کد مطلب: ۴۹۰۹۶۰

نظرهای مخاطبان تجارت‌نیوز در مورد عملکرد دیجی‌کالا:

انتقاد کاربران از خدمات و محصولات دیجی‌کالا/ آیا دیجی‌کالا به رقیب نیاز دارد؟

انتقاد کاربران از خدمات و محصولات دیجی‌کالا/  آیا دیجی‌کالا به رقیب نیاز دارد؟

دیجی‌کالا، هم طرفداران پر و پاقرص دارد که از عملکرد این سایت در تحویل و مرجوعی کالا راضی هستند و هم منتقدان جدی، که این فروشگاه را عامل گرانی کالاها می‌دانند؛ گروهی هم معتقدند ایجاد رقیب جدی برای دیجی‌کالا، به نفع مصرف‌کنندگان است.

تجارت‌نیوز اخیرا دو گزارش را با موضوعات پس فرستادن کالا برای دی جی کالا و کالاهای ناموجود را در مورد مجموعه‌ای که خود را «بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی ایران» می‌نامد، منتشر کرده است. نظرهای مخاطبان تجارت‌نیوز را در مورد این دو گزارش بخوانید.

مشتریان راضی

گروهی از مخاطبان تجارت‌نیوز تجربه خوبی از خرید از دیجی‌کالا دارند و از عملکرد این فروشگاه راضی هستند.

- «من شخصا نزدیک به ۱۰۰ میلیون خرد خرد از دیجی کالا خرید کردم… مرجوعی داشتم کاملا راضی بودم. مثلا رادیو خریدم کابل برق روش نبود… پذیرفتن و پول رو بدون کسر ۱ ریال پس دادن بعد از ۷۲ ساعت یا گلس گوشی خریدم شکسته بود باز همینطور. شما از مغازه دار سره کوچتون چیزی بخرین ۱ ساعت نشده پس نمی گیره…! دیجی‌کالا اگه بد بود ای همه فروش نداشت…»

- «من چندین سال است که از دیجی کالا خرید می کنم شاید تا حالا بیش از ۵۰کالا خرید کرده باشم ولی بغیر از یک مورد بقیه کالاها سالم و با بسته بندی خوب و به موقع به دستم رسیده آن یک مورد را هم مرجوع کردم که بلا فاصله پولش به حسابم واریز شد، انصافا دیجی کالا بهترین و معتبرترین فروشگاه اینترنتی است…»

- «من در مورد مرجوع کردن کالا (به هر دلیلی) از عملکرد دیجی کالا بسیار راضی هستم. اگر به همراه علت مرجوعی تصویر کالا را ارسال کنید ، سریعا مبلغ برگشت داده می شه. دریافت کالای مرجوعی توسط مامور دیجی کالا بسیار مفید و سریع است.»

- «من فکر نمی کنم هیچ فروشگاهی تو ایران تو این مرجوع کردن بدون قید و شرط تا ۷ روز به پای دیجی کالا برسه»

- «من چندین بار از دیجی کالا خرید کردم خیلی هم راضیم. پشتیبانی 24 ساعته، تنوع اجناس اونم تا این حد قیمت منصفانه مگه تو کدوم مغازه پیدا می شه؟»

- «الان همین دیجی کالا کارمون رو راه می ندازه. شما برین توی فروشگاه های دیگه قیمت بگیرین می فهمین که دیجی کلا از فروشگاه های حضوری هم بهتره.»

- «من مدتی تو دیجی کالا کار کردم و در بیشتر قسمت ها حضور داشتم و بهتون می گم که واقعا مسولینشون هرچی می گن درست و قیمت ها دست دیجی کالا نیست. مگر کالاهایی که فروشنده خود دیجی کالا هست و مشخص و چیزی دپو نمی کنه. اگر کالایی خریداری کردید که آسیب دیده یا مغایرت داره مرجوعش کنید و کاملا حامی خریدار…»

- «من چندساله تقریبا تمام خریدهای خودم رو از دیجی کالا انجام می دم به جز مواردی نظیر نان و میوه، برخی ایرادات جزئی بر عملکرد دیجی کالا وجود داره اما در مجموع و بی اغراق باید بگم عالیه….»

