کد مطلب: ۵۸۸۲۰۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ماجرای تکمیل ظرفیت تورهای لوکس خارجی چیست؟

ماجرای تکمیل ظرفیت تورهای لوکس خارجی چیست؟

براساس ادعای یکی از سایت‌های آژانس‌های مسافرتی به نظر می‌رسد تکمیل ظرفیت‌ تورهای خارجی برای نوروز ۱۴۰۱ حقیقت ندارد و صرفا روشی برای جذب مخاطب است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با گسترش واکسیناسیون و بازگشت رونق به حوزه گردشگری در سراسر جهان، آژانس‌های گردشگردی در ایران نیز اقدام به برگزاری تورهای خارجی و داخلی کردند.

تورهای سفر به خارج از کشور معمولا با هزینه‌های بسیار زیادی همراه است. با وجود اینکه هنوز زمان زیادی از آغاز برگزاری این تورهای خارجی نگذشته، اما آژانس‌های مسافری اعلام تکمیل ظرفیت کرده‌اند که باعث تعجب بسیاری از افراد شده است.

ترفند آژانس‌های مسافرتی

گزارش‌های به دست آمده نشان می‌دهد، برخی از مخاطبانی که برای اطلاع از قیمت‌ تورهای اروپایی به برخی سایت‌های آژانس‌های مسافرتی مراجعه کردند، با این صحنه مواجه شدند که اغلب تورهای نوروز ۱۴۰۱، رزرو شده‌اند.

این درحالی است که اعلام تکمیل ظرفیت تورهای لوکس خارج از کشور در برخی از آژانس‌های مسافرتی باعث تعجب بسیاری از کاربران شده است. اما پرسش اینجاست که با این شرایط اقتصادی نامناسب بخش عمده‌ای از جامعه و نوسانات ارزی لحظه‌ای، چگونه این تورها شش ماه مانده به برگزاری؛ اعلام تکمیل ظرفیت کرده‌اند؟

یکی از مدیرهای آژانس‌های مسافرتی در تماس با تجارت‌نیوز ادعا کرده است که تورهایی با نرخ‌های نجومی که بر روی سایت آژانس‌های مسافرتی قرار گرفته، در حقیقت وجود خارجی ندارند. همچنین تکمیل ظرفیت تورهای اروپایی به دلیل سئو و بهینه‌سازی سایت است.

او ادعا کرده است که این روشی جاری و معمول است که بسیاری از آژانس‌های مسافرتی معتبر برای ترغیب مخاطبان از آن استفاده می‌کنند.

در رابطه با این نوع شیوه جذب مخاطب آژانس‌های مسافرتی می‌توان گفت که وقتی مخاطب می‌بیند که تورها ظرفیت لازم را ندارند، به صورت ناخواسته ترغیب به ثبت‌نام در تورهای خارجی ‌می‌شود و آژانس مسافرتی با افزایش تقاضا اقدام به برگزاری تورهای واقعی خواهد کرد.

به نظر می‌رسد برخی آژانس‌های مسافرتی قصد دارند تا با استفاده از این روش، آسیب‌های ناشی از ویروس کرونا به حوزه گردشگری را جبران کنند.

تور‌های مسافرتی از رونق افتادند؟

با توجه به شیوع کرونا و نامناسب بودن شرایط اقتصادی مردم، بسیاری از آژانس‌های مسافرتی که تا قبل از کرونا از رونق نسبی برخوردار بودند، اکنون با چالش‌ها و تنش‌های جدی روبه رو شده‌اند.

اغلب آژانس‌های مسافرتی، همزمان با اوج گیری شیوع کرونا، تورهای خارجی و داخلی خود را برای سلامتی افراد متوقف کردند، همین باعث شد که بسیاری از آژانس‌های مسافرتی مشتریان خود را از دست بدهند.

آژانس‌های مسافرتی در دوران کرونا برای حفظ بازار کار خود سعی کردند که با استفاده از روش‌های تبلیغاتی متنوع خود را تا حدودی در این دوران سرپا نگه دارند. اما حالا عدم رسیدگی و نظارت صحیح بر فعالیت آژانس‌های مسافرتی آن‌ها را مجبور کرده که دست به چنین تبلیغات دروغینی برای جذب کاربران بزنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • شهرزاد ایرانی

    تور لوکس خارجی؟
    عجب دل خجسته ای دارند؟
    عجب پولی دارند؟
    عجب و عجب و عجب
    ملت ایران هشتاد درصد زیر خط فقر هستن
    به فکر اجاره
    به فکر وام
    به فکر قسط
    به فکر درمان و دارو
    به فکر خرج زن و بچه
    به فکر شهریه دانشگاه
    به فکر جهازیه دختر
    به فکر خرج ازدواج پسر
    به فکر شغل
    به فکر درآمد
    به فکر نان شب
    این عده هم به فکر سفر لوکس خارجی!
    خدایا کجایی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