کد مطلب: ۵۵۰۰۴۷

آیا شایعه هک کیف پول بیت‌کوین، واقعیت دارد؟

آیا شایعه هک کیف پول بیت‌کوین، واقعیت دارد؟

انتشار شایعه‌ای در مورد هک شدن کیف پول یک گروه تبهکار توسط اف‌بی‌آی و بازپس گیری باج اخذ شده، بازار ارزهای دیجیتالی را به شدت تحت تاثیر خود قرار داده است. اما این خبر تا چه حد واقعیت دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، وزارت دادگستری آمریکا در روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای مدعی شد که اف‌بی‌ای با نفوذ به کیف پول یک گروه هکری که اقدام به حمله به یک شرکت انتقال نفت کرده بودند، موفق شده است مبلغ باج پرداختی به هکرها به صورت بیت‌کوین را به ارزش ۲.۳ میلیون دلار باز پس بگیرد.

این حمله هکری در ماه می باعث شده بود جریان انتقال انرژی به برخی از ایالت‌های شرقی دچار وقفه شود.

این در حالی است که غیرقابل ردیابی بودن و ناشناس باقی ماندن معامله‌گران بیت‌کوین، همواره از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت این رمزارز در بین معامله‌گران آن بوده و حالا انتشار این خبر باعث تردید جدی آنها نسبت به قابل اطمینان بودن ارزهای دیجیتالی شده است. اما آیا شایعه هک کیف پول بیت‌کوین، واقعیت دارد؟

ادوارد مویا، کارشناس امور ارزی در موسسه اواندا در این مورد گفت: اگر دولت ها بتوانند سرورها را کنترل کنند، به راحتی خواهند فهمید که مقصد بعدی ارزهای دیجیتالی کجاست و این یعنی بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتالی، آن طور که در گذشته تصور می‌شد، غیرقابل ردیابی نیستند.

از زمان انتشار این خبر، بازار ارزهای دیجیتالی دچار ریزش بسیار سنگینی شد و قیمت‌ها به سطح بسیار پایین هفته قبل برگشت. با این حال برخی از فعالان ارزهای دیجیتالی گفته‌اند بازیابی بیت‌کوین‌ها نه از هک بلاک‎‌چین بیت‌کوین بلکه از طریق نفوذ به سرورها صورت گرفته است. به گفته آنها، بلاک‌چین کماکان غیرقابل نفوذ باقی مانده است.

آدام بک در توئیتی نوشت: بیت‌کوین هک نشده است، هیچ کیف پول بیت‌کوینی هک نشده و این مساله غیرممکن است. هکرهای رنسوم (که مورد هدف اف‌بی‌آی قرار گرفتند) از یک سرور ابری اجاره‌ای استفاده می‌کردند که اف‌بی‌آی موفق شد کنترل آن را در اختیار گیرد و بیت‌کوین‌ها را بازیابی کند. واقعیت امر این بود.

منبع: ایسنا

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.