من چندین بار از دیجی کالا خرید کردم خیلی هم راضیم؛ پشتیبانی 24 ساعته، تنوع اجناس اونم تا این حد قیمت منصفانه مگه تو کدوم مغازه پیدا می شه؟ ولی دیجی کالا همه رو داره، خیلیم با صرفه تر از مغازه های بیرونه

خوب است اما…

گروهی از مخاطبان تجارت‌نیوز، معتقدند عملکرد دیجی‌کالا نسبت به قبل افت داشته است یا ضمن رضایت، انتقاداتی نیز به آن دارند.

- «من ۱۳ ساله که مشتری دائم دیجی کالا هستم و خیلی هم راضی هستم … اما یکی از دوستان گفته بود که کالاهای معیوب و مرجوعی رو دوباره خراب به مردم می فروشن که دقیقا برای خود من هم سر خرید یک فن برقی و چیزایی مثل هندز فری اتفاق افتاده و خیلی ناراحتم کرده…»

- «اینکه کالا در صورت عدم رضایت مرجوع می شه بدون دردسر خوبه ولی همون کالا دوباره می ره تو سایت فروش در صورتی که با محصول معرفی شده کاملا متفاوته.»

- «به نظر من دیجی کالا باید در بحث قیمت ها وسواس بیشتری به خرج بده، منظورم اینه که نباید قیمت کالای مشابه در بازار ارزان تر از این فروشگاه باشه. دوم: در مقوله کیفیت هم همینطور، قطعا کیفیت را هم باید در نظر داشته باشد. سوم : از آنجایی که چشم خریدار معطوف به تصویر کالا است، بنابراین تصویر کالا بهتر است واقعی باشد. مهم ترین و ارزشمند ترین بخش خرید از دیجی کالا توضیحات فنی، تشریح کالا، قسمت نظرات کاربران و صد البته سهولت مرجوع نمودن کالا است…»

- «من یکی از مشتریان ثابت دیجی کالا هستم، اما در مورد کالاهای دست دوم، این موضوع صحت داره، مثلا من یک آینه محدب ماشین خریدم وقتی بسته رو باز کردم متوجه شدم که دست دوم هست و فکر می کنم حداقل یک سال استفاده شده بود اما به علت ناموجود شدن کالا در دیجی کالا، مرجوع نکردم…»

- «کاملا درسته که دیجی کالا 80 درصد کالاها رو گرون تر از هر فروشنده ایی عرضه می کنی اما خرید بعضی چیزا هم ازش خوبه، مثلا ساعت های هوشمند پیدا کردنشون تو بازار دردسر خیلی زیادی داره اما از دیجی کالا راحت تره خریدم.»

- «من چندین سال هست ک از دیجی کالا خرید می کنم ولی من زمانی خرید می کنم که از قیمت مطمئن باشم، قیمت رو چک می کنم اگر به صرفه بود می خرم وگرنه که سایت زیاده از جاهای دیگه خرید می کنم.»

البته دیجی کالا خوبی‌های خودش رو داره ولی گلایه مشتری ها هم حقه و قیمت اجناس لحظه به لحظه بالا می ره و یا نایاب می شه. از دیجی انتظار می ره صبر بیشتری داشته بشه

مشتریان ناراضی

برخی از کاربران، از عملکرد دیجی‌کالا راضی نیستند و به ویژه این سایت را عامل گرانی می‌دانند و در مورد تحویل کالا یا مرجوعی آن گلایه دارند.

- «من از دیجی کالا خرید کردم ولی پست جنس را تحویل من نداد، بعد از یک ماه که منتظر شدم و خبری نشد، به اداره پست رفتم گفت جنستون برگشت خورده و من حالا نمی دونم چطوری با دیجی کالا تماس بگیرم وبگم هم پولم رادادم هم جنس را تحویل نگرفتم…»

- «دیجی کالا دیگه اون دیجی کالای 10 سال پیش نیست … الان سایت ها و فروشگاه های معتبر دیگری چه مجازی و چه حقیقی هستند که کالاهایی با کیفیت و قیمتی به مراتب پایین تر ارائه می دهند…»

- «عامل اصلی گرانی کالاهای دیجیتال همین سایت دیجی کالای خودمون هست. بقیه سایت ها هم با تبعیت کردن از دیجی کالا به گرانی کالاها دامن می زنند، هیچ نهاد مسئولی هم نیست که پیگیری کنه…»

- «من چند وقت پیش یه گوشی خریدم تا ده روز هر چی تماس گرفتم، گفتن می یاد. طی این مدت قیمت ها بالا رفت و گوشی من رو نفرستادن و گرونتر خریدم و ضرر کردم.»

