کد مطلب: ۴۷۷۱۸۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آیا خرید قسطی از دیجی‌کالا به صرفه است؟

آیا خرید قسطی از دیجی‌کالا به صرفه است؟

این روزها دیجی‌کالا و دیجی‌پی دور جدید تبلیغات خود در مورد پرداخت اعتبار به کاربران و فروش اقساطی کالا را آغاز کرده‌اند؛ آیا این طرح به نفع مردم است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، دیجی‌کالا و دیجی‌پی چندی است که همکاری برای ارائه اعتبار به خریداران و فروش اقساطی کالاها را کلید زده‌اند. این روزها به نظر می‌رسد دور جدید تبلیغات این خدمت با ارسال پیامک به برخی کاربران آغاز شده است.

بر اساس توضیحات سایت دیجی‌پی، کاربران می‌توانند تا سقف ۲۰ میلیون تومان با اقساط ۶، ۹ و ۱۲ ماهه از این شرکت وام بگیرید.

این اعتبار بدون ضامن و با دریافت اعتبار با چک شخصی یا بستگان درجه یک پرداخت می‌شود. نیازی هم به مراجعه حضوری متقاضی نیست و افراد با ثبت‌‌نام و آپلود مدارک در اپلیکیشن دیجی‌پی، اعتبار درخواستی خود را ۷۲ ساعت بعد از تایید مدارک دریافت کنند.

همچنین در سایت به این نکته اشاره شده که کاربران می‌توانند از اعتبار دریافتی برای خرید 2.5 میلیون قلم کالا اقدام کنند که ضمانت بازگشت از سوی دیجی‌کالا هم دارند.

سود 10 تا 23 درصدی

مهسا مرادی، مدیر روابط عمومی دیجی‌پی در گفتگو با تجارت‌نیوز در پاسخ به این پرسش که نرخ سود وام‌های خرید اقساطی چقدر است، گفت: بسته به اعتباری که کاربر دریافت می‌کند که می‌تواند 5، 10، 15 و 20 میلیون تومان باشد و مدت زمانی که خود او برای بازپرداخت آن انتخاب می‌کند، سود وام‌ هم بین 10 تا 23 درصد متفاوت است.

اول تسویه، بعد دریافت اعتبار مجدد

مرادی در پاسخ به این پرسش که آیا محدودیتی برای دفعات دریافت این وام وجود دارد یا خیر، گفت: افراد در هر دوره، تنها می‌توانند یک وام فعال داشته باشند؛ به گونه‌ای که باید هر وام را تسویه کنند تا بار دیگر بتوانتد از این خدمت بهره ببرند.

مدیر روابط عمومی دیجی‌پی افزود: البته تا چندی پیش اینگونه بود که هر فرد تنها یک بار می‌توانست وام بگیرد اما اکنون شرایطی فراهم شده است که افراد بتوانند برای دفعات بعد نیز از این اعتبار استفاده کنند.

به گفته او، تقریبا همه اقلام و کالاهای موجود در دیجی‌کالا مشمول خرید اقساطی می‌شوند؛ غیر از برخی خریدهای سوپری چون مواد خوراکی.

آیا در آستانه ورود به بورس، تبلیغ این طرح منطقی است؟

در شرایطی که دیجی‌کالا در آستانه ورود به بورس است، آیا تبلیغ و جلب توجه در مورد خدمتی نسبتا جدید به نفع این مجموعه است؟

عادل طالبی، دبیر انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی در این مورد به تجارت‌نیوز گفت: یک کسب و کار نمی‌تواند همه ایده‌های خود را متوقف کند به این دلیل که برنامه‌های بزرگی چون ورود به بورس یا بازارهای بین‌المللی را دارد. دیجی‌کالا نیز می‌تواند ایده‌های جدید را آغاز کند و این امر تناقضی با خواست این شرکت برای ورود به بورس ندارد.

وی افزود: البته ممکن است که زمانی همکاری با دیجی‌پی در اجرا با مشکلاتی هم مواجه شود و روی قیمت سهام دیجی‌کالا در آینده اثر بگذارد؛ اما چنین اتفاقی برای شرکت‌های بزرگ بورسی در دنیا نیز گاهی رخ می‌دهد.

طالبی ادامه داد: در مورد همکاری دیجی‌کالا و دیجی‌پی همه چیز به نوع اجرا بستگی دارد؛ اگر خوب عملی شده باشد به ویژه با توجه به شرایط اقتصادی کشور و نیاز مردم به خرید اقساطی، گزینه مناسبی بوده است و می‌تواند روی سهام دیجی‌کالا اثر هم مثبت بگذارد.

