکروسافت در گسترش کاربردهای فناوری‌های کمک خواهد کرد .

قراداد مایکروسافت و OpenAI

مایکروسافت روز دوشنبه ( سوم بهمن ) اعلام کرده است که قصد عقد قرارداد چندین میلیارد دلاری را با شرکت OpenAI دارد . این سومین قراردادی است که این غول تکنولوژی جهان با OpenAI می‌بندد . رسانه خبری سمافور به صورت غیررسمی، مبلغ این قرارداد را حدود ۱۰ میلیارد دلار اعلام کرده است، اما مایکروسافت تاکنون رقم این قرارداد چند‌ساله را مشخص نکرده است .

پلتفرم انحصاری ابری

به کمک این قرارداد، شرکت مایکروسافت توسعه سیستم‌های ابررایانش را توسعه خواهد داد . با این قرارداد، شرکت مایکروسافت تبدیل به شریک انحصاری خدمات ابری OpenAI خواهد شد .

در واقع، فعالیت شرکت OpenAI با سرویس ابری آژر خواهد بود که متعلق به مایکروسافت است . سرویس ابری مایکروسافت آژر (Azure) برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ شروع به کار کرد . این پلتفرم ابری، مجموعه‌ی گسترده‌ای از ابزار‌های قدرتمند یکپارچه‌سازی خدمات و محصولات در اختیار کسب‌وکار‌ها و توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد .

همچنین ممکن است که از قابلیت‌های هوش مصنوعی شرکت OpenAI در نرم‌افزارهای مایکروسافت آفیس مانند ورد و پاورپوینت استفاده شود. همچنین، این غول تکنولوژی قصد دارد تا سرویس آژر را به زودی در اختیار دسترس همگان قرار دهد تا تمام کسب‌و‌کارها بتوانند از برنامه‌های کاربردی آن استفاده ‌کنند.

مایکروسافت و ChatGPT

پیشتر شایعه شده بود که مایکروسافت قصد دارد تا قابلیت چت‌بات ChatGPT را به موتور جستجوی بینگ اضافه کند . این چت‌بات هوشمند در آبان ماه سال جاری، عرضه شد . قابلیت‌های منحصر‌ به فرد این چت‌بات مورد توجه علاقه‌مندان حوزه تکنولوژی قرار گرفته است .

چت‌بات توسط شرکت OpenAI ساخته شده است و ابزاری است که توانایی قابل توجهی در تعامل با کاربر دارد . ChatGPT نوعی مدل زبانی بزرگ است که با مقادیر انبوهی از داده‌ها آموزش داده می‌شود تا دقیقاً پیش‌بینی کنند چه کلمه‌ای در یک جمله قرار می‌گیرد.

استفاده از ربات ChatGPT در حال حاضر برای کاربران رایگان است. بر اساس اظهارنظر مدیرعامل شرکت OpenAI، این شرکت در سه سال گذشته از همکاری با مایکروسافت بسیار خشنود بوده است و قصد ادامه تحقیقات خود در زمینه هوش مصنوعی را با این غول تکنولوژی را دارند.

ChatGPT و مایکروسافت

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.