- «چند ماه پیش که عدم واردات گوشی بالا سیصد یورو بحثش باز شد در عرض یک دقیقه کل موجودی دیجی کالا تو این رنج قیمت صفر شد…تمام مدله ها رو زد عدم موجودی و دقیقا چند روز بعدش با قیمت های نجومی دوباره موجود کرد …»

- «دیجی کالا می داند که فروشگاه ها چه نوع کالایی دارند، چی فروختند چی نفروختند، وقتی قیمت را بالا می برند یا ناموجود می زنند، می تواند اخطار و بعد فروشنده را حذف کند البته اگر همش به فکر منافع خودشان نباشند.»

- «مدت ها قبل خیلی خوب بود، منم خیلی خرید کردم ازش متاسفانه از اون موقعی که واسطه شده بین فروشنده ها خیلی ضعیف شده و قیمتاش تفاوت داره با بازار.»

- «اولاش خوب بود ولی از وقتی با فروشندگان دیگه کار می کنه خیلی بد شده، چون هم نظارتی بر کالای ارسالی نیست وهم پر از کالاهای بی کیفیتی شده….»

- «یکی از مهم ترین نواقص دیجی کالا فرق داشتن کالای خریداری شده با مشخصات درج شده توسط دیجی کالاست، طوری که جنسی رو که می خری با اونی که در موردش توی سایت توضیح دادن بسیار متفاوته.»

- «برخی کالا ها در دیجی کالا بسیار گران تر از فروشگاه خود آن کالا هستن و من خودم شاهد اختلاف قیمت یک میلیون تومانی هم بودم و سریع سفارش خودم را لغو کردم و از فروشگاه مرکزی تولید کننده خرید کردم.»

- «متاسفانه دیجی کالا به شدت به گرانی بخصوص گوشی های موبایل دامن می زنه و در قیمت گذاری گوشی و لبتاپ و دیگر کالای دیجیتال بخصوص، با افزایش لحظه ای قیمت ارز قیمت ها لحظه ای تغییر می کردن، ولی با سقوط شش هفت هزارتومنی قیمت دلار قیمتا از جاشون دیگه تکون نمی خورن.»

عامل اصلی گرانی کالاهای دیجیتال همین سایت دیجی کالای خودمون هست؛ بقیه سایت ها هم با تبعیت کردن از دیجی کالا به گرانی کالاها دامن می زنند، هیچ نهاد مسئولی هم نیست که پیگیری کنه

مشکل انحصار است

برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز، معتقدند دلیل این مشکلات نبود رقیب است.

- «دیجی کالا از بازار و اطمینان مردم بدجور سوء استفاده کرده و چون شرکت های نظیر بامیلو از دور خارج شده اند بازار از لحاظ قیمتی برای این شرکت بدون رقیب شده است در نتیجه این شرکت تعیین کننده قیمت در بازار گردیده است.»

- «به نظر من اگه دیجی کالا یک رقیب داشته باشه خیلی خوب می شه. قیمت هاش رقابتی می شه و می تونیم اجناس ارزون تر بخریم.»

- «یک رقیب باید برای دیجی کالا پیدا بشه. واقعا دیجی کالا زورگویی هاش با پیدا شدن رقیب کم می شود. من به شخصه هر رقیبی برای دیجی کالا بیاد کمکش خواهم کرد.»

- «دلیل همه این مشکلات یه کلمه است؛ «انحصار». رقیب دیجی کیه؟ هیشکی، پس می تونه، کل کشور همینه مثل خودرو و…»

به نظر من اگه دیجی کالا یک رقیب داشته باشه خیلی خوب می شه، قیمت هاش رقابتی می شه و می تونیم اجناس ارزون تر بخریم

کمیسیون‌ها بالاست

تعدادی از مخاطبان تجارت‌نیوز ، معتقدند برخی از انتقادات مشتریان منصفانه نیست و کمیسیونی که‌ این شرکت از فروشندگان دریافت می‌کنند هم بالاست.

