کد مطلب: ۴۹۲۹۴۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت موبایل با تعطیلات کرونا پایین می‌آید؟

قیمت موبایل با تعطیلات کرونا پایین می‌آید؟

شیوع ویروس کرونا، باعث شد دولت محدودیت‌ها و تعطیلی‌هایی را پیش‌بینی کند که قرار است از شنبه اول آذر اجرایی شوند؛ این شرایط چه تاثیری با بازار کالاهای آی‌تی دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، ابراهیم درستی، رئیس اتحادیه کشوری صنف فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری، گوشی تلفن همراه و لوازم جانبی، در گزارشی با عنوان تعطیلی بازار موبایل از اول آذر توضیح داده است که از این تاریخ، تا زمان مقرر، پاساژها غیر از بنکدارها و عرضه‌کنندگان مواد خوراکی بسته خواهند بود، در نتیجه مراکز خرید و بازارهای عرضه کننده موبایل نیز هفته آینده تعطیل می‌شوند.

به گفته او، اما مغازه‌ها و اصناف خرده فروش سطح شهر که فعالیت‌های خدماتی انجام می‌دهند، در گروه 1 اصناف قرار دارند؛ در نتیجه می‌توانند باز باشند.

درستی، در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است محدودیت‌ها و تعطیلی‌های کرونایی روی قیمت موبایل اثر بگذارد، گفت: اکنون به دلیل بالا بودن قیمت‌ها، در بازار رکود وجود دارد. در واقع صنوفی که در حال فعالیت هستند هم فروش چندانی ندارند.

به گفته او، برای بازارهای مانند موبایل، تثبیت قیمت دلار اهمیت زیادی دارد؛ چرا که نوسانات موجود باعث می‌شود فروشندگان در مورد قیمت‌گذاری با ابهام مواجه شوند.

مهدی محبی، رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی نیز گفته است که در میان رسته‌های زیرمجموعه این اتحادیه، تنها تعمیرکاران تلفن همراه در گروه 1 مشاغل قرار می‌گیرند.

برخی از فروشندگان موبایل، تبلت و لپ‌تاپ در تهران و برخی دیگر از کلان‌شهرهای کشور در مورد قیمت ها در بازار موبایل و تبلت معتقدند تعطیلی‌های هفته آینده، ممکن است قیمت‌ها را افزایش دهد.

در مورد محدودیت‌های کرونایی که از ابتدای آذر اعمال می‌شود، اینجا بخوانید.

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ماهان

    چه تعطیلی.۲هفته اینستا،گوگل،واتساپ همه جاخوهدیم ۲هفته تعطیله.بخدامن هیچ کجاتعطیلی ندیدم.من خودم کارگرم.بحث تعطیلی افتاد گفتیم تعطیله.ولی صاحب شرکتمون از۴شنبه اعلام کرد تعطیلی نداریم.شرکتا،سوپری‌یا،نونوایی،مغازه‌های دیگه‌،والا من هیچ کجارو ندیدم تعطیل باشه.البته هرچیزی که به سود دولت باشه تموم شدنی نیست.چون ازفروش ماسکو،ضدعف.نی کننده،یامخصوصا پولی که ازهرنفربابت تست کرونا میگیرن سودمیکنه.مگه خخخخخرررررره که راهه نونشو ببره.پس کروناتاوقتی دولت نخوادهمینه

  • ناشناس

    الان تواین وضعیت نونمون هم به زور گیرمیاریم چه برسه به ماشین وطلا و….

  • آرش

    گوشی موبایل مثل سکه و دلار نیست که برای سرمایه گذاری خریده بشه و با توجه به نیاز شدید بازار و کمبود جنس ،قیمتها حتی با کاهش دلار ممکنه افزایشی هم باشه
    مضاف بر اینکه درصورت عرضه کمتر به خاطر قرنطینه ،مسایل حمل و گمرک حتما کاهش موجودی خواهد بود و منجر به افزایش و یا نبود کالا خواهد شد
    از طرفی قرنطینه مساله استفاده از فضای مجازی را بیشتر میکنه

  • ناشناس

    قیمت موبایل با گرونی دلار گرون میشه با ارزون شدن دلار هم ارزون کیشه،نخرید تا دلالا و واردکننده ارزون کنن

  • ناشناس

    مردم نباید بخرن تا مجبور بشن قیمتها رو بیارن پایین. چرا دلار میره بالا گوشی چند برابر میشه اما وقتی دلار پایین میاد گوشی بازارش راکد میشی!اینا همش سیاست دزداست

  • اصغر میوه فروش

    57/3احتمال پایین اومدن

  • اصغر میوه فروش

    طمعن باشید گوشی موبایل هم مثل دلاروسکه وخودرو درحال ریزش شدید میباشد لطفا نخرید که ضرر میکنید

  • ناشناس

    بنظرتون گوشی کی میاد پایین؟؟؟
    بخدا نیاز دارم ولی مطمئنن تا پایین نیاد به هیچ عنوان نمیخرم

  • ناشناس

    بخریم و ارزون شه یه سوزی داره ،نخریم و گرون شه یه سوز دیگه داره.
    آدم تو ایران نمیدونه واقعا کار درست چیه.

  • ناشناس

    گوشی حالا حالا ها پایین نمیاد.دلار که میره بالا قیمت ها هم بالا میره ولی وقتی پایین میاد قیمت ها تغییری نمیکنه. به نظر من باید مسئولان بیشتر رسیدگی کنند.