کد مطلب: ۴۷۵۹۴۵

اخبار رسمی و غیررسمی استارتاپی و فناوری امروز

حذف قیمت خودرو از دیوار و باما اثری داشت؟/ انتقاد از تعداد بالای تعطیلی شرکت‌های نوآور

حذف قیمت خودرو از دیوار و باما اثری داشت؟/ انتقاد از تعداد بالای تعطیلی شرکت‌های نوآور

دنیای استارتاپ‌ها و فناوری اطلاعات پر است از اخبار کوتاه و شایعه‌هایی که نشان‌دهنده عملکرد و تاثیرگذاری تکنولوژی است یا می‌تواند بر اعتماد مردم به استارتاپ‌ها اثر بگذارد. در ادامه مروری داریم به برخی از این اخبار.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت گفت: برخی افراد در فضای مجازی برای خودرو قیمت‌سازی می‌کنند. وی افزود: در ماه‌های گذشته که قیمت‌ها در سایت‌های خودرویی نظیر باما و دیوار برداشته شده، برخی افراد با تشکیل گروه‌هایی در فضای مجازی و کانال‌های واتساپی، تلگرامی و اینستاگرامی به قیمت‌سازی برای خودروها می‌پردازند (اعتماد آنلاین).

- اسنپ در تازه‌ترین نسخه‌ اپلیکیشن خود امکان جدیدی را به کاربران داده که به کمک آن می‌توانند در طول سفر در فضای خود اپلیکیشن با هم چت کنند. این قابلیت نه تنها تعداد تماس‌های تلفنی راننده و مسافر را تا حد زیادی کاهش می‌دهد، بلکه مانع بزرگی هم از سر راه رانندگان ناشنوا برمی‌دارد (استارتاپ 360).

- کمیسیون تجارت الکترونیکی در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای اعلام کرده است که دستور معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور مبنی بر اینکه کسب‌وکارهای اینترنتی فعال در حوزه نیازمندی خودرو و مسکن، ملزم به احراز هویت کاربرانشان بر اساس سامانه امتا هستند، ابهامات و نگرانی‌هایی به وجود آورده است. این کمیسیون خواستار توقف این موضوع تا زمان برطرف شدن ابهامات شده است. در بیانیه این کمیسیون گفته شده که سیاست‌های تنگ‌نظرانه که اصرار به کنترل شدید هر فعالیتی در فضای مجازی داشته باشد، نتیجه‌ای جز شکست و از بین بردن اعتماد عمومی و فرصت در این وضعیت اقتصاد فعلی نخواهد داشت (دیجیاتو).

- نسخه متنی مکالمات کاربران با مرکز تماس دیوار هک شد. دیوار امروز خبر داد که نسخه‌ متنی چند ساعت از مکالمات کاربران با مرکز تماس این شرکت هک شده است. این مکالمات با کمک نسخه‌ آزمایشی یکی از نرم‌افزارها مکتوب شده بود. دیوار اطلاعیه‌ای را در حساب توییتری‌اش منتشر و در آن، اعلام کرده است که پس از هک‌شدن این مکالمات، تیم‌های فنی و امنیت دیوار به‌سرعت وارد عمل شدند و با انجام اقدامات لازم، مشکل را برطرف کردند (زومیت).

- امیر ناظمی در یادداشتی نوشت: ۶۸درصد از کل تجارت الکترونیک ایران وابسته به شبکه‌های اجتماعی است. نتایج گزارش سالانه تجارت الکترونیک ایران نشان‌دهنده رشد حقیقی ۴۲ درصدی در سال ۹۸ نسبت به سال قبل از آن است. این گزارش نشان می‌دهد ۶۸ درصد کل تجارت الکترونیک ایران وابسته به شبکه‌های اجتماعی است. به این ترتیب می‌توان انتظار داشت که ۲۸۸ هزار میلیارد تومان از این تجارت در فقدان شبکه‌های اجتماعی از سهم تجارت الکترونیک کاسته شود (آی تی ایران).

