کد مطلب: ۷۹۰۹۸۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اپلیکیشن های زنان؛ از سلامت تا زیبایی

اپلیکیشن های زنان؛ از سلامت تا زیبایی

در دنیای تکنولوژی تعداد اپلیکیشن های زنان که صرفا برای استفاده آن‌ها ساخته شده باشند بسیار کم است تا جایی که برخلاف دیگر بازارهای فناوری، رشد این بازار تا سال 2023 تنها 13 میلیارد دلار پیش‌بینی شده است. اما همان اندک اپلیکیشنی که ویژه زنان وجود دارد، میتواند برخی از چالش‌های زندگی زنان را تسهیل کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در دنیای نرم‌افزارهای اندروید و ios تعداد اپلیکیشن های زنان رو به افزایش است. اپلیکیشن‌های موجود بر سلامت، زیبایی و زندگی زنان تاثیر زیادی دارند.

همچنین از آنجایی که تعداد اپلیکیشن های زنان زیاد نیست، بر اساس گزارش جدید Grand View Research, Inc پیش‌بینی شده که اندازه بازار جهانی اپلیکیشن های سلامت زنان تا سال 2030 به 13.2میلیارد دلار برسد.

با این حال بررسی‌ها نشان دهنده آن است که عواملی مانند افزایش استرس در میان زنان شاغل، تغییر در عادات غذایی زنان، افزایش نفوذ تلفن همراه و از سوی دیگر کمبود آگاهی باعث رشد بازار اپلیکیشن‌های سلامت زنان خواهد شد.

علاوه بر این، ابتکارات متعددی که توسط دولت‌های کشورهای توسعه‌یافته برای ارتقای آگاهی و سلامت زنان انجام شده است، فرصت‌های بالقوه‌ای را برای رشد بازار اپلیکیشن‌های سلامت زنان در سال‌های آینده فراهم خواهد کرد.

معرفی برخی از اپلیکیشن های زنان

MyFLO: اپلیکیشن MyFLO به خانم‌ها برای ردیابی و مدیریت علائم دوران قاعدگی کمک می‌کند. همچنین، این اپلیکیشن می‌تواند به وضعیت بسیاری از بیماری‌های مرتبط کمک کند. ردیابی قاعدگی با کمک MyFLO می‌تواند به زنان کمک کند یاد بگیرند به بدن خود گوش دهند.

این اپلیکیشن انگلیسی برای سیستم‌عامل‌های اندروید و ios در دسترس است، اما حدود دو دلار باید برای خرید آن هزینه کرد. با این حال MyFLO دارای امتیاز 4.5 است که نشان‌دهنده عملکرد خوب آن است.

Clue: نام یکی دیگر از اپلیکیشن‌های ویژه زنان Clue است. Clue یکی از بهترین اپلیکیشن‌های ردیابی قاعدگی برای زنانی است که می‌خواهند مطمئن شوند قاعدگی آن‌ها چه زمانی شروع می‌شود. این برنامه همچنین دارای تنظیماتی است که به آن‌ها یادآوری می‌کند داروهای خود را مصرف کنند.

Clue در سال 2012 و در آلمان راه‌اندازی شد. همچنین تا کنون موفق به جذب سرمایه 48 میلیون دلاری شده است. دریافت این اپلیکیشن که امتیاز 4.8 را از کاربران دریافت کرده، رایگان و برای هر دو سیستم عامل اندورید و ios در دسترس است.

Dressapp: این اپلیکیشن انتخاب لباس را برای زنان راحت می‌کند؛ به این صورت که کاربران می‌توانند عکس بگیرند و لباس‌های خود را بارگذاری کنند. همچنین می‌توان لباس‌های خود را با پیشنهادها و مدهای روز ترکیب کرد.

Dressapp سال 2012 در اسپانیا راه‌اندازی شده و تا کنون از کاربران اندروید و ios توانسته است امتیاز 4.8 را دریافت کند.

Workout for Women: افزایش سن آرام آرام منجر به کاهش میزان متابولیسم در بدن می‌شود که باعث افزایش وزن خواهد شد. به گفته انتشارات سلامت هاروارد، افزایش وزن شکمی برای زنان به معنای افزایش خطر ابتلا به حمله قلبی است. بنابراین، برای زنان حیاتی است که از شرّ چربی‌های اضافی شکم خلاص شوند. این اپلیکیشن به‌نوعی طراحی شده که به زنان در کاهش وزن کمک می‌کند.

این اپلیکیشن زنان برای کاربران اندروید و ios در فروشگاه‌های آنلاین به صورت رایگان موجود است. همچنین با توجه به امتیاز 4.8 این اپلیکیشن به نظر می‌رسد عملکرد آن نیز مناسب است.

این‌ها تنها چهار اپلیکیشن جهانی برای استفاده زنان بودند. اپلیکیشن‌های دیگری برای زنان مانند Skin Matters، LoseWeight، StrongHer، Smart closet و Pureple در فروشگاه‌های گوگل‌پلی و اپ استور وجود دارند که می‌توانند به زنان در جنبه‌های سلامت و زیبایی کمک کنند.

مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های مربوط به حوزه استارتاپ و تکنولوژی را در صفحه اخبار استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.