خبر مهم:

کد مطلب: ۷۸۹۲۰۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

۱۰ بازار بزرگ تجارت الکترونیک در جهان/ بالاترین سهم خرده‌فروشی آنلاین متعلق به کدام کشور است؟

10 بازار بزرگ تجارت الکترونیک در جهان/ بالاترین سهم خرده‌فروشی آنلاین متعلق به کدام کشور است؟

صنعت تجارت الکترونیک طی 30 سال اخیر رشد قابل توجهی را تجربه کرده است. به طوری که در چین، گردش مالی سالانه فروش آنلاین به ۲٫۷۸ تریلیون دلار می‌رسد و سهم تجارت الکترونیک این کشور از صنعت خرده‌فروشی به 52درصد رسیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، خرید و فروش آنلاین شاید تا یک دهه گذشته سهم قابل توجهی در میان جوامع نداشت و کمتر کسی فکر می‌کرد که خرده‌فروشان آنلاین بتوانند از بازار خرید و فروش سهمی داشته باشند. اما سادگی پرداخت و خرید در فروشگاه‌های آنلاین باعث جذب افراد شده و بازار تجارت الکترونیک را گسترش داده است.

حالا به نظر می‌رسد که بازار تجارت‌‌ الکترونیک با کمک خرده‌فروشان بزرگی مانند آمازون، علی بابا و… در حال رشد بوده و به‌طور کلی سهم تجارت‌ الکترونیک در اقتصاد کشورها و جهان روبه افزایش است.

اولین تراکنش خرده فروشی آنلاین در جهان توسط NetMarket در سال 1994 انجام شد. بلافاصله پس از آن، Amazon.com سایت خرید آنلاین خود را در سال 1995 راه‌اندازی کرد و eBay نیز در سال 1995 وارد بازار شد. سایت‌های علی بابا یعنی Taobao و Tmall به ترتیب در سال 2003 و 2008 راه‌اندازی شدند. حالا با گذشت 29 سال از شروع خرید و فروش آنلاین در جهان، بازارهای تجارت‌ ا‌لکترونیک هر روز سهم بیشتری از اقتصاد کشورها را در اختیار می‌گیرند. در ادامه به معرفی بزرگترین بازارهای تجارت الکترونیک در سطح جهان (از نظر حجم فروش و سهم‌شان در اقتصاد کشورها) می‌پردازیم. این گزارش براساس داده‌های eMarketer تهیه شده است.

10 بازار بزرگ تجارت الکترونیک در جهان

چین: چین دارای بزرگترین بازار تجارت ا‌لکترونیک جهان با نرخ رشد سالانه 21درصد است که توسط شرکت‌های زیرمجموعه تجارت ا‌لکترونیک یعنی گروه علی بابا (Taobao ،(Alibaba.com و Tmall هدایت می‌شود.

حجم فروش آنلاین سالانه در چین به ۲٫۷۸تریلیون دلار می‌رسد و سهم تجارت ا‌لکترونیک‌ از کل خرده‌فروشی، 52درصد است. این میزان از رشد تاکنون در هیچ کشوری اتفاق نیفتاده است.

ایالات متحده آمریکا: پس از بیش از یک دهه حاکمیت بر دنیای تجارت ا‌لکترونیک، ایالات متحده در حال حاضر دومین بازار تجارت ا‌لکترونیکی بزرگ است. ایالات متحده تحت رهبری غول‌های تجارت الکترونیک مانند آمازون و eBay، رشد سالم تجارت الکترونیک را در همه بخش‌ها مشاهده کرده و در اکثر موارد، همچون یک خانه نوآوری برای روند تجارت الکترونیک بوده است.

فروش سالانه آنلاین خرده‌فروشان ایالات متحده 843میلیارد دلار بوده که منجر به سهم 19درصدی تجارت‌ ا‌لکترونیک از کل خرده‌فروشی در این کشور شده است.

انگلیس: این کشور کوچک یک بازیگر بزرگ تجارت ا‌لکترونیک است و به راحتی جایگاه سوم را در این فهرست به دست آورده است. آمازون U.K، eBay ،U.K و Asos برترین وب سایت‌های تجارت‌ ا‌لکترونیک بریتانیا هستند. این کشور یکی از بالاترین درصدها از کل خرده‌فروشی‌ها را در تجارت الکترونیک دارد.

در انگلیس فروش سالانه خرده‌فروشی آنلاین 169میلیارد دلار برآورد شده و سهم تجار‌ت ا‌لکترونیک از کل خرده‌فروشی در این کشور 4.8درصد است.