به عنوان یه فروشنده باید بگم کمسیون دیجی کالا به‌شدت بالاست، پرداخت هاش خیلی دیر است به طور معدل نزدیک دوماه در عمل البته ، هزینه بازگشت کالا خیلی بالاست و مشتری کالا را حتی استفاده می کنه و مرجوع می کنه ، بنابراین هزینه بالاسری کالا شدیدا افزایش پیدا می کنه

- «کسانی که می گن تحویل نمی ده فروشنده، اشتباه می کنن. شاید نتونه در اون تاریخ تحویل بده و اعلام می کنه و پول رو برمی گردونه و دوباره شما همون کالا رو با قیمت قبلیش ثبت کنید ولی با تاریخ تحویل جدید برای خودم اتفاق افتاد که فکر کردم برای افزایش قیمت دلار بوده ولی اشتباه فکر می کردم چون همون کالا رو با همون قیمت فقط با تاریخ تحویل جدید بهم تحویل داد …»

- «به خاطر درصدی که دیجی کالا برای خودش در نظر می گیره و مالیات رو از فروشندگان می گیره، معمولا قیمت های دی جی کالا از بیرون بیشتره…»

- «من از فروشندگان دیجی‌کالا هستم. متاسفانه امپراطوری دیجی‌کالا رو به گسترش است و متاسفانه هیچ نظارتی در آن نیست. من تولید کننده ساک و چمدان هستم. مدت یک سال است که دیجی‌کالا با فروش اختصاصی مارک های فیرو و فوروارد و گوگانو و… در این بخش ما رو بد بخت کرده. قیمت چند برابری رو اجناسشون میگ ذارن و چون سایت دست خودشون هست هر روز این مارک ها رو با درصد های تخفیف 50 تا 75 درصدی توی شگفت قرار میدن…»

- «به عنوان یه فروشنده باید بگم کمسیون دیجی کالا به‌شدت بالاست، پرداخت هاش خیلی دیر است به طور معدل نزدیک دوماه در عمل البته ، هزینه بازگشت کالا خیلی بالاست و مشتری کالا را حتی استفاده می کنه و مرجوع می کنه ، بنابراین هزینه بالاسری کالا شدیدا افزایش پیدا می کنه…»

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    موقع سفارش برای من هزینه ارسال رو رایگان زدن در حالی که زمانی بار اومد ۲۶۰هزار تومان از من هزینه ارسال گرفتن کلاه برداری به عینه که میگن همینه از عملکرد دیجی اصلا راضی نبودم

  • مهدی سلمکی

    من یه فروشنده محصولات خانگی و مبلمان در دیجی کالا هستم. باور کنید پوست ما رو کنده.
    لازمه که چنتا توضیح بدم بهتون که بفهمید قضیه از چه قراره و تامین کننده ها چه بلایی به سرشون میاد
    موقعی که سفارش میدند مسیول انبار دیجی کالا ( انبار که چه عرض کنم مرکز اوراق کردن کالاها ) محصول را با بسته بندی سالم بعد از چک کردن تحویل میگیرند.
    داخل انبار از دور و یا جلوی چشممان میبینیم که بار ما و بقیه رو در زمان جابهجا اصلا توجهی نمیکنند و یا کالاها رو پرت میکنند و یا بد رفتاری. جلوی چشم خودم مبل ما رو که تحویل دادیم با چرخ و یه پالت اومد که مبل رو بار بزنه که دیدم پالت به پایه های مبل گیر کرده و شروع کرد با پا ضربه زدن که پالت بره زیر مبل. که صداش کردم گفتم اقا درست برخورد کن با بارها.
    به خدا قسم من مبل فروختم رفته مرجوع شده دیدم 3 تا پایه نداره توجه کنید نداره.
    اصلا نه دلشون برای مال ما میسوزه نه خریداری که پول داده اون کالا رو سالم تحویل بگیره.
    از همه اینها جالب تر کمسیون و جریمه ای که از ما میگیره. بابت مبل 10 درصد کمسیون از روی رقم فروش میگیره و همین بارهایی که خراب میکنند و نابودش میکنند و مشتری مرجوع میکنه از ما جریمه میلیونی میگیره.
    بعضی وقتها به این فکر میکنم که احتمالا عمدا این کار رو با کالاهای ما میکنند که جریمه کذایی از ما بگیرند حالا مهم نیست که ما چقدر ضرر کردیم و خریدار چقدر متضرر شده. فقط به فکر درامد خودشه.
    قبول دارم بعضی از فروشنده ها هم کالای خوبی نمیفرستند ولی به خدا 90 درصد این خوده دیجی کالاست که بار داغون و خراب رو تحویل میده چون حتی اگر کارتن کالا خراب هم باشه از ما تحویل نمیگیره.
    امیدوارم یه رقیب برای این پلتفرم افتضاح بیاد. جالبه بدونید بابت همین رفتارهایی که با ما داشته فقط تو ماه آذر با فروش 450 میلیونی من جدا از کارمزد و هزینه ارسال و پردازش 47 میلیون تومان جریمه ای گرفته که خودش اون بار رو خراب کرده.
    ادرس ایمیلم هم مینویسم که اگر گزارشگری خواست با مستندات بهشون ثابت کنم.

