کد مطلب: ۷۱۷۰۹۴

مقایسه تعرفه مکالمه در ۳ اپراتور کشور

مقایسه تعرفه مکالمه در 3 اپراتور کشور

در مقایسه تعرفه مکالمه سه اپراتور کشور تعرفه درون و برون شبکه‌ای اپراتور رایتل مناسب‌تر از سایر اپراتورهاست.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تعرفه مکالمه در سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل اعلام شد.

به نقل از فرارو، هزینه مکالمه با سیم‌کارت‌های همراه اول امسال حداقل دقیقه‌ای ۵۹.۹تومان است. همراه اول این رقم را بابت سیم‌کارت‌های دائمی درنظر گرفته و هزینه تماس‌های با سیم‌کارت‌های اعتباری را دقیقه‌ای ۸۹.۹تومان اعلام کرده است.

ایرانسل معمولا سیاست‌های یکسانی در قیمت‌گذاری با رقیبش دارد و تعرفه مکالمه سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری خود را با فرمول همراه اول محاسبه می‌کند، اما رایتل که طبق آمار کمتر از نیم‌درصد از سیم‌کارت‌های فعال کشور را دراختیار دارد، ارزان‌ترین تعرفه‌ها را برای مشترکان خود در نظر گرفته است. طوری که هزینه تماس درون‌شبکه‌ای رایتل فقط دقیقه‌ای هفت تومان است و مشترکان آن بابت تماس‌های برون‌شبکه‌ای نسبت به آن‌هایی که از سیم‌کارت‌های همراه اول و ایرانسل استفاده می‌کنند، هزینه کمتری می‌پردازند.

هزینه مکالمه همراه اول به همراه اول

هزینه مکالمه درون‌شبکه‌ای همراه اول امسال ۵۹.۹تومان به ازای هر دقیقه است. این هزینه بابت سیم‌کارت‌های اعتباری به ۸۹.۹تومان افزایش پیدا می‌کند. تعرفه مکالمه سیم‌کارت‌های همراه اول از سال ۹۷ تا الان تغییری نداشته است.

هزینه مکالمه همراه اول با سایر اپراتور‌ها

هزینه مکالمه همراه اول بابت سیم‌کارت‌های اعتباری در تماس‌های خروجی معادل تماس‌های درون‌شبکه‌ای محاسبه می‌شود. یعنی برقراری تماس از سیم‌کارت‌های دائمی به مقصد سیم‌کارت‌های ایرانسل و رایتل، دقیقه‌ای ۵۹.۹تومان هزینه دارد و این رقم با سیم‌کارت‌های اعتباری به دقیقه‌ای ۸۹.۹تومان می‌رسد.

هزینه مکالمه ایرانسل به ایرانسل

هزینه مکالمه با سیم‌کارت ایرانسل، تفاوتی با سیم‌کارت‌های همراه اول ندارد. ایرانسل مثل همراه اول هزینه تماس‌های درون شبکه از سیم‌کارت‌های دائمی را امسال دقیقه‌ای ۵۹.۹تومان محاسبه می‌کند که به‌این ترتیب یک تماس ۱۰دقیقه‌ای معادل ۵۹۹تومان هزینه دارد. همین هزینه برای سیم‌کارت‌های اعتباری به ۸۹۹تومان افزایش پیدا می‌کند. چون طبق تعرفه مکالمه ایرانسل در سال ۱۴۰۱، هزینه تماس‌های درون‌شبکه از سیم‌کارت‌های اعتباری دقیقه‌ای ۸۹.۹تومان محاسبه می‌شود.

هزینه مکالمه ایرانسل با سایر اپراتور‌ها

ایرانسل بابت تماس‌های برون‌شبکه‌ای از سیم‌کارت‌های دائمی دقیقه‌ای ۵۹.۹تومان دریافت می‌کند و این رقم به ازای هر دقیقه ۳۰تومان کمتر از سیم‌کارت‌های اعتباری است. طبق تعرفه مکالمات ایرانسل در سال ۱۴۰۱ هزینه برقراری تماس از سیم‌کارت‌های اعتباری ایرانسل به همراه اول و رایتل دقیقه‌ای ۸۹.۹تومان لحاظ می‌شود.

هزینه مکالمه رایتل به رایتل

هزینه مکالمه رایتل به رایتل ارزان‌ترین تعرفه بین اپراتور‌های داخلی محسوب می‌شود. طبق اعلام رایتل، مشترکان این اپراتور بابت تماس‌های درون‌شبکه باید دقیقه‌ای هفت تومان پرداخت کنند. نکته مهم درباره تعرفه تماس‌های درون‌شبکه رایتل، یکسان‌سازی هزینه مکالمه از سیم‌کارت‌های اعتباری و دائمی به‌شمار می‌رود.

طوری که رایتل تعرفه سیم‌کارت‌های درون‌شبکه‌ای را بابت سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری یکسان و دقیقه‌ای هفت تومان درنظر گرفته است. به‌این ترتیب هزینه یک مکالمه ۱۰دقیقه‌ای درون‌شبکه رایتل از سیم‌کارت‌های اعتباری و دائمی ۷۰تومان است که این هزینه نسبت به چنین تماسی در سیم‌کارت‌های دائمی همراه اول و ایرانسل دقیقه‌ای ۵۲۹تومان و در مقایسه با سیم‌کارت‌های اعتباری این دو اپراتور، ۸۲۹تومان کمتر است.

هزینه مکالمه رایتل به سایر اپراتور‌ها

هزینه مکالمه برون شبکه رایتل بابت سیم‌کارت‌های اعتباری و دائمی متفاوت است. در سایت رایتل تعرفه مکالمه از این اپراتور با سیم‌کارت‌های دائمی به مقصد اپراتور‌های همراه اول و ایرانسل دقیقه‌ای ۵۵.۵تومان است. با این اوصاف تماس ۱۰دقیقه‌ای از سیم‌کارت دائمی رایتل با سیم‌کارت‌های همراه اول و ایرانسل، هزینه ۵۵۵تومانی به قبض آخر ماه اضافه می‌کند درحالی که همین تماس ۸۸۸تومان از اعتبار سیم‌کارت‌های اعتباری رایتل کم می‌کند. چون تماس‌های برون‌شبکه‌ای از سیم‌کارت‌های رایتل به مقصد سیم‌کارت‌های همراه اول و ایرنسل دقیقه‌ای ۸۸.۸تومان محاسبه می‌شود.

مقایسه تعرفه مکالمه اپراتور‌ها

اپراتور مبدا اپراتور مقصد سیم‌کارت دائمی سیم‌کارت اعتباری
همراه اول همراه اول ۵۹.۹ تومان ۸۹.۹ تومان
همراه اول ایرنسل یا رایتل ۵۹.۹ تومان ۸۹.۹ تومان
ایرانسل ایرانسل ۵۹.۹ تومان ۸۹.۹ تومان
ایرانسل همراه اول یا رایتل ۵۹.۹ تومان ۸۹.۹ تومان
رایتل رایتل هفت تومان هفت تومان
رایتل همراه اول یا ایرانسل ۵۵.۵ تومان ۸۸.۸ تومان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.