خبر مهم:

کد مطلب: ۴۹۰۵۸۲

پاسخ همراه اول به گزارش تجارت‌نیوز/ سرمایه‌گذاری خطرپذیر کردیم

پاسخ همراه اول به گزارش تجارت‌نیوز/ سرمایه‌گذاری خطرپذیر کردیم

بی‌شک حمایت و رشد اکوسیستم استارتاپی کشور پیش از هر چیز مقتضی سرمایه‌گذاری روی ایده‌های نوآورانه و خلاق و مبتنی بر فناوری‌های نو، در زمینه‌های گوناگون است.

تجارت‌نیوز چندی پیش گزارشی را با موضوع سرمایه گذاری حرکت اول منتشر کرد. همراه اول جوابیه‌ای را به این گزارش ارسال کرده است که در ادامه می‌خوانید.

در ابتدای این جوابیه آماده است: در گزارشی با عنوان «سرمایه‌گذاری عجیب همراه اول / اپراتور و فروشگاه آنلاین چه ارتباطی با هم دارد؟» در سایت تجارت‌نیوز چنین القاء شده که شرکت کسب و کارهای نوپای حرکت اول بر روی استارتاپ‌هایی سرمایه‌گذاری می‌نماید که با حوزه مخابرات ارتباطی ندارند و این مطلب در متن و عنوان گزارش خبری فوق، به بیانی عنوان شده که گویی محل انتقاد و منشأ تعجب است.

این پاسخ می‌افزاید: بی‌شک حمایت و رشد اکوسیستم استارتاپی کشور پیش از هر چیز مقتضی سرمایه‌گذاری بر روی ایده‌های نوآورانه و خلاق و مبتنی بر فناوری های نو، در زمینه‌های گوناگون است و نیز تردیدی نیست که این مهم به نوبه خود و از جهت ضرورت حمایت از تولید داخلی و بارور کردن قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بالقوه، به تعبیر و تاکید صاحب‌نظران و مسئولین مختلف در زمره نیازهای روز کشور و درخور توجه بخش‌های عمومی و خصوصی محسوب می‌گردد.

در ادامه می‌خوانیم: به علاوه رویکرد فناورانه پیش از هر چیز مبتنی بر درهم شکستن مرزهای سنتی کسب و کار و خروج از قالب‌های از پیش ساخته شده است. در راستای این تفکر و پاسخگویی به همان ضرورت است که در اکوسیستم استارتاپی کشور، سایر بنگاه‌های اقتصادی نیز (از جمله اپراتورهای تلفن همراه به عنوان قطبی از صنعت)، هریک به نوعی معطوف به سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌های فعال در حوزه‌های مختلف شده‌اند و این مسئله بر خلاف ادعای گزارش منتشر شده نه تنها که "عجیب و غیر مرتبط" به حساب نمی‌آید، بلکه از جهت حمایت و همراهی بنگاه‌های بزرگ اقتصادی حوزه فناوری و ارتباطات از بخش‌های وابسته به فناوری مزبور و کمک آنها به ایجاد توازن اقتصادی از رهگذر سرمایه‌گذاری در بنگاه‌های کوچک‌تر، مرتبط و درخور تحسین و البته پیش زمینه توسعه اقتصاد ملی است.

این جوابیه می‌افزاید: صرف نظر از اینکه سرمایه‌گذاری انجام شده بر کسب و کار فعال در زمینه تهیه و توزیع کالاهای تندمصرف، مسلماً از سوی اپراتور اول کشور انجام نشده، بلکه در خصوص خروج این شرکت از حوزه فعالیت نیز متذکر می‌گردد براساس مقررات حاکم و مفاد اساسنامه و موضوع فعالیت، سرمایه‌گذاری و به ویژه سرمایه‌گذاری خطرپذیر در عموم حوزه‌های مختلف فعالیت مجاز، از وظایف ذاتی و رسالت‌های اولیه شرکت حرکت اول به شمار می‌رود و شرکت مزبور به عنوان شخص حقوقی مستقل و متمرکز در موضوع سرمایه‌گذاری خطرپذیر، اصولا با محدودیت موضوعی و یا تجاری در این زمینه مواجه نیست. کما اینکه تمرکز بخشیدن به حوزه سرمایه‌گذاری و ظرفیت‌سازی در اختصاص منابع به این حوزه، از جمله دلایل استقلال این شخصیت حقوقی از شرکت مادر آن بوده است.

در پایان این پاسخ می‌خوانیم: از این منظر، سرمایه‌گذاری بر ایده‌های خلاقانه و فناورانه‌ای که به هرشکل به تامین نیازهای مشروع مردم و بهینه‌تر کردن محیط زندگی انسان‌ها بیانجامد، آرمانی است که در سودای آنیم. در این مسیر، با افتخار اعلام می‌دارد که شرکت حرکت اول با جلب حمایت همه جانبه اپراتور اول کشور، علاوه بر "پینکت" در تیم‌های ‌استارتاپی دیگری که به هر شکل و با هر موضوعی و با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، درصدد تحقق آرمان و اندیشه یادشده قدم بر می‌دارند، حرکت مصمم خود را آغاز نموده است. ما در متن این آرمان‌خواهی، اطلاع‌رسانی صحیح و حمایت کننده را بر فضای حاشیه و نهی غیرمنصفانه برگزیده‌ایم و دست خود را برای جلب حمایت و همراهی عموم بخش‌ها و اطلاع‌رسانی انگیزه بخش و مولد فضای مطبوعاتی کشور پیش می‌آوریم.

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.