کد مطلب: ۵۰۱۰۹۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

رانندگان اسنپ و تپسی در ساعات منع تردد جریمه می‌شوند؟

رانندگان اسنپ و تپسی در ساعات منع تردد جریمه می‌شوند؟

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی با وجود گذشت بیش از یک ماه از آغاز طرح محدودیت‌ ترددهای شبانه هنوز نگران پیامک‌های ارسالی و پاک نشدن جریمه‌های خود هستند، اما معاون پلیس راهور ناجا در گفتگو با تجارت‌نیوز تاکید کرد این جرایم ثبت نمی‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دولت طرح ممنوعیت تردد خودروها از ساعت 21 تا 4 بامداد را از اول آذر برای کنترل شیوع ویروس کرونا کلید زد. از همان ابتدا شرکت‌های تاکسی اینترنتی از جمله اسنپ و تپسی به رانندگان خود اعلام کردنند که نگران نباشند و آنها مشمول این قانون نمی‌شوند.

اما تنها چند روز از اجرای قانون گذشته بود که موضوع مستثنی شدن رانندگان تاکسی‌های اینترنتی از سوی سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت رد شد (ایسنا).

در ادامه بالاخره هماهنگی‌های لازم صورت گرفت؛ پس از آن نیز بارها تاکید شده است که جرایم این دسته از رانندگان پاک می‌شود؛ اما به نظر می‌رسد همان حرف‌های ضد و نقیض روزهای ابتدایی، بذر بی‌اعتمادی را در دل رانندگان کاشته است.

رانندگان: نگرانیم، شب کار نمی‌کنیم

در روزهای گذشته تجارت‌نیوز، گزارش‌هایی را در مورد ممنوعیت تردد تاکسی‌های اینترنتی ، تاکسی‌های اینترنتی در ساعات منع تردد و کرایه در ساعات منع تردد منتشر کرد.

رانندگان اسنپ و تپسی در پیام‌های خود برای این گزارش‎‌ها تاکید کرده‌اند که پیامک جریمه دریافت می‌کنند و نگرانند که این جریمه‌ها پاک نشود. حتی بعضی از آنها نوشته‌اند که پلیس به آنها گفته، نامه‌ای برای مجاز بودن تردد تاکسی‌های اینترنتی به دست آنها نرسیده است.

برخی از مخاطبان تاکید کرده‌اند که همین نگرانی‌ها باعث شده است ترجیح دهند، در ساعت‌های منع تردد کار نکنند تا در آینده مجبور به پرداخت جریمه نشوند.

شرکت‌های تاکسی اینترنتی: نگران نباشید

تجارت‌نیوز موضوع را از شرکت‌های تاکسی اینترنتی پیگیری کرد. روابط‌‌عمومی تپسی در پاسخ به این پیگیری‌ها به مصوبه ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا اشاره کرد که طبق آن تردد تاکسی‌های اینترنتی که پیش از ۳۰ آبان ماه ثبت‌نام کرده باشند به شرط انجام سفر در ساعات محدودیت تردد مجاز است.

تپسی به سفیران خود اطمینان داد که هماهنگی لازم میان این شرکت و وزارت کشور وجود دارد و حتی در صورت صدور پیامک جریمه تردد در این ساعات، این جریمه‌ها از پیشینه رانندگان پاک می‌شود.

روابط عمومی اسنپ نیز به تجارت‌نیوز پاسخ داد که بر اساس اطلاعیه ستاد ملی مقابله با کرونا، از بین کاربران راننده اسنپ فقط افرادی مجاز به تردد در ساعت‌های ۲۱ تا ۴ بامداد هستند که پیش از تاریخ ۳۰ آبان در اسنپ ثبت‌نام کرده باشند.

به گفته اسنپ صرف ثبت‌نام‌ در اسنپ به معنی مجوز تردد نیست و معافیت از جریمه برای تردد پس از ساعت ۲۱ در شهرهایی با وضعیت قرمز، مختص کاربران راننده‌ای است که پیش از آغاز آذر ۹۹ عضو ناوگان اسنپ شده‌اند.