- معاون نظارت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: رویه بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در صدور مجوز و ارزیابی بازی‌‌ها سلیقه‌ای نیست. عقیل منصوری، در خصوص روند مجوزدهی بنیاد گفت: اساسنامه بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است و پس از آن نظام‌ رده‌بندی سنی بازی‌ها توسط شورای فرهنگی عمومی کشور مصوب شده است. این نظام رده‌بندی بحث سلیقه‌ای نیست که در دوره‌های مختلف مدیریتی متفاوت باشد؛ بلکه به مثابه کتاب مقدسی است که در همه ادوار مدیریتی بنیاد مورد استناد قرار می‌گیرد (پیوست).

- مدیر کارخانه نوآوری آزادی گفت: در حال حاضر فضای کارخانه به بیش از ۱۸ هزار متربع رسیده است و ظرفیت میزبانی از دو هزار و ۵۰۰ ایده پرداز و ۵۰۰ استارتاپ را دارد. مهدی عظیمیان افزود: از تاسیس پارک پردیس حدود ۱۹ سال می‌گذرد و اینجا محلی برای حضور شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان است و بالغ بر ۲۵۰ شرکت در این بستر حضور فعالانه دارند. وی گفت: در پارک فناوری فرصت‎‌ها صرفا برای شرکت‌ها است، اما در کارخانه نوآوری این فرصت در اختیار افراد و ایده پردازان قرار گرفته است (ایرنا).

- رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: بحران کرونا ضرورت به‌کارگیری فناوری در حوزه سلامت را تشدید کرد. دکتر علیرضا زالی با اشاره به اهمیت تدوین برنامه راهبردی در حوزه فناوری اطلاعات، بیان کرد: اهداف این حوزه باید همراستا با سایر برنامه‌های استراتژیک دانشگاه دنبال شود (ایسنا).

- یک مقام مسئول در ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل، از ایجاد دیتاسنتر داده‌های حمل و نقل خبر داد و گفت: نیازهای سازمان راهداری توسط دانش‌بنیان‌ها‌ برطرف می‌شود. شهاب خدامرادی، افزود: یکی از ماموریت‌هایی که همواره در این ستاد مورد پیگیری قرار می‌دهیم این است که از فناوری‌های مورد نیاز کشور حمایت کنیم؛ مدیریت داده‌های کلان، دوربین‌های ثبت تخلف، پلتفرم‌های مربوط به حمل و نقل هوشمند، سیستم‌های پیش‌بینی ترافیک، از جمله محصولاتی هستند که برای کشور لازم است و سازمان‌ها و ارگان‌ها به آن نیاز دارند (مهر).

- فرزین فردیس نایب‌رئیس کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق تهران در توئیتر نوشت: «برای مسابقات انتخاب جوانان و بانوان برتر کارآفرین اتاق بازرگانی‌های آسیا و اقیانوسیه با استارتاپ‌های زیادی حرف زدیم و به شخصه از تعداد بالای تعطیلی شرکت‌های نوآور شوکه شدم. قرار بود دولت مثل استارتاپ‌ها خلاق و چابک شود، آقای روحانی، نه استارتاپ‌ها مثل دولت تعطیل.»

- کاربری در توئیتر از برخورد مدیران استارتاپ‌ها با اعضای تیم در زمان بروز بحران‌های مالی انتقاد کرد: «استارتاپ کجاست؟ جایی که: ما همه یک خانواده‌ایم و با کمک هم این بیزنس رو پیش می‌بریم. باید با همه توانمون کار کنیم و خستگی‌ناپذیر باشیم.
و ۴ سال بعد، با اولین بحران مالی: متاسفانه در حال حاضر قادر به همکاری با شما نیستیم و باید نصفتون رو تعدیل (اخراج) کنیم.»

آخرین اخبار حوزه استارتاپ را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    نه والا حذف قیمت خورو از دیوار چیزی جز اضافه کردن پول تماس نداشته

    • ناشناس

      اومدید ابرو رو درست کنید زدید چشم رو هم درآوردید

  • ناشناس

    سلام برداشته شدن قیمت خودرو در سایت نه تنها مشکلی را حل نکرد بلکه بدترهم شد وفرصتی داد دست دلاان وفروشندگان خودرو تا هر قیمتی که دلشان بخواد اعلام کنند واینگونه بازار خودرو آشفته شد