  • ناشناس

    با سلام من اگر وقت داشتم خرید کنم برم مغازه سفارش اینترنتی درب منزل نمیدادم بعدازیه هفته اومده که برم اداره پست تحویل بگیرم این مسخره بازیها چیه .بعد جریان ادرس خونه وکدپستی واسه چی میخواستین خیلی مسخره اس دیگه چیزی سفارش نمیدم

  • ناشناس

    تا همین چند وقت پیش خرید کردن از دیجی کالا خیلی لذت بخش بود اما! اما! به مرور هر چه بیشتر خرید کردم متوجه کلک ها و حقه های این به اصطلاح پلتفرم شدم: در بسیاری موارد قیمت های دیجی کالا گرانتر از قیمت های بازار است گاها حتی تا 40 درصد!!! البته این را از قبل هم می دانستم اما نه تا این حد. قوانین و شرایط را کلا جوری چیدن که همیشه به نفع خودشان باشه و کلا هر وقت هر جور که بخواهند تغییرات را انجام می دهند. مثلا یه دفعه کالا را ازسبد خریدتان بر می دارند و …. همه مفاهیم و اصطلاحات را هم جوری که دلشان می خواهد تعبیر می کنند مثلا اینکه ما پلتفرم هستیم و در قیمت گذاری دخیل نیستیم. تو ایران این یعنی اینکه ما با فروشنده ها هماهنگ هستیم که هر قیمتی که خواستند رو کالاها بگذارند. کمسیون، مالیات و عوارض را از خریدار بگیریم این وسط فروشنده سودش را ببرد ما هم به کمسینمون برسیم. اگر می بینید بعضی چیزا تو دیجی کالا ارزان یا به صرفه است اینها همان طعمه های دام می باشند. مثلا تخفیفاتی که میده و اکثرا وقتی فروشنده خودش است. انتظارات از یک پلتفرم (فروشگاه آنلاین) واقعی شفافیت، صداقت، تضمین قیمت و کیفیت، تحویل سالم و به موقع است. یه زمانی برای خرید کردن قیمتها را با دیجی کالا چک می کردیم بعد می رفتیم بازار الان برعکس شده واسه خرید از دیجی کالا باید اول بریم بازار قیمت بگیریم. اینم بگم نظرم را صادقانه گفتم و بالا و پایین دیجی کالا هیچ نفعی واسم نداره.

  • بهزاد منتخب

    سلام با تشکر از دیجی کالا عزیز می خواستم انتقاد کنم چرا هزینه ارسال را افزایش داده و چرا زیر دویست هزار تومان مجانی برای ارسال را تبدیل زیر سیصد هزار تومان کرده ?☹️?

  • ناشناس

    من خودم جز فروشندگان دیجی کالا بودم در مدت دو ماهی که با دیجی کالا همکاری داشتم بدترین تجربه من از فروش اینترنتی بود چرا که اکثر کالاهای بهداشتی من بعد از مصرف و باز شدن پلمپ شرکتی تحت انواع تاریخ منقضی برایم مرجوع می شدند، بعد از پیگیری و مشاهده کالاهای مرجوع شده متوجه عمق فاجعه شدم عده پس از استفاده کالا اقدام به پاک کردند تاریخ محصول با استفاده از پد الکلی یا پد لاک پاک کن که حاوی استون بود می کردند و بعد به راحتی کالا را مرجوع می‌کردند. در همین مدت کوتاه من سه میلیون ضرر کردم و بارها تماس با پشتیبانی حاصلش این شد که مشکل خودت است و جدا از تمام موارد جریمه قابل توجهی نیز برایم لحاظ کردند.
    متاسفانه تعطیلی مغازه ها و بالا رفتن اجاره ها و کاهش قابل توجه مشتریان، دست مایه ای برای استثمار دیجی کالا از فروشندگان شده و هیچکس پیگیر شکایات فروشندگان نیست.