اسنپ حضور تاکسی‌های اینترنتی را مانع نارضایتی‌های احتمالی مردم از حمل‌و‌نقل در ساعات منع تردد دانسته و افزوده است که اگر کاربر راننده‌ای، قبل از این تاریخ در اسنپ ثبت‌نام کرده و جریمه شده باشد، با استناد به اطلاعاتی که شرکت برای وزارت کشور و پلیس راهور می‌فرستد، جریمه او پاک می‌شود.

معاون پلیس راهور: جرایم ثبت نمی‌شوند

سرهنگ عین‌الله جهانی، معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا در پاسخ به تجارت‌نیوز، گفت: پیامک‌های ارسالی بررسی می‌شوند و در صورتی که مشخصات رانندگان از سوی شرکت‌های اینترنتی اعلام شده باشد، جریمه اعمال نمی‌شود.

او توضیح داد: در انتهای پیامک‌های ارسالی نیز اشاره شده که تردد رانندگان در حال بررسی است و این جریمه‌ها اصلا ثبت نمی‌شوند.

سرهنگ جهانی افزود: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، فرمانداری‌ها باید مشخصات رانندگانی را که تردد آنها مجاز یا ضروری است، اعلام کنند که تاکسی‌های اینترنتی هم در این دسته قرار می‌گیرند. اطلاعات رانندگان از طریق فرمانداری‌ها یا وزارت کشور در سامانه مربوطه ثبت شده است و در نتیجه جریمه‌ها اعمال نمی‌شود.

همچنین به گزارش سایت راهور 120، سردار سیدکمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور ناجا نیز امروز در یک نشست خبری اعمال کرد که پیامک‌های ارسال شده در بحث جریمه دو مرحله‌ای است؛ هم به صورت نرم‌افزاری و سیستمی پلاک و خودرو بررسی می‌شوند و هم عامل انسانی به صورت اپراتوری کنترل را انجام می‌دهد و در صورت انطباق مشخصات موجود با ارکان وسیله نقلیه، پیامک جریمه برای فرد ارسال می‌‌شود.

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام
    من سه۳سال پیش ثبت نام کردم ولی الان هی فرت و فرت جریمه میشم

  • ناشناس

    سلام
    من سه۳سال پیش ثبت نام کردم ولی متاسفانه هی جریمه میشم

  • ناشناس

    من دو بار جریمه شدم و فقط کارم اسنپ هستش۴ ماه هست اسنپ ثبت نام کردم خدا شاهد هست و پرداخت کردم جریمه را خیلی طرح بدی هستش میگن لغو شده ولی جریمه می‌شویم ظلمه بخدا

  • jamal

    من سه بار جریمه شدم وماشین ام اسنپ هست ایا جریمه ها پاک میشه

  • ناشناس

    خدا ازشون نگذره

  • محمد تایسون

    ترد شبانه کار نکنید اسنپ وتپسی دروغ میگن پاک میشه با گوشی معلوم نشه جریمه موقع فروش ماشین تعویض پلاک همه خلافی کرونا میاد بالا ۹شب به بعد کار نکنید

  • محمد تایسون

    کار نکنید ۹شب به بعد جریمه پاک نمیشه پاک هم بکنن موقع تعویض پلاک ازتون میگرن اسنپ وتپسی دروغگو هستن

  • ناشناس

    بیخود کردید بی شرفای حرام لقمه شما به من گفتید برو کار کن جریمه نمیشی جریمه شدم که هیچ 900000تومن جریمه شدم قبل از اذر هم ثبتنام کرده بودم ماشینم رفت پارکینگ رفتم خلافی بگیرم گفتن 1600000تومنه منم زنگ زدم اسنپ که پیجمم مسدود کرده بود گفتم بیشرفا شما که گفتی حذف میشه سایت دادی اطلاعات دادم ولی نشد که گفتن طول میکشه منم مجبور شدم جریمه هارو دادم

  • ناشناس

    پلیس اسنپ وتپسی فرقی نداره وقتی صحبت پول باشه میزنن زیر تعهد شون بادست پیش میکشن با پا پس میزنن یارو که پشت دوربین نشسته فقط کارش ثبت کردنه کجا قانون داریم که این یکی باش

  • ناشناس

    ۴صبح هم اسنپ هست