کد مطلب: ۴۷۱۵۵۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تداوم مصائب کارت هوشمند ملی / رسید کارت ملی در بازار ارز فاقد اعتبار است!

تداوم مصائب کارت هوشمند ملی / رسید کارت ملی در بازار ارز فاقد اعتبار است!

برخی از مردم از اینکه مدت‌هاست در انتظار دریافت کارت ملی هوشمند خود هستند، شکایت دارند و برخی نیز مثال‌هایی زده‌اند از مواردی که با این رسید نتوانسته‌اند کار مورد نظر خود را انجام دهند؛ از جمله انتقال سند سیم‌کارت به نام نزدیکان یا خرید ارز در صرافی‌ها.

به گزارش تجارت‌نیوز ، برخی از مردم از اینکه مدت‌هاست در انتظار دریافت کارت ملی هوشمند خود هستند، شکایت دارند و برخی نیز مثال‌هایی زده‌اند از مواردی که با این رسید نتوانسته‌اند کار مورد نظر خود را انجام دهند؛ از جمله انتقال سند سیم‌کارت به نام نزدیکان یا خرید ارز در صرافی‌ها.

پیگیری‌‎ از صرافی‌ها نیز نشان می‌دهد تعدادی از آنها برای فروش دلار به متقاضیان، رسید کارت ملی را قبول نمی‌کنند و افراد برای خرید دلار یا باید کارت ملی هوشمند یا اینکه رسید کارت ملی به همراه شناسنامه را در اختیار داشته باشند. به گفته یکی از صرافان، دریافت دلار با رسید کارت ملی (به تنهایی) امکان‌پذیر نیست.

گزارش تجارت‌نیوز در مورد بی‌اعتباری رسید کارت ملی و مشکلات مردم دراین زمینه، با واکنش‌هایی در فضای مجازی مواجه شده و کاربران نظرات مختلفی در این مورد طرح کردند. برخی از اینکه ایران در زمینه تکنولوژی‌های برتر مانند ارسال ماهواره ادعا دارد، اما نمی‌تواند بدنه کارت ملی را تولید کند، گلایه کرده‌اند. برخی از کاربران نیز هدف از این طرح را گرفتن پول از مردم دانسته‌اند و گروهی دیگر، از اینکه مدت‌هاست در انتظار دریافت کارت ملی هوشمند خود هستند، شکایت دارند. در بعضی نظرها نیز به همین مشکل در مورد کارت سوخت اشاره شده است.

کاربری نیز، از اینکه هر اداره‌ای برای خود قانونی را وضع کرده است و برخی رسید کارت را می‌پذیرند و برخی دیگر نه، ابراز تعجب کرده است. برخی نیز مثال‌هایی زده‌اند از مواردی که با این رسید نتوانسته‌اند کار مورد نظر خود را انجام دهند؛ از جمله انتقال سند سیم‌کارت به نام نزدیکان یا خرید ارز در صرافی‌ها.

برخی دنبال‌کنندگان نیز از عکس‌های روی کارت‌های هوشمند ملی گلایه کرده‌اند. اما یک انتقاد اساسی نیز از سوی برخی کاربران طرح شده است؛ وقتی باید برای هر کاری چندین کپی از کارت ملی و شناسنامه را به اداره‌ها و سازمان‌ها تحویل داد، داشتن کارت هوشمند به چه کار می‌آید؟

رسیدی که پوسیده!

‌همچنین در توئیتر، کاربران گلایه‌ها و نظرهایی را در مورد این گزارش مطرح کرده‌اند.

برای مثال کاربری نوشته است که ایرانیان مقیم خارج از کشور، ملزم به دریافت کارت هوشمند ملی نیستند اما فردی در سفر به ایران، به بانک مراجعه می‌کند و نمی‌تواند کار مورد نظر خود را به دلیل نداشتن این مدرک یا رسید آن، انجام دهد.

کاربری دیگر گلایه دارد که چرا مدارکی مانند، کارت هوشمند ملی، گواهینامه رانندگی، شناسنامه و پایان خدمت در یک کارت تجمیع نمی‌شوند. فردی دیگر نوشته که رسید کارت ملی او پوسیده است و مطالب روی آن خوانده نمی‌شود، به همین دلیل بسیاری از اداره‌ها آن را نمی‌پذیرند.

کاربر دیگری با اشاره به گذشت دو سال از بازگشت تحریم‌های آمریکا، این پرسش را مطرح کرده است که مسئول کم‌کاری در تولید داخلی بدنه کارت کیست؟

برخی نیز شوخی‌هایی را با موضوع داشته‌اند؛ برای مثال شخصی که بعد از چند سال موفق به گرفتن کارت هوشمند ملی شده، نوشته از اخذ مدرک لیسانس و فوق لیسانس خود تا این حد ذوق نکرده است، کاربری موضوع زدن مهر تمدید بر رسید کارت ملی را جالب دانسته و دیگری ابراز نگرانی کرده است که پس از چند سال این کارت هم قدیمی و همین فرایند برای کارت جدید طی شود.

تجارت‌نیوز آمادگی انتشار نظرات مختلف در این زمینه را دارد.

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خدا لعنت کنه همتونو الان سه ماه بیشتر شد کارت سوختم نیامده

  • ناشناس

    #کارت ملی من کجا است را اکثرا ایرانیان باید اجرا کنند

  • محمد

    دوستان مثل اینکه ثبت احوال منتظر انتخابات آمریکان تغییر وتحولی بشه تا شاید فرجی هم بشه…تراشه ندارن میفهمین…تراشه ندارن…فعلا کارت ملی نخرید تا آبان دست نگهدارید??

  • ناشناس

    کارت ملی نگو بمب هیروشیما بگو

  • حسین

    برای خرید لاستیک دولتی رسید کارت ملی رو قبول نمیکنن و فقط اصل کارت ملی رو قبول میکنن که اونم نمیدن بهمون. از حقوق اولیه ام داریم محروم میشیم چون دولت کارت ملی مارو نمیتونه بده!

  • ناشناس

    با سلام . بنده برای تغییر نام سیم کارتِ همراهِ اول به نمایندگی مربوطه مراجعه کردم با آنکه رسید کارتِ ملی و شناسنامه داشتم کارِ منو انجام ندادن و گفتن باید حتما کارتِ ملی باید باشه . گفتم خودِ معاون ثبتِ احوال گفتن که این رسید همه جا اعتبار داره . در جواب گفتن اینها همش در حدِ حرفِ . من اگه انجام بدم همراهِ اول مرکزی قبول نمیکنه و بعداً خودتم میوفتی تو دردسر . گفتم چه باید بکنم گفت باید صبر کنی تا کارتت بیاد. گفتم الان یکسالو نیمه که نیومده گفت تا دو سالِ دیگم ممکنه نیاد . باید حتماً کارتت باشه .

  • امیر آرا

    سلام دوستان عزیز…خیلی از دوستان و فامیل های وابسته الان دو یا سه ساله در انتظار اومدن کارت ملی هوشمند هستند اما من یه ماه پیش برا کارت ملی هوشمند اقدام کردم و رو سه سال حساب باز کرده بودم اما باورتون نمیشه خدا شاهده بعد دو هفته کارتم در عین ناباوری صدور شد و الان دستمه….اینم شانس من