  • ناشناس

    دیجی کالا محصولات را گم میکنه و پاسخگو نیست

  • ناشناس

    به شخصه نظرات تمام کاربران را در سرتاسر وب در این ارتباط مطالعه کرده ام! به جرات می توانم بگویم عدم اعتماد اولیه من درباره این نظرات تبدیل به حسن اعتماد شده است زیرا با تک تک موارد ذکر شده ای که در سرتاسر وب بعنوان نقاط ضعف این سازمان بازگو شده بود روبرو شدم و در حالی که می دانم در عین بی خیالی بسر می برده اند اما برای عذاب آور بوده است! معتقدم بهترین راهکار در جهت واداشتن این سازمان به بهینه نمودن رفتار و عملکرد تجاری خود عدم خرید از آن است!!!

    • زاگرس

      یکی بیاد بگه این آقا چی گفت! من چند بار خوندم نفهمیدم

  • ناشناس

    در موردی خواستم بگم که دیدم خیلی از افراد تخطی از کار افرادی رو که برای دیجی کالا کار می کنند رو تقصیر دیجی کالا جلوه می دن. دوستان سیستم کاری دیجی کالا رو اول درک کنید و بعد هر نقصی رو به دیجی کالا نسبت بدید! دیجی کالا شبکه ای گسترده از افراد متخصص در زمینه های گوناگون هست که بتونه خدماتش رو در گستره بالا عرضه کنه. دوستی که گفتن که فروشنده هستن و در انبار فردی مبلشون رو شکستند و پرت کردند، اون فرد حامل شاید کارش اصلا مورد تایید دیجی کالا نباشه! با مثال خدمتتون عرض می کنم. بنده خودم خریدی از دیجی کالا داشتم شامل ابزار صنعتی و مربوط به کارگاه که نیاز به جعبه ای کم و بیش بزرگ داشت. آقای مامور تحویل بعد از کلی تاخیر تشریف آوردن! به من جعبه پاره رو نشون داد گف “این جعبه پاره شده من وسایل رو براتون جابجا می کنم تو کیسه!” من هاج و واج و بدون هیچ حرفی فقط نگاش می کردم و هیچی نگفتم چون کاملا هم معلوم بود که خودش مخصوصا جعبه رو پاره کرده بود که همین برنامه رو پیاده کنه و شروع کرد به باز کردن و دونه دونه بیرون آورد کالاهای ارسالی و واژوره کردنشون و بررسی کردنشون به بهانه “گذاشتن تو کیسه”! این تماما تخطی فاحش و تجاوز به حقوق من خریدار و حیطه خصوصی من بود. اومدیم من لباس زیر یا زیرپوش برای خودم و خانواده خریده بودم یا اصلن مایل نبودم این فرد دست بزنه یا حتی ببینه خریدمو یا کسی جز خودم بسته خریدمو باز کنه! پس از اون بلافاصله با دیجی کالا صد در صد تماس گرفتم که پاسخگو بودن و از ایشون و عملکرد و تخطیشون گفتم. به من گفتن که تک تک کارایی که ایشون کرده تخطی و خلاف قوانین دیجی کالا هست و صد در صد ایشون رو پیگیری می کنن و از خدمت اگر لازم باشه کنار می گذارنشون. پس همونطور که می بینید توی این مورد بسیار توهین آمیز دیجی کالا نبود که کم کاری کرده بود مگر در استخدام که اون هم فکر می کنم این فرد اول کارش بود چون اگر دست اندرکاران دیجی رو دیده باشید همگی طوری منظم و رسمی و سریع و طبق اصول و محترمانه کار می کنند که مشخص هست دوره ای رو در دیجی کالا پس از استخدام دیدن که بهشون درست حسابی آموزش داده شده که چه باید کنند و چطور باید برخورد کنند و رفتار محترمانه باید داشته باشند و چه کارهایی خلاف قانون هست وووو در حالیکه این مردی که اینکار رو کرد اصلا رفتار یا عملکردش شبیه دیگر افراد پیک دیجی نبود و من هم خوشبختانه دیگه این فرد رو ندیدم که بسته بیاره. شما به دیجی اطلاع بدید اینگونه کارشکنی هارو و به احتمال زیاد خودتون هم به اطلاعتون می رسونن که اون مامور انبار تخطی از قوانین دیجی کردن. دیجی در این مورد حتی دست یافته هایی بسیار خاص و ارزشمند و پیشرویی داشته مثل نمونه ای که وقتی یکی از بالاییهاشون به کارکنی خانم بی احترامی کرده بودن و حد خودشون رو رعایت نکرده بودن و مزاحم اون خانم شده بودن مدیران دیجی بسیار خوب و سریع واکنش نشون دادن و اون آقای تخطی گر بالایی رو توبیخ و مجبور به پوزش رسمی و عمومی از اون خانم کارمند کرده بودن کاری که بسیار لازم هست در این کشور جدی تر گرفته بشه ولی متاسفانه هنوز هم در محلهای کار و حتی آموزش بهش توجهی نمی شه و بیشتر مدیران به جای واکنش درست و انسانی و اصولی و وجدانی سعی می کنند “مشکل رو بدن زیر فرش” و فردی که بهش بی احترامی شده یا حقش ضایع شده رو سرزنش و ساکت کنن به جاش. پس شما نمی تونید وقتی مامور پست یا انبار یا کارکنان یا حتی مدیران پایین رتبه دیجی تخطی می کنند کل دیجی رو مقصر بدونید مگر اینکه به اطلاعشون رسونده باشید تخطی رو با اثبات و اونها صریحا جانب اون فرد متخاطی رو گرفته باشند. ضمنا تولید کننده و همچنین حتی فروشنده ایرانی عزیز این رو هم مد نظر داشته باش که شاید اگر در دیجی نبودی، خیلی از خریدارانت اصلا اسم شما رو هم هرگز نمی شنیدن و خریدی هم ازتون پس نمی کردن! خودم همیشه لباسهای ایرانی رو با دوخت و کیفیتی پایینتر از حتی لباس چینی دیده بودم و این دیجی کالا بود که تولید کنندگان لباس ایرانی با کیفیت بالاتر از لباسهای شرق آسیا رو به من شناسوند که من هم بتونم از اون تولید کنندگان ایرانی خریدی داشته باشم. یا بنده برای بچه هام و بچه های فامیل همیشه فک می کردم بهترین کیفیت عروسک عروسک خارجی هست و این دیجی کالا بود که من درش دیدم که قسمتی در صنایع دستی هست به نام بافتنی و من با کیفیتترین و بانمکترین و متنوعترین عروسکهای عمرم رو برای بچه هام در اونجا دیدم و از اون زمان هم دیگه عروسک بنجل چینی یا عروسک وحشتناک گرون خارجی برای بچه هام نخریدم و از همونها می خرم که هم بچه هام خیلی بیشتر دوستشون دارن و هم همه شون تولید کنندگانشون عمدتا هنرمندان ایرانی هستن و خوشالم که این قسمت رو هم اتفاقی روزی دیدم وگرنه اصن نمی دونستم که در ایران چنین هنرمندانی در تولید عروسک داریم یا اینکه اصلن در ایران عروسکی تولید می شه. این رو هم در نظر داشته باشید پس که اگر دیجی نبود خیلی از بویژه تولید کنندگان داخلی در گمنامی کامل احتمالا کامل ورشکسته می شدند.

