فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۷۷۳۸۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد

طرح سبز ۵۰ میلیارد دلاری عربستان سعودی چیست؟

طرح سبز 50 میلیارد دلاری عربستان سعودی چیست؟

عربستان سعودی با سرمایه‌گذاری 49.6 میلیارد دلاری در طرح سبز، تعهد خود به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و استفاده از انرژی پاک را نشان می‌دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عادل الجبیر، سیاستمدار عربستان سعودی، اعلام کرد که این کشور 49.6 میلیارد دلار برای اجرای طرح سبز خود اختصاص داده است.

یکی از اهداف کلیدی طرح سبز عربستان سعودی، کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای این کشور تا 270 میلیون تن تا سال 2030 است. این هدف قابل توجه است، زیرا عربستان سعودی یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت و گاز در جهان است.

پیشتر عادل الجبیر، سیاستمدار و فرستاده آب و هوای عربستان سعودی اعلام کرده بود: «بیش از 186 میلیارد دلار برای اجرای طرح سبز سعودی اختصاص داده شده است.»

الجبیر در جریان میزگردی در اولین روز از هفته آب و هوای خاورمیانه و شمال آفریقا در سال 2023 در ریاض، می‌گوید: «این طرح‌ها شامل تبدیل زباله به انرژی، کاشت درختان و طراحی مجدد شهرها برای کاهش ترافیک و آلودگی است. اگر این ابتکارات برای هر فرد یک ساعت در روز صرفه‌جویی شود، زمانی که به سن 80 سالگی برسد، معادل چهار سال از زندگی او صرفه جویی می‌شود.»

در این میزگرد مریم المحیری، وزیر تغییرات آب و هوا و محیط زیست امارات متحده عربی، Shauna Aminath وزیر محیط زیست، تغییرات آب و هوایی و فناوری مالدیو، و رولا دشتی، دبیر اجرایی کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای غرب آسیا شرکت کردند.

این ابتکارات برای کمک به عربستان سعودی در دستیابی به اهداف اقلیمی خود و کاهش تأثیر تغییرات آب و هوایی طراحی شده‌اند.

طرح سبز عربستان چیست؟

عادل الجبیر می‌گوید: «این طرح‌ها همچنین شامل تبدیل زباله به انرژی و همچنین کاشت انواع درختان از جمله حرا است. این کار با روشی علمی و مدبرانه انجام می‌شود تا درختچه‌ها و گیاهان مناسب برای مناطق، نحوه رشد آنها و میزان آبی که می‌توان از آن استفاده کرد تا بتواند کشاورزی پایدار باشد، مشخص شود.»

وی افزود که عربستان سعودی به دنبال تبدیل شدن به یک رهبر در زمینه پایداری است و خواستار یک رویکرد عملی برای رسیدگی به مسائل مربوط به تغییرات آب و هوایی شد.

عادل الجبیر می‌گوید: «طرح سبز عربستان سعودی شامل 77 طرح است که بر روی موضوعاتی مانند انرژی، آب، کشاورزی و مدیریت پسماند تمرکز دارند.»

الجبیر در ادامه بیان کرد: عربستان سعودی در حال سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های انرژی تجدیدپذیر است و قصد دارد تا سال 2030 50 درصد از برق خود را از منابع تجدیدپذیر تامین کند.

عربستان سعودی در حال کار بر روی برنامه‌ای برای تبدیل زباله به انرژی است که می‌تواند تا 1.5 میلیون تن گازهای گلخانه‌ای را در سال کاهش دهد.

الجبیر می‌گوید: «عربستان سعودی در حال کاشت میلیون‌ها درخت است تا به تنوع زیستی کشور کمک کند و آلودگی هوا را کاهش دهد. این کشور همچنین در حال کار بر روی طرح‌هایی برای طراحی مجدد شهرها برای کاهش ترافیک و آلودگی است.»

الجبیر در پایان گفت: که عربستان سعودی متعهد به دستیابی به اهداف اقلیمی خود است و خواستار همکاری بین‌المللی برای رسیدگی به تغییرات آب و هوایی شد.

چالش‌های عربستان در زمینه تغییرات آب و هوایی

  • وابستگی شدید به نفت و گاز
  • آب و هوای خشک و بیابانی
  • جمعیت در حال رشد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.