کد مطلب: ۷۴۵۱۷۵

آخرین تکنولوژی‌های خودروهای الکتریکی در ۲۰۲۲ چه بود؟

رونمایی از سریع‌ترین خودروی الکتریکی جهان

رونمایی از سریع‌ترین خودروی الکتریکی جهان

بازار خودروهای الکتریکی هر روز با رخدادی تازه همراه است. ساخت خودروی الکتریکی بدون‌ شارژر و سریع‌ترین خودروی الکتریکی جهان مهم‌ترین اخبار این حوزه در سال 2022 بودند.

بسیاری از خودروسازان جهان به دنبال ایجاد تغییراتی در زمینه سوخت خودروها هستند و به همین خاطر است که لااقل در 10 سال گذشته کلیدواژه‌هایی چون «خودروهای الکتریکی»، «خودروهای هیبریدی»، «خودروهای آفتابی» و «خودروهای بدون سوخت» به مهم‌ترین کلیدواژه‌های جستجو در فضای مجازی بدل شده‌اند.

خودروهای الکتریکی بدون شارژر

شرکت سوییسی نانوفلوسل قصد دارد خودرو الکتریکی تولید کند که به جای استفاده از باتری‌های معمول از فرآیندی متفاوت برای تولید الکتریسیته استفاده کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، برنامه‌های ساخت نخستین خودروی الکتریکی بدون شارژر در حال نهایی شدن است و شرکت سوییسی نانوفلوسل قصد دارد خودرویی تولید کند که به جای استفاده از باتری‌های معمول، با فرآیندی متفاوت، الکتریسته مورد نیاز خود را تامین کند.

تکنولوژی که این شرکت برای تولید الکتریسیته استفاده می‌کند «باتری جریان» نام دارد. در این فناوری، الکتریسیته در مایعی ذخیره شده و در دو باک مجزا نگهداری می‌شود، پس از آن در یک فرآیند شیمیایی آزاد شده و به موتور فرستاده می‌شود.

هم‌اکنون تعداد زیادی از ماشین‌های الکتریکی برای شارژ باتری‌های خود ساعت‌های طولانی صرف می‌کنند اما این فناوری باعث می‌شود خودروهای بنزینی و گازوئیلی در مدت زمان کوتاهی در حد چند دقیقه سوخت‌گیری کنند. مواد استفاده شده در این فناوری از هزینه ساخت باتری‌های امروزی ارزان‌تر بوده و محیط زیست را کمتر آلوده می‌کند.

شرکت نانو فلوسل در سال ۲۰۱۶ چند طرح اولیه ماشین را که با این فن‌آوری ساخته بود در نمایشگاه خودروی ژنو نمایش داد. یک نمونه از این مدل‌ها، خودرو اسپرتی به نام کوانتینو ۲۵ است که دو باک ۱۵۰ لیتری در کف خودرو دارد. این خودرو با هر بار پر کردن باک خود تا دو هزار کیلومتر مسافت طی می‌کند.

حداکثر سرعت این خودرو ۲۵۰ کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا ۱۰۰ این خودرو سه ثانیه اعلام شده است.

بزرگترین معضل فناوری «باتری جریان» تعداد کم ایستگاه‌های سوخت‌گیری است. درباره کارایی این باتری‌ها هنوز تردیدهایی مطرح است. شرکت نانو فلوسل در سال 2021 اعلام کرد که آزمایش ۵۰۰ هزار کیلومتر کوانتینو ۲۵ نشان داده این فن‌آوری قابل اطمینان است و تعمیر و نگهداری ماشین هم به سادگی انجام می‌شود.

چین؛ تولیدکننده سریع‌ترین خودروی الکتریکی جهان

تلاش برای ارتقای کیفی خودروهای الکتریکی محدود به حذف شارژر و ساخت خودروهای بی‌نیاز به شارژ نیست. «آیون»، خودروساز چینی خودرو الکتریکی رونمایی کرده که کمترین مقاومت را در برابر هوا دارد. به گفته خودروساز، ضریب مقاومتِ این خودرو در برابر جریان هوا 0.19 است که رکوردی تازه برای یک خودرو تولید انبوه به شمار می‌رود. خودرویی که هنگام حرکت در برابر هوا مقاومت کمتری دارد و با هر بار شارژ مسافت بیشتری طی می‌کند. در حال حاضر برندِ بنز EQS با ضریب مقاومت 0.2 رکورد کمترین مقاومت در برابر هوا را دارد. این عدد در تسلا مدل ‌اس 0.208 است.

نام این خودروی چینی، «هایپر جی‌تی» است و امسال یعنی سال 2023 به بازار عرضه می‌شود. آیون، خودروساز چینی می‌گوید قدرت موتور خودرواش ۳۳۵ اسب بخار است و شتاب صفر تا ۱۰۰ این خودرو در چهار ثانیه اعلام شده است.

طراحی سقف، سپر و کاپوت خودرو به طوری است که کمترین مزاحمت را در مسیر عبور هوا ایجاد کند. درهای جلوی ماشین رو به بیرون و بالا باز می‌شود و یک بال روی صندوق عقب قرار دارد که در صورت نیاز باز می‌شود .

آیون یکی از زیرمجموعه‌های گروه خودروسازی GAC است. این کارخانه هنوز قیمت خودرو را اعلام نکرده، اما رسانه‌ها پیش‌بینی می‌کنند که قیمت پایه آن معادل ۴۵ هزار دلار باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چه زشته

    • ناشناس

      آره واقعا به پای پراید نمیرسه 😂

  • ناشناس

    ای کاش ماهم به جای بخور بخور هرچی پول بود در تحقیق توسعه و ابادانی هزینه میکردیم