با سود 23 درصد هم صرف می‌کند

اما آیا طرح خرید اقساطی از دیجی‌کالا با سود بین 10 تا 23 درصد به نفع کاربران است؟ احمد حاتمی‌یزدی، کارشناس بانکی در پاسخ به این پرسش توضیح داد: هر چند نرخ سود بانکی 18 درصد است، اما در شرایط تورم 40 درصدی، حتی با نرخ سود 23 درصدی نیز خرید قسطی به نفع مردم است.

وی گفت: البته خارج از بحث همکاری دیجی‌کالا و دیجی‌پی، مشکل مردم در گرفتن وام از بانک‌ها و خرید اقساطی، تامین وثیقه مورد درخواست آنهاست که باید بتوانند ضمانت‌های لازم را فراهم کنند و این کار مشکل است.

تجارت‌نیوز آماده انتقال تجربه‌های خوانندگان از خرید اقساطی از فروشگاه‌های آنلاین است.

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • H6

    دوستان چرتو پرته،،،
    اول ازینکه ۲۲درصد نیست و میوفته بالای ۴۰درصد
    اگه بخوای وام بیست تومنی درخواست کنی،،، ازونور ۱۷/۵میلیون بهت اعتبار میدن،، آخرش هم باید ۲۲/۵پس بدی
    یعنی برای ۱۷/۵میلیون اعتبار باید پنج میلیون سود بدی
    ، حالا اینا همه به کنار
    فک کن این شرایط تخیلی رو قبول کنی،،
    مدارک رو که بفرستی
    یک ماه به سر میگردوننت
    تا آخرش خودت بگی غلط کردم
    چکم رو پس بدین
    معلوم نیس تو اون مدت که چک دستشونه
    چقد با اون چک کار میکنن
    .
    ده تا بیست تا که نیست
    چندین هزار نفر چک براشون فرستاده
    تازه اولش هم میخوای ثبت نام کنی
    نفری ده هزار تومن ازت میگیرن
    حالا شما خودت حساب کن
    ببین اینا فقط از همون نفری ۱۰هزار تومن که میگیرن
    چه پولی به جیب میزنن،،
    کسی که میاد دنبال خرید اقساطی حتما کارش گیره و دستش تنگه،
    برید از کسایی کلاه برداری کنید
    که داره،، نه این مردم بدخت

    • ناشناس

      دقیقا چطور می‌خوان با چک کارکنن؟وقتی که چکی نقد نشده ،با چیش می‌خوان کارکنن؟

    • ناشناس

      خرید اقساطی میکنن با چک مشتری

    • ناشناس

      دوست عزیز اون ده تومان را تو اعتبار سنجی بانک مرکزی میگیره سیستم اعتبار سنجی بانک مرکزی برای اکثرا سیستمها وصله و هر بانکی فروشگاهی با پرداخت ده تومان به بانک مرکزی انلاین سابقه وام و چک برگشتی کدملی مورد نظر را دریافت میکنه در اینکه وامشون چرته حرفی نیست اما نقد هم باید همراه انصاف باشه اون ده تومان مستقیم به حساب بانک مرکزی میره نه دیجی کالا

    • Reza

      سلام آره والله حرف،حرف حساب دمت گرم من میخواستم الان اقدام کنم برای خرید اقساطی.خوب شد نظرات رو خوندم.پشیمون شدم،دم همتون گرم که اطلاع رسانی کردید

  • حمید

    اصلا به صرفه نیست من 20 تومن 12 ماهه گرفتم سود لیزینگ 2500 است و کارمزد دیجی پی هم 2200 هست که مجموعا میشه 4700 سود پس به صرفه نیست اون 2200 هم باید نقد بدی.

  • ناشناس

    درصدش تو سایت درست نیست ، حتی با تماس تلفنی هم درصد درستشونمیگن ، من چک برای اعتبار 30 میلیون فرستادم ولی الان حساب میکنم می بینم یک غش و دروغ تو اینکار و معامله است و نوعی سوء استفاده است، لیزینگ رایان سایپا با بیمه میافته 24% ولی اون کارمزد دیجی پی که منم الان با تماس تلفنی و سوال دقیقا فهمیدم علاوه بر سود لیزینگ رایان سایپا ، دیجی پی اول اعطای اعتبار کسر میکنه ، درصد اعتبار و وام رو میرسونه به 50% و کالایی که مد نظر من برای خرید بود الان تو این لحظه 2 میلیون تو دیجی کالا گرونتر از بازار و ایمالزه و این اعتبار با احتساب اون گرونفروشی میافته 68.3% ، عجب وضعیتیه ! نه نظارتی هست و نه کسی کاری داره ، بچاپ بچاپه ، کاملا تعجب آوره! تو کل دنیا فروشگاهها با درصد پایینتر از سود بانکی سعی میکنن فروششون رو بالا ببرن و اینجا سعی در رواج انواع نزول خواری دارن و افزایش روزی و برکت غیر حلال ! تو این وضعیت خیلی ظلم به ملت فقیره

