کد مطلب: ۵۱۸۲۳۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پرداخت خسارت کدام بیمه‌ها آنلاین است؟

پرداخت خسارت کدام بیمه‌ها آنلاین است؟

استارتاپ بیمیتو و ازکی از خدمت جدید خود به عنوان پرداخت آنلاین خسارت رونمایی کردند. مدیرعامل این استارتاپ، با اشاره به سرمایه‌گذاری ناچیز شرکت‌های بیمه در فناوری گفت که استارتاپ‌های این حوزه به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم باید تلاش مضاعفی برای اجرای ایده‌های نوآورانه داشته باشند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بیمیتو و ازکی، دو استارتاپ بیمه‌ای ادغام‌شده، امروز در یک نشست خبری از خدمت جدید خود رونمایی کردند؛ پرداخت خسارت خودرو به صورت آنلاین. موضوعی که می‌گویند برای نخستین بار است که در صنعت بیمه امکان آن فراهم شده.

البته اوایل بهمن امسال، بیمه ایران نیز اعلام کرد امکان پرداخت آنلاین خسارت را تا سقف ۳ میلیون تومان فراهم کرده است. اما حامد ولی‌پور، مدیرعامل بیمیتو و ازکی در پاسخ به سوال تجارت‌نیوز در مورد تفاوت خدمت خود با آنچه که این شرکت دولتی بیمه ارائه کرده است، توضیح داد: بیمه ایران امکان دریافت آنلاین خسارت بیمه را فقط برای بیمه‌گذاران خود فراهم کرده است اما طرح بیمیتو و ازکی شرکت‌های مختلف را پوشش می‌دهد.

به گفته او، تفاوت دوم این است که این استارتاپ، سقفی برای پرداخت خسارت تعیین نکرده‌ است.

اجرای آزمایشی در ۴ شهر

ولی‌پور همچنین در این نشست خبری، در مورد چگونگی پرداخت خسارت خودرو به صورت آنلاین توضیح داد. بر اساس توضیحات او، کاربران باید عکس‌ خودرو را در سامانه بارگذاری و اطلاعات لازم را ثبت کنند. سپس، هم از طریق هوش مصنوعی و هم با بررسی‌های اپراتورهای بیمیتو و ازکی، صحت‌سنجی مدارک آنها انجام می‌شود.

در ادامه نیز کارشناسان رسمی مورد تایید بیمه مرکزی، میزان خسارت را تعیین کرده و شرکت‌های بیمه طرف قرارداد با این استارتاپ مبلغ آن را پرداخت می‌کنند.

این خدمت از ۲۲ بهمن کلید خورده است و اکنون به صورت آزمایشی در شهرهای تهران، کرج، اصفهان و مشهد ارائه می‌شود. همچنین در مرحله نخست تنها بیمه‌گذارانی که بیمه‌نامه خود را از بیمیتو و ازکی خریداری کرده باشند می‌توانند از خدمت پرداخت آنلاین خسارت استفاده کنند.

ارزیابی از سوی کارشناسان مستقل

مدیرعامل بیمیتو و ازکی در توضیح اهمیت ارائه این خدمت، مهم‌ترین شکایت بیمه‌گذاران را بحث دریافت خسارت دانست و گفت که به ویژه آنها، به تعیین مبلغ آن از سوی شرکت‌های بیمه‌‌ای تردید دارند. چرا که به نظر بیمه‌گذاران، وقتی کارشناس وابسته به خود شرکت است، امکان دارد مبلغ را کمتر از خسارت واقعی تعیین کند.

به گفته ولی‌پور، خدمت آنها از یک سو فرایند دریافت خدمت را تسهیل می‌کند و از سوی دیگر با توجه به ارزیابی خسارت از سوی کارشناسان متسقل، معضل نبود اعتماد را از میان می‌برد.

او با اشاره به بهره‌گیری از هوش مصنوعی و کارشناسان فنی خبره برای جلوگیری از هرگونه تقلب از سوی بیمه‌گذاران در فرایند اظهار خسارت گفت: در بحث تعیین خسارت فیزیکی و سنتی هم امکان تقلب و وقوع تبانی، میان افراد و کارشناسان وجود دارد. در بحث آنلاین نیز امکان تقلب صفر نیست اما بیمیتو و ازکی با استفاده از تکنولوژی، میزان آن را به حداقل ممکن رسانده‌اند.

سرمایه‌گذاری ناچیز شرکت‌های بیمه در فناوری

این فعال استارتاپی همچنین در پاسخ به پرسش تجارت‌نیوز در مورد فاصله میان صنعت بانکداری و صنعت بیمه در حوزه فناوری و فین‌تک گفت: میزان جذب منابع در این دو صنعت بسیار متفاوت است؛ به گونه‌ای که بانک‌ها منابع بسیار بیشتری را در اختیار دارند و دو تا سه درصد آن را در بخش فین‌تک و فناوری سرمایه‌گذاری می‌کنند.

او افزود: بازار صنعت بیمه بسیار کوچک‌تر است و شرکت‌های بیمه‌ای کمتر از یک درصد منابع خود را در این بخش سرمایه‌گذاری کرده‌اند؛ به همین دلیل شرایط این دو صنعت با یکدیگر قابل مقایسه نیست.

به گفته ولی‌پور، در صنعت بیمه زیرساخت‌های لازم برای فعالیت استارتاپ‌ها وجود ندارد و خود آنها باید شرایط لازم را فراهم کنند؛ به همین دلیل کار در این حوزه سخت‌تر از صنعت بانکداری است.

مدیرعامل بیمیتو و ازکی در عین حال تاکید کرد که شرایط صنعت بیمه نیز در سال‌های اخیر تغییر کرده و بهتر شده است؛ به گونه‌ای که اکنون بیمه مرکزی نیز برخورد مناسب‌تری با نوآوری و ایده‌های استارتاپی دارد.

آمادگی برای ورود به بورس تا ۲ سال دیگر

در این نشست خبری، تیم لطیف، رئیس هیات‌مدیره بیمیتو و ازکی و ارس اناری عضو هیات‌مدیره این شرکت استارتاپی نیز حضور داشتند.

آنها نیز به گسترش فعالیت‌های نوآورانه در این صنعت و ورود بازیگران جدید به این حوزه تاکید کردند. به گفته این دو عضو هیات‌مدیره، بیمیتو و ازکی، ایده‌های جدیدی در این حوزه دارد و تلاش می‌کند در سال آینده، سهم بیشتری را از بازار بیمه به خود اختصاص دهد.

تیم لطیف وعده داد که با گسترش این ایده‌ها، بیمیتو و ازکی در سال ۱۴۰۱ یا ۱۴۰۲ آماده ورود به بورس می‌شود.

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.