کد مطلب: ۶۰۸۵۹۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

استارتاپی در حوزه امنیت سایبری وجود دارد؟

استارتاپی در حوزه امنیت سایبری وجود دارد؟

تعدادی از سازمان‌ها و نهادها در چند وقت اخیر مورد حملات سایبری خارجی و داخلی قرار گرفتند. با توجه به نیازی که در حوزه امنیت سایبری احساس می‌شود، استارتاپ یا شرکتی که خدمات امنیتی ارائه دهد، وجود دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، با وجود اینکه در چند وقت اخیر چندین حمله سایبری به برخی از شرکت‌ها و نهادها رخ داده است، حفاظت از اطلاعات اختصاصی شرکت‌ها و نهادها به یکی از دغدغه‌های اصلی تبدیل شده است.

به تازگی استارتاپی مدعی شده است که می‌تواند امنیت سایبری شرکت‌ها را تامین کند. این استارتاپ تشکیل شده از متخصصین امنیت سایبری کشور است که در تمامی حوزه‌های اطلاعاتی اعم از زیرساخت، تولید و عملیات فعالیت می‌کند.

رشد استارتاپ‌ها

وجود استارتاپی در حوزه امنیت سایبری برای بخش دولتی و خصوصی ضروری است. بدون استراتژی امنیتی مناسب، ممکن است اتفاقات غیرقابل جبرانی رخ دهد. مهاجمان خارجی و داخلی می‌‌توانند به آسانی نقاط ضعف را بیابند و از آن‌ها بهره‌برداری کنند. در این زمان به نظر می‌رسد وجود استارتاپی برای کنترل سیستم‌ها ضروری است.

جواد دادگر، کارشناس حوزه امنیت سایبری به تجارت‌نیوز گفت: بحث شرکت‌های امنیت سایبری، بحث جدیدی نیست. شرکت‌های زیادی وجود دارند که می‌توانند تا حدود زیادی از حملات و آسیب‌های سایبری جلوگیری کنند.

او با اشاره به اینکه شرکت‌های خدمات امنیتی می‌توانند مفید واقع شده و باعث رشد استارتاپ‌ها شوند، ادامه می‌دهد: معمولا شرکت‌ها نمی‌توانند از امنیت سایبری خود به دلایل مختلف، محافظت کنند و این کار را به بیرون یا همان شرکت‌های امنیتی سایبری می‌سپارند. چرا که حفاظت از اطلاعات سایبری کاری بسیار تخصصی و گران است.

بخش دولتی از استارتاپ‌های امنیتی استفاده می‌کند؟

این کارشناس حوزه امنیت سایبری در این باره می‌گوید: امنیت سایبری نهادهای دولتی به هیچ عنوان برون سپاری نمی‌شود. نهادهای دولتی معمولا دارای تیم‌های تخصصی و اختصاصی در این زمینه هستند.

او ادامه می‌دهد: بخش دولتی از استارتاپ‌های خصوصی در حوزه امنیت سایبری استفاده نمی‌کند. اما این استارتاپ‌ها یا شرکت‌های خدمات امنیتی می‌توانند باعث رشد استارتاپ‌ها و رگولاتوری بخش خصوصی شوند.

روش کار تیم‌های امنیت سایبری و استارتاپ‌های این حوزه، اینگونه است که می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن تهدیدات را شناسایی کند و در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخ مناسب را ارائه کند. آن‌ها با بهره‌گیری از توان داخلی به سازمان‌ها کمک می‌کنند تا آسیب‌های ناشی از حملات خارجی را حد ممکن را کاهش دهند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.