    • pooya

      دقیقا دوست گرامی حق با شماست حرف دل منو زدید دیشب خواستم برای وام 20میلیونی اقدام کنم برای خرید لپ تاپ ولی متاسفانه دیدم قیمتها مثل همیشه چند میلیون تفاوت داره با سایتهای دیگه این در هر صورت بردش با دیجی کالاست وبه ضرر مشتری جنس گرونتر میکنه تو پاچه مردم سودشم میگیره چی از این بهتر

  • جلال

    دروغ هست، یک ۱۱ درصد هم به این ۲۳ درصد اضافه میشه، میشه ۳۴ درصد !!!!

    • ناشناس

      بله دقیقا 23 درصد سود و 11درصد کارمزد دیجی کالا

    • ناشناس

      احسنت من خودم حسابدارم محاسبه کردم شد حدود 34% سالانه و 2.83% ماهانه که در واقع همون نزول خودمونه

  • اميرحسن

    دم همتون گرم، چشم بسته میخواستم از دیجی قسطی خرید کنم، مطلعم کردین، حتی یک نظر مثبت هم نبود!

  • بهروز

    والا اسم این کلاهبرداریه نه خرید قسطی
    نوشته 23 درصد اقساط میدیم فقط همین اونوقط با کلی دنگ و فنگ اعتبار میگیری با ذوق و شوق میخوای یه گوشی سفارش بدی میگه خوب اون اقساط که سر جاش یه 11 درصدم همینجوری بده خوب 33 درصد فک نکنم بانک های بدون ربا هم بگیرن اونم با کلی ناز و ادا.شما یه سرچ ساده بزنی تو اینترنت هیچ جا این درصدو پیدا نمیکنی

  • کوروش

    قبل از گرفتن این وام به چند نکته حتما دقت کنید:
    ۱- سود بانکی این وام ۲۲ درصد با راس بانکی است که با حساب بازاری می شه ۱۱ درصد.
    ٢- دیجی پی جدا از این سود حدود ۱۰ درصد کارمزد به شکل نقدی از شما کم می کنه، یعنی اگر ۱۰ میلیون تومن وام بگیرید، در واقع ۹ میلیون تومن وام گرفتید و بابت این ۹ میلیون تومن باید ۱۱ میلیون تومن در یک سال پس بدید. یعنی حدود ۲۲ درصد بازاری (بدون راس) که در واقع با حساب بانکی می شه ۴۴ درصد!!
    ٣- اما نکته سه و شاید مهم ترین نکته، شما مجبور به خرید از دیجیکالا هستید و در صورت استفاده نکردن از همه ی مبلغ وام و واریز الباقی (پس از کسر کارمزد دیجی پی) به کیف پول، این مبلغ تا پایان وام قابل برداشت یا انتقال به حساب شما نیست. این محدودیت شما رو مجبور به خرید کالا با قیمتی بالاتر از بازار از دیجیکالا می کنه. و این قیمت بالاتر می تونه حتی به بیش از ۲۰ درصد هم برسه. یعنی جدا از سود بانک، دیجی پی هم از وام درصد کارمزد مستقیم می گیره و هم دیجیکالا جنس و بالاتر از قیمت بازار به شما می فروشه!

  • ناشناس

    سلام آخه اینهمه نارضایتی اونوقت دیجیکالاداره به ارزش۱میلیارددلارمیرسه البته منم این پولوداشتم دیگه برام مهم نبودماملت….هستیم بخدااگرفقط۱هفته مردم ازش خریدنکنن این دوتابرادرحساب کارمیاددستشون اصلابراشون مهم نیست اینهمه نارضایتی وجود داره کاشکی ایرانیها برای هموطن ارزش قایل بودند

  • ناشناس

    سلام دوستان دمتون گرم مرام همتون هزاره چشماموبازکردید میخواستم ثبت نام کنم ها ممنونم اطلاع رسانی کنید مردم کلاه سرشون نره

  • ناشناس

    این کار دقیقا کلاه برداری هست.23 درصد+ 10 در صد کارمزد+ حداقل 10 درصد سود خود دیجی کالا می شود 43 درصد این یعنی نزول.