کد مطلب: ۵۷۳۷۳۶

واکسن کرونا بزنید بیت‌کوین بگیرید / فروش گواهی واکسن تقلبی در ایتالیا

واکسن کرونا بزنید بیت‌کوین بگیرید / فروش گواهی واکسن تقلبی در ایتالیا

یک کارآفرین استرالیایی، به افرادی که واکسن کرونا بزنند، معادل ۵ دلار بیت‌کوین جایزه می‌دهد.

به گزارش تجارت‎‌نیوز ، فرد شبستا، کارآفرین استرالیایی به افرادی که واکسن کووید-۱۹ را زده یا در آینده بزنند معادل ۵ دلار بیت‌کوین می‌دهد. با احتساب جمعیت استرالیا، این کارآفرین باید ۱۰۴ میلیون دلار استرالیا به افراد واکسینه شده بدهد.

فرد شبستا، هم‌بنیانگذار وبسایت مالی فایندر، روز گذشته اعلام کرد که قصد دارد از ماه فوریه به هر کسی که واکسن ویروس کرونا را بزند، ۵ دلار بیت‌کوین اهدا کند.

این بلاگر ۴۰ ساله توضیح داد که هر فرد تنها یکبار از این پیشنهاد می‌تواند استفاده کند. برای گرفتن این مقدار از بیت‌کوین افراد باید اپلیکیشن فایندر را دانلود کرده و سند واکسیناسیونشان را آنجا بارگذاری کنند. به محض انجام این کار، ارز دیجیتال به کیف پولشان منتقل می‌شود.

کمتر از ۵۰ درصد از جمعیت بالای ۱۶ سال استرالیا دستکم یک دز از واکسن کرونا را زدند و آنهایی که واکسیناسیون کامل را انجام دادند حدود ۲۷ درصد هستند. با این ارقام شبستا باید نیمی از ۱۵۵ میلیون دلار ثروت خود را برای عمل کردن به وعده خود خرج کند.

در حالی که بسیاری از متخصصان حوزه مالی، بیت‌کوین را یک دارایی پرنوسان و ریسکی می‌دانند، این میلیاردر اخیرا اعلام کرده که بیت‌کوین تا سال ۲۰۲۵ از مرز ۲۵۵ هزار دلار هم عبور خواهد کرد. اگر چنین اتفاقی بیافتد ارزش دارایی‌های دارندگان بیت‌کوین طی چهار سال ۶ برابر خواهد شد.

فروش گواهی واکسن تقلبی در ایتالیا

در حالی که در استرالیا چنین وضعیتی وجو دارد. در ایتالیا کلاهبرداران به هزاران نفر در ازای رمزارز گواهی واکسن تقلبی دادند.

بر اساس گزارش پلیس ایتالیا، برخی افراد با استفاده از تلگرام و به صورت آنلاین قانون را دور زده و به شهروندان گواهی واکسن تقلبی می‌فروشند. این کلاهبرداران برای ارائه این خدمت غیرقانونی ۵۰۰ تا ۵۸۸ دلار از شهروندان پول می‌گیرند. ارقام رسمی نشان می‌دهد که ۶۵ درصد از مردم ایتالیا هر دو دز واکسن کرونا را زده و به طور کامل واکسینه شده‌اند.

مهمترین اخبار حوزه رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.