کد مطلب: ۴۸۰۵۵۲

سامانه پراختلال شاد چقدر درآمد دارد؟ / هزینه از جیب چه کسی می‌رود؟

سامانه پراختلال شاد چقدر درآمد دارد؟ / هزینه از جیب چه کسی می‌رود؟

در شرایطی که معلمان، دانش‌آموزان و خانواده‌ها از سامانه شاد شکایت دارند، به گفته مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش، این وزارتخانه ماهانه ۱۵۰ میلیارد تومانی از سامانه شاد درآمد دارد؛ مجموع این رقم در یک سال به هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سال تحصیلی از نیمه شهریور ماه آغاز شده است و مشکلات اپلیکیشن شاد همچنان ادامه دارد، وزارت آموزش و پرورش هم مدام به معلمان، دانش‌آموزان و خانواده‌ها وعده می‌دهد که صبور باشند؛ چالش‌ها حل می‌شود. با وجود این، کاربران از کندی و قطعی‌های مکرر سامانه رسمی آموزش مجازی گلایه دارند و حتی ترجیح می‌دهند از اپ‌های دیگر برای آموزش مجازی استفاده کنند.

از آن سو مقامات دولتی تاکید می‌کنند که ترافیک اینترنت این شبکه برای کاربران رایگان است و در مقابل، برخی مردم این موضوع را رد می‌کنند و از کسر هزینه اینترنت شاد می‌گویند.

حالا در این شرایط، محمود حبیبی مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با خبرگزاری میزان، درآمد ماهانه ۱۵۰ میلیارد تومانی این وزارتخانه از سامانه شاد را تایید کرده، البته در ادامه افزوده است که حساب و کتاب‌های این مساله باید در آینده به طور کامل محاسبه و درآمد آن مشخص شود.

او به این پرسش که آیا وزارت آموزش و پرورش از این هزینه برای خانواده‌ها چشم‌پوشی می‌کند یا خیر پاسخ دقیقی نداده و گفته است که اگر درآمدی باشد، هزینه‌ای هم در مقابل آن وجود دارد و اینگونه نیست که همه درآمد آن به صورت خالص باشد؛ در نتیجه موضوع باید در یک دوره کاری مشخص شود که این سامانه از چه درآمد و هزینه و سودی در یک یا شش ماه یا یکسال اخیر برخوردار است.

باید منتظر ماند و دید آیا وزرات آموزش و پرورش آمار شفاف و دقیقی را از این موضوع اعلام می‌کند یا خیر.

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.