کد مطلب: ۳۵۲۱۵۶

تجارت‌نیوز بررسی کرد:

آیا با سهمیه‌بندی بنزین تاکسی‌های اینترنتی دچار بحران بزرگ می‌‌شوند؟

آیا با سهمیه‌بندی بنزین تاکسی‌های اینترنتی دچار بحران بزرگ می‌‌شوند؟

آیا با سهمیه‌بندی بنزین تاکسی‌های اینترنتی دچار بحران بزرگ می‌‌شوند؟ کارشناسان و فعالان این حوزه نسبت به این اتفاق نگرانی‌هایی دارند.

به گزارش تجارت‌نیوز، یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «طبق قانون دولت مجوز افزایش قیمت بنزین را دارد»، گفته است که در حال حاضر دولت به دنبال سهمیه‌بندی بنزین است و باید در این جهت برنامه‌ریزی کند.

بیژن زنگنه، وزیر نفت نیز تصریح کرده که یا باید قیمت بنزین را گران کرد یا اینکه سهمیه‌بندی بنزین انجام شود. اما آیا با سهمیه‌بندی بنزین ممکن است تاکسی‌های اینترنتی دچار بحران بزرگ ‌‌شوند؟

در همین مورد کانال تلگرامی هاروارد فارسی نظرسنجی‌ای با این عنوان منتشر کرده که «آیا با سهمیه‌بندی بنزین تاکسی های اینترنتی دچار بحران بزرگ می‌‌شوند؟» نتایج این نظرسنجی تا ساعت 13 امروز با 67 درصد جواب مثبت همراه شده بود و تنها 33 درصد مخالف رابطه سهمیه‌بندی با بحران تاکسی‌های اینترنتی هستند.

تجارت‌نیوز هم در توییتی با طرح همین مسئله به نتایج مشابهی دست یافته است. در نظرسنجی توییتری تجارت‌نیوز تا ساعت 13 معادل 68 درصد پیش‌بینی کرده‌اند که در این حوزه بحرانی رخ می‌دهد.

در همین مورد میلاد منشی‌پور، مدیرعامل تپسی نیز به تجارت‌نیوز گفت: قطعا با سهمیه‌بندی شدن بنزین اتفاقات خوشایندی برای استارتاپ‌های تاکسیرانی و رانندگان نخواهد افتاد.

همچنین یکی از رانندگان اسنپ نیز به تجارت نیوز گفت: همین الان هم با مشکلات زیادی مثل تخمین قیمتی کم سیستم برای مسافت‌های طولانی مواجهیم. مسیر‌های تهران معمولا ترافیک هستند و مصرف سوخت بالاست. با سهمیه‌بندی بنزین دیگر خیلی از رانندگان حاضر به ادامه کار خود نخواهند بود.

راننده دیگری در این مورد عنوان کرد: بالا بردن قیمت سوخت شاید راهی برای کم شدن ترددهای غیرضروری باشد اما برای ما که شغلمان رانندگی است باید سهمیه‌بندی ویژه‌ای اختصاص داده شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ظاهرا به زودی سهمیه‌بندی بنزین شروع میشه ولی برنامه ای برای سهمیه تاکسی‌های اینترنتی مثل اسنپ و تپسی در نظر گرفته نشده!