کد مطلب: ۶۰۴۹۲۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

واکنش صاحبان کسب‌وکارها به اینماد اجباری / کمپین «نه به اینماد»

واکنش صاحبان کسب‌وکارها به اینماد اجباری / کمپین «نه به اینماد»

بسیاری از کسب‌کارهای اینترنتی مخالفت خود را با اجباری شدن اینماد برای دریافت درگاه پرداخت و تبدیل شدن آن از نمادی اختیاری و اعتمادساز به نمادی اجباری اعلام کردند. آن‌ها معتقدند اجباری شدن این نماد باعث مشکلاتی اساسی برای کسب‌وکارها می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، لزوم دریافت اینماد برای کسب‌کارها، به یکی از مشکلات و موانع پیش روی کسب‌و‌کارهای اینترنتی تبدیل شده و فعالیت برخی از آن‌ها را با اختلال جدی مواجه کرده است.

«اینماد» یا همان نماد اعتماد الکترونیکی متعلق به مرکز توسعه تجارت الکترونیکی است که زیر نظر وزارت صمت فعالیت می‌کند، دریافت این نماد پیش از این اجباری نبود و صرفا برای جلب اعتماد مخاطبان استفاده می‌شد.

کمپین حذف «اینماد»

برخی از کسب‌وکارهای شناخته شده اعتراض خود را نسبت به دریافت اجباری آینماد اعلام کردند و تعدادی از آن‌ها مانند زرین پال و دیجی‌کالا برای نشان دادن اعتراض خود نشان اینماد را حذف کردند.

«اینماد این روزها نه تنها نماد اعتماد الکترونیک نیست بلکه مانع بزرگی در رشد اقتصاد دیجیتال ایرانه، ما در وینداد اعتبارمون رو از کیفیت خدمات و مشتریانمون میگیریم و نیازی به ایجاد اعتبار از طریق اینماد نداریم و امروز در همراهی با کسب‌وکارهای آنلاین دیگه ما هم اینماد رو حذف کردیم.»

«ما هم اینماد رو از وب‌سایت سازیتو حذف کردیم، هرچند اکثر مواقع خودش لود نمی‌شد.»

پویا پورحسینی، بنیان‌گذار ابر آروان نیز از حذف این نماد خبر داد: «ابرآروان هم در حمایت از این حرکت جمعی اینماد رو از سایتش حذف کرد.»

« پرداخت یارها، اولین نقطه ی تامین فروشگاه سازها هستند، اینماد اجباری برای ما هم مشکلات زیادی درست کرده. برای همین ما هم اینماد را حذف کردیم. از سایر کسب و کارها هم دعوت میکنیم به این کمپین بپیوندند.»

علی امیری از شرکت زرین پال در توییتی نوشت: «ما امروز نماد رو به سبب کند کردن سایت زرین‌پال و دریافت اطلاعات اضافه از مرورگر کاربرانمون برای همیشه حذف کردیم ان شاء‌الله.»

«کاموا هم اینماد خودش حذف کرد چون اعتبار ما نیازی به اینماد نداره! اینماد مشکل اصلی تجارت الکترونیک است و هیچ منفعتی برای این صنعت ندارد.»

انجمن فین‏‌تک نیز بیانیه‌ای در خصوص آسیب‌های اجباری شدن ای‌نماد منتشر کرده و خواستار توقف هر نوع تصمیم‌گیری اشتباه در این زمینه شده است.

به نظر می‌رسد که بسیاری از کسب‌وکارهای اینترنتی شناخته شده معتقدند که دریافت «اینماد» باید یک اقدام اختیاری باشد و به عنوان یک مزیت برای کسب و کارهای اینترنتی در نظر گرفته شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محمد راد

    اتفاقا این طرح،طرح درستیه و مشخصه عده ای به خاطر منافع شخصی اجراش نمیکنن،به شخصه از امروز از کسب و کاری که اینماد نداشته باشه خرید نمیکنم

  • ناشناس

    کلا همه می خواهند راحت باشند ، پزشکان مالیات در آمد های نجومی را نمی دهند برخی ارگان ها به هیچ سازمانی اجازه رصد مالی نمی دهند بانک ها زیر بار ای اف تی اف نمی روند و ………..

  • سعیدساشا

    اینماد که خیلی وقته اجباریه! هیچ بانکی درگاه نمیداد حتما باید اینماد داشته باشی و این الان چند ساله اینجوریه
    کدام شرکت پرداخت و بانکی بدون نماد اعتماد تا الان درگاه پرداخت میداد!؟ هیچکدام! بحث تازه ای نیست.
    ولی با حذف نماد موافقم هیچ منفعتی نداره و فقط به ضرره و نون دونی هست.

  • سعیدساشا

    در ضمن دیجی کالا نماد اعتماد رو حذف نکرده هنوز توی سایتش هست!

  • مشتری اینترنتی فریب خورده

    از یک سایت که داشت خرید کردم 5 ماهه که نه کالا رو تحویل داده نه اصل پول رو . کلاه 40 نفر آدم رو برداشته طرف هم داخل کشوره شماره موبایلش رو هم داریم. داخللی هم شکایت کردیم آخرش بعد از 3 هفته علافی گفتن به مراجع مربوطه ارجاع می دن. یعنی هیچی به هیچی.
    الکی نماد می دن نه ضمانت بانکی می گیرن نه ضمانت اجرایی دارن. بعد من مشتری باید از وقت و پولم بزنم برم پلیس فتا و دادگستری شکایت کنم.
    جالب اینجاست که یه سایت مزخرف می تونه کالایی رو که نداره به ملت بفروشه. هیچ نظارتی هم روش نیست.

  • سامان

    دیجی کالا که اینماد رو حذف نکرده!

  • های کانتنت

    الان دو هفته س میخوام برای سایتم های کانتنت درگاه پرداخت بگیرم زرین پال میگه ابتدا باید اینماد بی ستاره بگیرید و اینماد باز هم با اجباری کردنش تو تیکت ها پاسخگو نیست