کد مطلب: ۷۲۱۲۵۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ردیابی بسته پستی با Gmail گوگل ممکن می‌شود

ردیابی بسته پستی با Gmail گوگل ممکن می‌شود

گوگل قصد دارد تا ویژگی ردیابی بسته‌ پستی را به gmail اضافه کند، تا کاربرانی که همواره با خرید آنلاین سروکار دارند، راحت‌تر بتواند از وضعیت بسته‌های خود باخبر شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ردیابی بسته پستی قرار است که به ویژگی‌های جیمیل گوگل (Gmail)اضافه شود، با استفاده از این ویژگی، کاربرانی که همواره خریدهای آنلاین انجام می‌دهند دیگر لازم نیست به وب‌سایت‌های دیگر مراجعه کنند و تنها با یک کلیک از وضعیت سفارش خود مطلع خواهند شد.

اخباری که گوگل در روز چهارشنبه در وبلاگ خود منتشر کرد، نشان می‌دهد که این شرکت که همیشه به دنبال راه‌هایی برای کمک به مصرف‌کنندگان است تا راحت‌تر از خرید آنلاین استفاده کنند. او می‌خواهد یک ویژگی‌ را به برنامه و وب‌سایت Gmail اضافه کند تا ردیابی بسته‌ها را آسان‌تر کند.

گوگل می‌گوید که طی چند هفته آینده، «نمای ساده و مفیدی از اطلاعات ردیابی و تحویل بسته خود را مستقیماً در صندوق ورودی خود خواهید دید». سفارشات با شماره رهگیری وضعیت تحویل هر بسته را در نمای فهرست صندوق ورودی و همچنین در یک کارت خلاصه در بالای ایمیل‌های فردی به صورت «به طور برجسته» نمایش می‌دهند.

ردیابی بسته توسط بسیاری از بزرگترین شرکت‌های حمل‌ونقل در ایالات متحده پشتیبانی می‌شود و کاربران می‌توانند تاریخ تخمینی رسیدن بسته و وضعیت آن را مشاهده کنند.

می‌توانید برای دریافت ردیابی بسته از صندوق ورودی یا تنظیمات Gmail خود شرکت کنید. مراقب پیامی در صندوق ورودی خود باشید که از شما می پرسد آیا می خواهید بسته های شما در Gmail ردیابی شود یا خیر. شما دو گزینه خواهید داشت، «مجاز» و «اکنون نه».

این ویژگی باعث می‌شود که خریداران آنلاین از طی کردن بسیاری از مراحل اضافی صرفه‌جویی کند، زیرا معمولاً مشتریان باید ایمیل‌های تأیید سفارش خود را باز کنند و سپس اطلاعات ردیابی را در سیستم شرکت‌های مخابراتی مناسب در Google کپی کرده و جای‌گذاری کنند یا برای شروع ردیابی روی پیوند ارائه شده کلیک کنند. اما با فعالسازی این ویژگی تنها کاری که آنها باید انجام دهند این است که به صندوق ورودی جیمیل خود نگاه کنند.

گوگل تاخیر ارسال بسته پستی بررسی می‌کند

از سوی دیگر گوگل به این بروزرسانی یک ویژگی جالب نیز اضافه کرده است، یعنی اگر سفارش به تاخیر بیفتد، Google برچسب تاخیر را روی آن محصول قرار می‌دهد و ایمیل مورد نظر را به بالای صندوق ورودی منتقل می‌کند. این کار برای اطمینان کاربران از سفارش انجام می‌شود.

همچنین، گوگل یک جدول زمانی با علامت‌هایی که وضعیت فعلی سفارش را نشان می‌دهد به جیمیل اضافه می‌کند. تا برای مثال کاربران به اطلاعتی مانند سفارش انجام شده، ارسال یا تحویل داده شده است؛ دسترسی پیدا می‌کنند و می‌توانند جزئیات سفارش را در ایمیل خود مشاهده کنند.

گوگل می‌گوید این ویژگی جدید در هفته‌های آتی در اکثر شرکت‌های حمل‌ونقل بزرگ در ایالات متحده در دسترس خواهد بود. انتظار می رود که این ویژگی قبل از فصل خرید تعطیلات، زمانی که بیشترین کاربرد را داشته باشد، وارد شود.

برای فعال کردن ردیابی بسته، Gmail ابتدا از کاربران می‌پرسد که آیا می‌خواهند به‌روزرسانی‌های ردیابی را در یک پنجره بازشو در بالای صندوق ورودی دریافت کنند یا خیر. کاربران بسته به ترجیح خود روی «اجازه» یا «اکنون» کلیک می‌کنند. این را می توان در تنظیمات جیمیل نیز فعال کرد.

البته این سیستم شامل اسکن ایمیل کاربر برای ردیابی اطلاعات است، ردیابی اطلاعات به صورت خودکار است و دیگر کاربران ایمیل فرد دیگری را نمی‌خوانند. با این حال، برخی ممکن است این موضوع را ورود به حفظ حریم خصوصی کاربران بدانند، به ویژه اگر Gmail تصمیم داشته باسد که از این داده‌ها برای کمک به اطلاع رسانی و پیشرفت‌های مختلف خود در تجارت الکترونیک استفاده کند.

این در حالی است که بسیاری از سرویس‌هاس گوگل در ایران فیلتر است و شاید کاربران ایرانی دیگر قادر به دریافت بروزرسانی‌های روز دنیا و استفاده از سرویس‌های گوگل نباشند. اما کاربران دیگر در سراسر جهان می‌تواند با بروزرسانی سیستم‌های خود از خدمات شرکت‌های فناوری بزرگ استفاده کرده و فعالیت‌های روزانه را آسان‌تر انجام دهند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.