کد مطلب: ۳۴۴۲۰۴

در گفتگوی تجارت‌نیوز با بابک کبیری، مدیرعامل ریحون مطرح شد:

جای خالی استارتاپی‌ها در انتخابات اتاق بازرگانی

جای خالی استارتاپی‌ها در انتخابات اتاق بازرگانی

کبیری می‌گوید: از بین استارتاپی‌ها باید شخصی متقاضی و نماینده شرکت در انتخابات اتاق بازرگانی شود که بیزینسش درگیر فضای رقابتی نیست و زمان کافی برای فعالیت در اتاق را دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، نام‌نویسی نمایندگان برای شرکت در نهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی تب‌وتابی را ایجاد کرده و برخی از قدیمی‌ترین نمایندگان که سابقه حضور چندین ساله را در اتاق دارند با عقب‌نشینی خود در این دور از انتخابات، راه ورود جوان‌ها به میدان رقابتی را گشوده‌اند.

محسن جلال‌پور ، نیز جزو چهره‌های شناخته‌شده بخش خصوصی است. او ۱۵ سال سابقه ریاست اتاق بازرگانی کرمان و چهار سال تجربه نایب‌رئیسی اتاق بازرگانی ایران را دارد و یک سال هم بر صندلی اتاق بازرگانی ایران تکیه زده است. رئیس سابق اتاق بازرگانی ایران در توصیه‌ای به اعضای اتاق بازرگانی گفته است: «در انتخابات اتاق بازرگانی حضور نخواهم داشت و به پیشکسوتان اتاق بازرگانی توصیه می‌کنم فرصت حضور را به جوانان بدهند. در سال‌های اخیر جوانانی در حوزه‌های مختلف از جمله استارتاپ‌ها فعالیت‌های قابل توجهی داشتند و اتاق بازرگانی می‌تواند فضای مناسبی برای حضور چنین جوانانی باشد.»

حال باید گفت آیا جای فعالان استارتاپی در صندلی اتاق‌های بازرگانی برای دفاع از نحوه کسب‌وکارشان خالی است؟

در همین زمینه مدیرعامل ریحون به حضور فعالان استارتاپی در انتخابات این دور از اتاق بازرگانی اشاره‌ کرد و گفت: ما 100 در‌صد موافق حضور فرد یا افرادی از درون اکوسیستم استارتاپی در فضای اتاق اصناف و بازرگانی هستیم.

شرکت‌های استارتاپی در انتخابات اتاق بازرگانی

احتمال حضور نماینده استارتاپ‌ها در انتخابات اتاق بازرگانی

بابک کبیری افزود: قطعا حضور افرادی از درون اکوسیستم به استماع موارد مطرح‌شده در اتاق کمک خواهد کرد. از طرفی به‌طور رسمی انتقال‌دهنده افکار و مشکلات استارتاپ‌ها به اتاق بازرگانی می‌شود. این اتفاق می‌تواند سازنده پل ارتباطی استارتاپ‌ها با یک‌سری از ارگان‌هایی باشد که استارتاپ‌ها به آن احتیاج دارند.

کبیری درباره این پرسش که چه کسی می‌تواند بهترین نماینده از میان استارتاپی‌ها باشد؟ پاسخ داد: معتقدیم شخصی باید متقاضی و نماینده شرکت در انتخابات اتاق بازرگانی باشد که بیزینسش درگیر فضای رقابتی نیست. در کسب‌و‌کارش به استقلال کلی رسیده و زمان کافی برای فعالیت در اتاق را دارد.

وی ادامه داد: اگر بیزینس فرد شرکت‌کننده در مرحله رشدش باشد، قطعا زمان مکفی برای حضور در اتاق اصناف و کار شخصی‌اش را نخواهد داشت. در نهایت در هیچ کدام از جایگاه‌ها حضور مثمر ثمری نخواهد داشت. کسب‌و‌کارهای توسعه‌یافته‌ای که جایگاه قابل توجهی در حوزه استارتاپ‌ها دارند می‌توانند گزینه‌های خوبی برای این موضوع باشند. مثلا کافه‌بازار ، آپارات، دیجی‌کالا و… بهترین گزینه‌های ممکن هستند. زیرا در کنار اینکه بیزنس رقابتی ندارند، به توسعه قابل توجهی نیز دست یافته‌اند و توانایی صرف زمان و دفاع از حقوق استارتاپ‌ها در اتاق اصناف و بازرگانی را خواهند داشت.

مدیرعامل ریحون گفت: ارتباط گسترده‌ای که این نماینده می‌تواند با نظام صنفی و کسب‌و‌کارهای فضای مجازی رقم بزند، باعث راه‌اندازی جریانی میان استارتاپ‌ها، نظام صنفی و اتاق بازرگانی می‌شود. در نتیجه این ارتباط شکل و شمایلی درست و اصولی به خود می‌گیرد. با بهتر و بیشتر شدن این دست هماهنگی‌ها قطعا سنگ‌های مسیر حرکت استارتاپ‌ها کم و کم‌تر خواهد شد. در نتیجه به موفقیت استارتاپ‌ها کمک خواهد کرد.

کبیری در انتها و در پاسخ به این سوال که آیا شخصا قصد شرکت انتخابات اتاق بازرگانی به عنوان نماینده استارتاپ‌ها را دارد یا خیر؟ گفت: شخصا قصدی برای شرکت در این انتخابات ندارم. چرا که ریحون در مسیر رشد قرار دارد و هنوز به توسعه‌ مد نظر من نرسیده است. دوست ندارم با انتخاب و تصمیم نادرست در هر دو مورد به نتیجه‌ دلخواهم نرسم.

جدیدترین اتفاقات مربوط به این دوره از انتخابات اتاق بازرگانی را می‌توانید در سلسله اخبار انتخابات اتاق بازرگانی تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.