کد مطلب: ۷۲۴۴۲۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

نمایشگر جدید ال جی چه قابلیت‌هایی دارد؟

نمایشگر جدید ال جی چه قابلیت‌هایی دارد؟

فناوری جدید ال جی اجازه می‌دهد تا صفحه نمایش 12 اینچی تا 14 اینچ کشیده شود و پیچ بخورد، بدون اینکه آسیبی به آن وارد شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ال جی در یک بیانیه مطبوعاتی در روز پنج‌شنبه هفته گذشته اعلام کرد که صفحه نمایش جدید این شرکت قابلیت کشش دارای وضوح 100ppi را دارد و همچنین قادر به نمایش RGB تمام رنگی است.

نمایشگر ال جی 2 اینج بزرگتر می‌شود

نمونه اولیه با استفاده از میکرو ال‌ای‌دی‌هایی با گام پیکسلی زیر 40 میکرومتر که در یک بستر سیلیکونی که معمولاً در لنزهای تماسی استفاده می‌شود، ساخته شده است.

ال جی با فناوری نوآورانه صفحه نمایش غریبه نیست، زیرا یکی از پیشگامان صفحه نمایش در هر شکل و اندازه است، اما جدیدترین پنل صفحه نمایش این برند یکی از تاثیرگذارترین پنل‌هایی است که تاکنون وجود داشته‌. صفحه‌ای که نه‌تنها جمع می‌شود و می‌پیچد، بلکه می‌توان آن را به سمت بالا کشید، تا حدی که بزرگتر شود.

به گفته ال جی این پنل 12 اینچی می‌تواند تا 20 درصد کشیده شود. در عین حال، این پنل می‌تواند به اندازه 14 اینچ قبل از بازگرداندن تنش به 12 اینچ برسد، بدون اینکه آسیبی به پنل وارد شود.

با توجه به قابلیت کشش، صفحه نمایش LG را می‌توان به صورت مورب 2 اینچ دیگر افزایش داد. به این ترتیب، صفحه نمایش می‌تواند قبل از اینکه به شکل و اندازه اصلی خود بازگردد، به طول 14 اینچ برسد.

ال جی می‌گوید این نمایشگر با «ساختارهای میکروسیم S شکل» تعبیه شده است که کشیده می‌شود و سپس به شکل اولیه خود می‌پیچد.

نمایشگر ال جی

صفحه نمایش جدید ممکن است در نهایت به طیف وسیعی از محصولات هوشمند از جمله محصولات دارای قطعات متحرک برسد. پارچه متحرک یکی از این فناوری‌هاست که بسیاری از شرکت‌های فناوری مانند ال جی به دنبال تولید آن هستند.

چگونه یک نمایشگر خم می‌شود؟

استفاده از زیرلایه سیلیکونی با کیفیت بالا از نوع استفاده‌شده در لنزهای تماسی باعث می‌شود که لنز نرم و انعطاف‌پذیر باقی بماند و در هنگام خم شدن، تا شدن یا کشیده شدن شکسته نشود.

در غیر این صورت، برای نمایش تصاویر به منبع نور میکرو LED متکی است. این شرکت اعلام کرد که این نمایشگر می‌تواند در برابر نیروهایی که فرم آن را تا 10 هزار بار تغییر می‌دهند، مقاومت کند. به کار بردن این ویژگی باعث می‌شود در مقایسه با هر چیزی که در حال حاضر در بازار موجود است بسیار بادوام باشد.

شاید در آینده چنین نمایشگرهای منعطفی حتی با وضوح بالاتر را نیز داشته باشیم؛ نمایشگری که همتراز یا حتی فراتر از بهترین چیزی است که در حال حاضر در بازار شاهد هستیم. این امر به معنای آغاز عصر جدیدی است که در آن نمایشگر دستگاه‌ها در هنگام سقوط یا در اثر مواجهه با ضربه‌ای سخت نمی‌شکنند.

متأسفانه، مشخص نیست اولین دستگاه‌هایی که دارای چنین نمایشگری هستند چه زمانی وارد بازار می‌شوند، اگرچه نمی‌توان انکار کرد که چنین صفحه‌نمایشی فضای وسیعی برای تجاری‌سازی دارد.

نمایشگرهای منعطف ال جی کدام‌اند؟

سبک‌های دیگری از فناوری نمایشگر منعطف برای مدتی به صورت تجاری در دسترس بوده است، مانند تلویزیون OLED رول شونده ال‌جی یا تلفن ال جی G Flex.

دستگاه‌های تاشو این برند همچنین اغلب از صفحه‌ نمایش انعطاف‌پذیر استفاده می‌کنند، اگرچه این فناوری جدید نمایشگر کششی از نظر تئوری انعطاف‌پذیرتر است و در عین حال دوام بهتری را ارائه می‌دهد. همچنین؛ ظاهراً می‌تواند به راحتی در برابر ضربه‌های سنگین خارجی مقاومت کند.

ال‌جی دیسپلی ( LG display ) در بیانیه‌ای اعلام کرد: «نمایشگرهای کششی نه‌تنها نازک و سبک هستند، بلکه می‌توانند به سطوح منحنی‌ مانند پوست، لباس و مبلمان نیز متصل شوند. این شرکت هیچ محصولی را معرفی نکرده است که دارای این فناوری باشد، اما انتظار دارد که در نهایت این فناوری در پوشاک، موبایل، دستگاه‌های هوشمند، بازی و مد مورد استفاده قرار گیرد.

این صفحه نمایش کششی اولین نمونه اولیه‌ای است که توسط LG Display به‌عنوان بخشی از یک پروژه توسعه تحت رهبری دولت ساخته شده و این شرکت مستقر در کره امیدوار است تا سال 2024 فناوری صفحه نمایش را بهبود بخشد.»

ال جی دیسپلی (LG Display) تنها شرکتی نیست که سعی دارد نمایشگرهای قابل کشش را بررسی و تولید کند. سامسونگ پیش از این پس از ایجاد یک صفحه نمایش OLED قابل کشش در یک نمونه اولیه نمایشگر ضربان قلب در ژوئن 2021، قابلیت دوام این فناوری را در برنامه‌های کاربردی دنیای واقعی به نمایش گذاشته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.