ژاپن: ژاپن با قرار گرفتن در رتبه چهارم در لیست، از پیشروترین بازیگران حوزه تجارت الکترونیکی (از جمله تجارت در بستر موبایل و سوشال مدیا که البته آینده تجارت الکترونیک است) در جهان محسوب می‌شود. راکوتن، پلتفرم پیشرو تجارت الکترونیک ژاپن است که در طول سال‌ها سایت‌های تجارت الکترونیک زیادی را در سراسر جهان از جمله Play.com در انگلستان را راه‌اندازی کرده است.

فروش سالانه خرده‌فروشی آنلاین در ژاپن 144میلیارد دلار است و طبق آمارها سهم تجارت الکترونیک در این کشور از کل خرده‌فروشی 3درصد است.

کره جنوبی: کشوری که سریع‌ترین اینترنت بی‌سیم را دارد، در جایگاه پنجم این لیست قرار دارد. کره جنوبی همچنین یکی از بازارهای پیشرو تجارت سیار است. بزرگترین نام‌های تجارت الکترونیک در این کشور شامل Gmarket و Coupang می‌شوند.

120میلیارد دلار گردش مالی سالانه فروش آنلاین در کروه جنوبی است. سهم تجارت الکترونیک این کشور از خرده‌فروشی آنلاین 2.5درصد از کل فروش خرده‌فورشی است.

آلمان: این کشور دومین بازار تجارت الکترونیک در اروپاست. آمازون نیز یکی از بازیگران اصلی در بازار آلمان محسوب می‌شود. همچنین eBay و خرده‌فروش آنلاین محلی Otto، دو بازیگر اصلی تجارت الکترونیک در این کشور هستند.

در آلمان فروش سالانه آنلاین‌ها 101.5میلیارد دلار است و سهم تجارت الکترونیک از کل فروش خرده‌فروشی در این کشور 2.1درصد است.

فرانسه: بازار تجارت الکترونیک فرانسه با بازیگران محلی مانند Cdiscount و Veepee در جایگاه ششم جهان قرار دارد. با این حال، مانند سایر بازارهای بزرگ تجارت الکترونیک اروپایی، آمازون با حمایت و خریداری برندهای محلی، در فرانسه حکمرانی می‌کند.

فروش آنلاین سالیانه فرانسه 80میلیارد دلار اعلام شده و سهم تجارت الکترونیک این کشور از خرده فروشی 1.6درصد است.

هند: یکی از بازارهای تجارت الکترونیکی است که سریعترین رشد را تجربه می‌کند. به گزارش eMarketer، به لطف افزایش خرده‌فروشانی که به رتبه‌های بالا در خرید آنلاین می‌پیوندند، پیش‌بینی می‌شد که در سال 2021 فروش دیجیتالی در هند 27درصد افزایش یابد.

گردش مالی سالانه فروش آنلاین در هند، ۶۷.۵میلیارد دلار است و سهم تجارت الکترونیک‌ این کشور از خرده فروشی 1.4درصد برآورد می‌شود.

کانادا: این کشور هم دارای یک بازارهای بزرگ تجارت الکترونیک در جهان است، اما رقابت کمی در آن وجود دارد. طبیعتاً آمازون بر بازار تجارت الکترونیک کشور کانادا تسلط دارد و بعد از آن «والمارت» قرار دارد. با توجه به فرصت‌هایی که کانادا به عنوان یک بازار تجارت الکترونیکی ارائه می‌کند، برندهای خارجی نیز سعی دارند بخشی از آن را به‌دست آورند.

سهم فروش آنلاین سالانه در کانادا ۴۴میلیارد دلار است. تجارت‌ الکترونیک از خرده فروشی در این کشور 1.3درصد گزارش شده است.

اسپانیا: سه شرکت اصلی بر بازار تجارت‌ ا‌لکترونیک در اسپانیا مسلط هستند. بر اساس داده‌های EcommerceDB، آمازون، El Corte Ingles و PcComponentes در این کشور، 30درصد از کل درآمد آنلاین در اسپانیا را در اختیار دارند.

در اسپانیا فروش آنلاین سالانه تا ۳۷میلیارد دلار گردش مالی دارد و سهم تجارت‌ ا‌لکترونیک این کشور از خرده فروشی 0.72درصد است.

مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های مربوط به حوزه استارتاپ را در صفحه اخبار استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.