  • زاگرس

    مهمترین مشکلی که دیجی کالا در حال حاضر داره رد کردن نظرات انتقادیه. یه زمانی دیجی کالا مرجع کسب «اطلاعات واقعی» دربارۀ یک محصول بود اما الان با «دادن 5 امتیاز دیجی کلاب به ازای هر نظر» باعث شده نظرات کالاها پر از کامتهای زورکی و بی ارزش یک کلمه ای بشه. فاجعه اینجاست که دیجی کالا اخیرا روی تایید کردن نظرات خیلی حساسیت نشون میده و فیلتر غیرمنصفانه ای روی دیدگاهها اعمال میکنه که همین بهش لطمه بزرگی خواهد زد.
    هر سازمانی از روزی که فیدبک مشتریان رو فیلتر کرد و نشنید، نابودی خودشو کلید میزنه. 10 سال پیش من تموم همکارا و دوستامو ترغیب میکردم بیان سمت دیجی و معتقد بودم آینده در دستان دیجی کالاست. الانم به همونا میگم به دیجی کالا اعتماد نکنید و خودم هم هیچ حس خوبی نسبت به دیجی کالا و خرید ازش ندارم. حداقل آدم وقتی از یه فروشنده واقعی جنسی میخره میتونه بره بهش بگه این ایراد داشت یا انتقاد کنه.